Mijn zoontje is uitgenodigd op een feestje van een vriendinnetje. Het meisje wordt zes en aangezien mijn man nu in NL zit, kan hij mooi wat meenemen. Ik dacht zelf aan een stempelset van de Hema met nog iets erbij (Playmobil? Lego?)Mijn zoontje zit op een internationale school en het meisje komt uit Spanje dus boeke gaan niet. Cadeau mag niet te zwaar zijn want moet mee met het vliegtuig. Dus kom maar op: wat vinden meisjes van zes leuk?
Onze dochter is zes. Lego en Playmobil vindt zij niet leuk. Ze houdt van echte meisjesdingen. Bij de Hema heb je bijvoorbeeld van die pakketjes waar je glittertattoo's mee kunt maken. Of sieraden. Iets van Frozen (bv Action) is ook altijd goed, maar ik weet niet of dat in Spanje ook zo'n rage is. En bij de Bart Smit (en misschien ook andere speelgoedwinkels) heb je van die kant en klare knutselpakketten (in een gele doos). Die zijn ook altijd leuk.
Ik heb ook een meisje van zes jaar en die houdt dus juist weer helemaal niet van meisjesdingen . Dingen die zij leuk vindt zijn: stoepkrijt voetbal tennisracket met bal birefpapier met allerlei toebehoren (stickers, enveloppen, hele leuke pakketjes te krijgen bij de HEMA http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E{books%3Bshop}%2F%24s%3Dbriefpapier&fh_secondid=pnl_14100017 stiften boekjes om in te schrijven de tekentoren van de HEMA http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E{books%3Bshop}%2F%24s%3Dtekentoren&fh_secondid=pnl_15990066 Van die dingen Ligt dus denk ik ook een beetje aan wat voor een meisje het is.
Briefpapier en schrijfboekjes zouden hier inderdaad ook een succes zijn. Die tekentorentjes, is dat wat? Ik heb er laatst eentje voor een feestje in mijn handen gehad, maar er stond niet echt duidelijk op wat het precies was..
@Bubbel: mijn dochter vindt die tekentoren helemaal leuk. Het is een soort doos die uit verschillende etages bestaat en elke etage heeft ander tekenmateriaal; stiften, krijt, potloodjes... Ik heb het laatst ook als kado gekocht voor een vriendinnetje samen met een A3 blok. Groot succes. Als je kijkt op de site van de hema bij tekentoren dan zie je hoe het er uitgevouwen uitziet.
Hier een bijna zesjarige. Knutseldingen zijn hier altijd goed. Misschien is zo'n stoepkrijt mandala set (zoals dit: http://love4kidz.nl/wp-content/uploads/2013/04/Mandala_outdoor7.jpg) wel leuk (je hebt ze in allerlei prijsklasses, dus even goed kijken, Action en Kruidvat ed hebben ze ook vaak)? Bart Smit heeft inderdaad hele leuke Frozen dingen. J. houdt ook erg van tekenboeken met opdrachten, alleen is dat misschien weer lastig ivm opdrachten die er vaak bij staan. Maar zo iets is ook leuk: Kleurboek huis : Hobby : Flying Tiger Nederland My Style Princess kleurboeken vindt ze ook altijd leuk, maar dat is wel heel roze. En schrijfboekjes ed vindt ze ook leuk, ze wil voor haar verjaardag bv. graag een dagboekje met een slotje.
Ik zou het ff vragen aan de ouders. Het verschilt zo per kind! Mijn dochter zou je blij maken met alles wat roze of prinsesserig is, maar laatst ging ze naar een feestje en vroeg ik het even voor de zekerheid, en dat meisje wilde juist meer knutsel/verf dingen en echt geen prinsessendingen! Ik moet zeggen, playmobile is vaak wel goed, maar je moet dan ook net ff weten wat voor type kind het is, en of ze er al iets van heeft. Ook daar heb je prinsessen spul, maar ook van alles met dieren enzo, ook leuk!
Ik zou het ook navragen. Als ze zeggen dat ze bijv fan is van Barbie of Frozen of zo is de keuze een stuk makkelijker. Anders vinden de meeste meisjes knutsel en tekenspullen heel leuk, maar dat zou je in SA toch ook moeten kunnen kopen?
is idd heel verschillend. mijn dochter van 6 is niet zo van de playmobil en lego maar wel gek van frozen, roze en glitter en knutseldingen. mijn middelste is 4 maar die is heul anders... die houd van autos, buiten spelen, viezerikken in het zand, en puzzelen bv