Hallo allemaal! Enige tijd geleden kreeg ik flinke klachten en alles duidde op bekkeninstabiliteit, nu ben ik al rugpatient en toen ik 10,5 weken zwangerwas heb ik een gesprek aangevraagd op mijn werk om te praten dat mocht het eventueel misgaan er wat geregeld was en over hoe verder na mijn verlof. Dit heb ik bewust gedaan zodat hun ook de tijd zouden hebben. Na mijn verlof wil ik 32 uur gaan werken ik werk nu 38 uur, dit kwam al mijn of meer naar voren dat ze daar niet akkoord wilden gaan, maar ze gingen praten nu 14 weken later nog niets gehoord. Vanaf 18 september heb ik 3,5 week vakantie gehad. Voor mijn vakantie heb ik aangegeven dat ik naar de fysiotherapeut was geweest en dat ik bekkeninstabiliteit heb, dus of daar wel rekening meegehouden kon worden. In de vakantie zijn mijn klachten vele malen erger geworden en in de 2e week hebben we besloten dat ik nog maar 50 % mocht werken maximaal maar niet moest schrikken als het al snel nog minder zou worden. Gelijk heb ik gebeld naar de zaak ( waar ikzelf leidinggevende ben ) en dit gemeld nou dat was zo fijn dan kon er rekening mee gehouden worden. dus ik zoals gevraag alles op de mail gezet en vertel 50 % werken niet tillen ehm alleen ochtenduren en niet zelf openen en sluiten sit was geen probleem. Nu ben ik afgelopen maandag begonnen met pijn en ook weer bij de fysio geweest zij schrok van het feit dat ik zo snel achteruit was gegaan in een week tijd en vond dat het eigenlijk beter was als ik helemaal zou gaan stoppen met werken, maar ik voelde me bezwaard ben 24 ,5 weken zwanger en ja dan denk je daar nog niet aan. Nu gisteren ook gewerk en toen ik thuiskwam gaan liggen en kon niets meer van de pijn zelfs eten ging niet meer heb alleen maar gelegen. vandaag weer begonnen en binnen 1,5 uur ging ik helemaal kapot van de pijn en heb ik mijn man gebeld dat ik me 100 % af wilde melden omdat ik zo vreselijk veel pijn heb en niet meer kan. Hij stond hier ook achter, en ik ben geweest met het hoofd administratie erbij naar de directie en toen werd mij gevraagd, nadat ik maandag nog een gesprek met hem heb gehad en hij het begreep en of ik ze deze week nog wilde helpen want dan hadden ze wat meer speling om wat regelen. vroeg hij hoe kan dat nou had je al klachten dan???? Ik heb vreselijk lopen huilen helemaal toen me gevraagd werd of ze wel een vrijdag morgen van 6.00 tot 13.30 op me kunnen rekenen want anders is er een probleem???? Ik heb gezegd reken er maar niet op en vervolgens kon ik gelijk mijn sleutels inleveren en mijn code van het alarm werd eraf gehaald en ik kon naar huis??? Vanmiddag moet ik voor controle naar de verloskundige ik ben benieuwd! Voel me zo klote!
Jeetje meid, wat ontzettend kinderachtig dat er geen rekening met je wordt gehouden en dat je op zo'n manier naar huis wordt gestuurd. Door je bekkenklachten kun je dit er helemaal niet bij gebruiken! Geef het aan bij je verloskundige en doe vooral rustig aan. Mede door mijn eigen gezeik op het werk kan ik er zo slecht tegen dat ze niet normaal om kunnen gaan met zwangere vrouwen...:x Suc6 meid. liefs Luna86
begrijp ik hier nou uit dat je op staande voet bent ontslagen van wegen BI volgens mij Mag dat helemaal niet !! dus ik zou het nog even goed in de gate houden wat ze nu willen gaan doen
Ik heb in de laatste Wij jonge ouders (geloof dat het zo heet) gelezen dat je niet ontslagen mag worden tijdens je zwangerschap of in de eerste 16 weken na je bevalling. Dit is zeker geen reden voor ontslag op staande voet. Wat een rotsituatie en ik wil je even heel veel sterkte toewensen!!! Knuffel! Lara
Ontslag is ook niet aan de orde Kunnen ze ook niet want ik ben er al een aantal jaren werkzaam en heb een kontrakt voor onbepaalde tijd ! Maar rekening houden met is ook niet aan de orde. Ik ben vreselijk overstuur loop nu weer ruzie te maken met mijn mannetje is ook weer niet helemaal oke ik weet het ! Maar ik had veel verwacht maar dat ik dan maar gelijk mijn spullen in moest leveren ik ben nog altijd werknemer.
Probeer zoveel mogelijk dossier te maken!!! Doe alles schriftelijk en als er iets mondeling/telefonisch wordt besproken, dit schriftelijk bevestigen! Mocht er dan ooit stront aan de knikker komen, dan ben je gedekt. Wat een klote :x werkgever zeg!!!! Dat ze je op deze manier proberen weg te werken, het is gewoon demotivatie!!!! Kijken of ze je op deze manier zo kunnen manipuleren dat je straks zelf zegt... ik ben weg! Stuur ook nu een brief/mail dat je graag wilt werken, maar dat het medisch gezien gewoon niet gaat. En dat je je zodra je je beter voelt (kan natuurlijk pas na je verlof zijn) dat je je beschikbaar houdt voor werk. OP deze manier heb je in ieder geval aangegeven te willen werken! En dat je dus niet je werk weigert. Verder kun je proberen ook de arbodienst/arts in te schakelen en het daar voor te leggen. Ook dit proberen schriftelijk bevestigd te krijgen.
Heel simpel gezegd, maar als jij een been breekt kun je ook niet komen werken en moeten ze voor vrijdag ook iemand anders zoeken. Ziek is ziek, en niet nog even een uurtje of wat tòch komen werken! Hou je poot stijf, hoor! Wat je zelf zou kunnen doen is alvast een afspraak maken bij je bedrijfsarts. Hij kan dan even met je meekijken hoe het zit en je werkgever aanbevelingen doen. Meestal zijn ze niet zo moeilijk en denken ze goed met je mee. En daar komt ook nog bij, dat mocht het fout gaan met je baan en ze willen je eruit werken, heb je in elk geval bewijs dat je er zèlf alles aan gedaan hebt om aan het werk te blijven... En wat Hopmarjanneke ook zegt: Het is heel belangrijk om aan dossiervorming te doen. Stuur zelf een mail met daarin het hele verhaal, en vraag een leesbevestiging. Eventueel kun je ook overwegen om een aangetekende brief te sturen, dat heb ik ook wel eens gedaan toen ik zeker wist dat ik gelijk had en hun niet. (was wel een heel ander verhaal, maar toch) Heel veel succes!
Ik denk eerlijk gezegt dat een arbo-arts hierin moet bemiddelen. Of er moet een medische verklaring (gyn of huisarts geen vk of fysio) komen waarin staat dat je niet meer mag werken ivm BI. Wat voor werk doe je eigenlijk?
grrrr zo zat ik 2jr geleden ook... Ik werk in het onderwijs en was notabene voor de klas flauwgevallen, had erg last van mn bekken enz. Ik moest dus minder gaan werken. Bij de arbo geweest en die zeiden 50% werken. Kom ik terug op school, vraag mijn leidinggevende in de lerarenkamer hoe het gaat, ik leg het hem uit. Nou zegt ie, je moet de komende weken nog wel je oude rooster werken hoor, anders hebben we teveel lesuitval... pardon? Ik zei toen tegen hem dat ik dat niet ging doen, ik ben immers niet voor niets 50% ziekgemeld... Werd ie boos, trekt me zowat aan mn oren mee naar zijn kamer en begint te blazen dat ie in de lerarenkamer niet zo wil worden aangesproken. Wie sprak wie aan? Uiteindelijk vond hij dat een reden om mijn contract niet te verlengen...
Ik ben leidinggevende op een tankstation dus ja hele dagen staan en lopen, Zelf ben ik zo slim geweest om via de verloskundige naar de fysio te gaan en vervolgens ben ik ook gelijk naar de huisarts gegaan toen de klachten begonnen. en helaas kreeg ik mijn huisarts niet te pakken vandaag hij had nachtdienst gehad maar morgen om 8 uur hang ik aan de lijn voor een afspraak. Ik had het er van de week met de fysio over dat ik aan had geboden dat ik een gesprek wilde met de arbo arts maar dat was niet aan de orde en totaal niet noodzakelijk en toen zei de fysio al zo van ja dan is de kans aanwezig dat de arboarts zegt dat je helemaal niet meer mag werken dus dat zullen ze niet zo snel doen. Nu moet het wel, over een dik uur moet ik bij de vk zijn en dan morgen de huisarts dus dan is dat wel gelijk geregeld. Verder ga ik even overleggen en anders ga ik morgen zelf de arbo arts bellen ik wil mezelf indekken voor als het nodig is. Ik zei net tegen mijn man van het lijkt wel of ze denken dat ik het expres doe, maar wat denken ze nou ik moet nog even maar zal ik er nou echt op zitten te wachten om de komende maanden thuis te zitten, nee totaal niet maar ik heb het re niet voor over dat ik 3-4 uur per dag werk en de rest van de dag op bed lig kapot te gaan van de pijn, het gaat toch wel ver dat ik nagenoeg niet kan eten van de pijn. ( ben nog geen kilo aangekomen in de zwangerschap wel 11 afgevallen waarvan 7 inde laatste 3,5 weken) Wel doet het me heel veel pijn dat ik nu zo behandeld wordt terwijl ik dag en nacht klaar heb gestaan !
Ik wil je nog wel op het hart drukken dat thuis liggen echt niet de oplossing is voor BI! Je zou eens naar een mensedieck of ceasar therapeut moeten gaan. Want JUIST in beweging blijven is goed voor je bekken zodat je banden/spieren/kapsels sterk blijven. als het maar gedoseerd gebeurd. Een uur lopen eist wel een kwartier zitten/liggen. Mijn bekkengewrichten zijn beschadigd plus mijn grote beenzeuw zit klem ivm de beweeglijkheid van mijn bekken. Ik sleep met mijn linkerbeen en heb af en toe uitvalverschijnselen in beide benen. Ik heb wel strikte bedrust ivm mijn bekken omdat mijn gewrichten anders verder beschadigen. Pas na de zwangerschap ga ik een revalidatietraject in, krijg ik een rontgen en mri/ct om te kijken in hoeverre het een en ander bij mij beschadigt is. Vandaag heb ik eindelijk een goedkeurin voor de WMO gehad (huishouhulp), komt mijn hoog-laagbed morgen aan. En als ik naar de verloskamers bel dat ik het niet meer trek word ik opgenomen voor een pethedineinjectie en slaapmiddel. Luister dus goed naar je lichaam maar ga niet liggen om verdere verslapping tegen te gaan!
Liggen doe ik alleen na inspanning en at heeft meer te maken met mijn pijn die zich door het staan en lopen gaat verplaatsen naar mijn rug, Op mijn21e zijn ze erachter gekomen dat ik artrose in mijn onderste rugheft heb. Bekkenband is ook geen optie voor mij omdat dan de druk te groot wordt op mijn rug. Gelukkig heb ik 2 honden dus ik probeer wel om 2 tot 3 keer per dag minimaal een half uu per wandeling voor ze uit te trekken en dat doet me echt goed alleen de avond wandeling lukt niet meer dan krijg ik mijn benen niet meer zo goed neergezet en ga ik struikelen. Alleen het stilstaan op mijn werk dat is zo vreselijk funest.
Ik zit momenteel ook met zoveel onbegrip van mijn werk! Ik heb een tijdelijk contract maar ben al 3 maanden ziek! kan niets meer behalve kotsen! nu heb ik er ook ontzettende pijn in mijn heupen bij gekregen kan niet eens meer zitten! Ik kan zo boos worden op de werkgevers die zoveel onbegrip tonen! Ze zijn bijna boos op je dat je zwanger bent geraakt en vervolgens als je ziek raakt volgen er nog meer boze reactie! Grrrr :x veel sterkte
Hallo daar ben ik weer Gisterenmiddag ben ik bij de verloskundige geweest en ze heeft overleg gehad en inderdaad niet meer werken, dus ik zei dat ik de huisarts zou bellen vandaag en ik kreeg te horen dat dat net hoefde. Haar advies is niet bindend maar een arbo arts ( als die ingeschakeld wordt ) neemt het wel over dus als ze erom vroegen o mijn werk dan moest ik haar een belletje geven en dan krijg ik een verklaring van haar. Gisterenmiddag gelijk een heel mooi mailtje naar de zaak gedaan, uitgelegd en gezegd van als jullie de arbo arts inschakelen ( waar ik alle begrip voor heb) en een verklaring nodig hebben dan hoor ik het en dan vraag ik hem op. ( bij ons op de zaak gaat alles via de mail.) En wat schets mijn verbazing, vanmorgen krijg ik zowaar een heel netjes mailtje terug. Dat het heel vervelend is maar dat de gezondheid van mij en bovenal onze baby voorgaat en of ik volgende week nog een keertje op de zaak zou kunnen komen om te praten over mijn uren na het verlof met 2 man van de directie zo niet dan wordt het telefonisch afgehandeld ( wat ik echt niet wil trouwens), dus ik ga straks een afspraak maken voor volgende week vindt het wel spannend want uit een eerste gesprek maanden terug is al gebleken dat ze er niet voor open staan dat ik 6 uur minder wil gaan werken. Manlief wil mee , maar ik denk dat het handiger is als ik dit gesprek alleen doe als we er niet uit kunnen komen dan kunnen we altijd nog met zijn 2 en terug ( wat vinden jullie ????) Dan kan ik ze gelijk vertellen dat de kleine al wel is opgegeven voor het kinderdagverblijf voor 3 volle dagen ( ik moest wel anders weten we zeker dat er geen plek is ) En er werd excuses gemaakt over de sleutels !!!! al met al viel het me nog niet tegen !
Goed nieuws dus! Fijn, dat geeft je alvast een beter gevoel, denk ik. Wat betreft dat minder werken, in principe mogen ze je niet weigeren om parttime te gaan werken. Alleen als het bedrijf daardoor zwaar in de problemen komt. Zoek het even goed uit voor je op gesprek gaat, dan heb je het maar bij de hand... Succes met je gesprek volgende week!
Nou het krijgt nog een vervelend staartje ! Manlief en ik werken voor dezelfde baas niet opzelfde locatie, en nu kunnen ze mij niet meer pakken en nu is manlief aan de beurt ! Zo vreselijk flauw ze hebben zich voorgenomen dat 1 eruit moet maar liever nog 2 Gelukki hebben we beiden een vast dieenstverband en werekn we er al jaren maar na wat er gisteren allemaal gebeurd is gaan we het gesprek met zijn 2 en in. Het is nu klaar ik ga op mijn strepen staan en afgelopen uit met dit gedonder. Het is hun probleem dat ze het niet gunnne dat vrouwen zwanger worden maar dan moeten ze lekker allemaal mannen in dienst nemen. Ik ben er zo klaar mee ! liefs
Wat een gedoe met je werk zeg.. maar 1 ding je mag gewoon ouderschapsverlof opnemen, dat mogen zij wettelijk gezien niet weigeren print eventueel informatie daarover van het internet uit van de overheidssite. Hoe proberen ze je man dan hiervoor te pakken?? Kinderachtig zeg! Lijkt me zelf wel fijner om je man mee te nemen 2 mensen zijn sterker dan 1
Hallo allemaal. Gisterenavond hebben mijn man en ik een gesprek gehad met de 2 hoge heren van het bedrijf. We zijn erachter dat het verhaal omtrent mijnman even kijken was hoever ze konden gaan. Helaas hij was boos maar heeft er verder niets over gezegd, dus hun ook niet meer wel hebben ze excuses gemaakt en moest hij het niet verkeerd opvatten. Gisteren het gesprek omtrent mijn functie. Ik was vreselijk zenuwachtig en zag er enorm tegenop ook had ik gisteren heel veel pijn en liep slecht. Allebei hadden we ons op het ergste voorbereid. Mijn functie had ik rekening meegehouden dat die ozu komen te vervallen leiding geven kon niet als je 32 uur werkt dat blijft in mijn ogen een beetje vreemd werk nu 38 uur. Maar aan de andere kant ze kunnen me dan nooit op mijn verantwoordelijkheden pakken dacht ik. Vanaf het moment dat we binnen kwamen liep het gesprek soepel wel dacht mijn baas dat ik over een week of 3 zo erg opgekanpt zou zijn dat ik wel weer kon werken helaas zo werkt dat niet met bekkeninstabiliteit maar dat is nu duidelijk. We waren totaal verbaasd een grotere veer had ik niet kunnen krijgen. Ze willen mij totaal niet kwijt ik ga na mijn verlof en als ik volledig hersteld ben 32 uur werken mocht dit voor mij teveel zijn dan mag ik zelf aangeven dat ik nog minder wil gaan werken. Mijn functie wordt overgenomen door niemand. Ik houd hem niet blijf het wel sturen maar er gaat een buitenstaander voor mij het administratieve gedeelte en de eindverantwoording overnemen. Ik viel bijna van mijn stoel. Het was een super gesprek. Nu gaat alles zwart op wit gezet worden en gaan ze voor het financiele gedeelte kijken. dus dat kan nog wat worden maar ik ben er niet zo heel bang voor.
Fijn dat je dan toch wel een redelijk goed gesprek hebt gehad! Even over het financiële: als je terug gezet wordt in functie mogen ze je niet terug zetten in salaris, je moet dus hetzelfde blijven verdienen..... Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, niet dat ze je daar strax nog op willen pakken! Sterkte met je BI....
Hallo hier een berichtje van mij. helaas zoals voorspeld toch moeilijkheden. Het gesprek wat we hebben gehad was voorspeodig verlopen maar dat is nu bijna 3 weken geleden en zou het binnnen enkele dagen op papier krijgen is nog steeds niet gebeurd. Van de week wel notulen van een vergadering gehad waar ik niet bij aanwezig kon zijn deze vond pas plaats om 21.30 tot 24.00 ( dat redt ik niet meer ) en daaruit blijkt nu dat wat ik besproken heb met de directie in een gesprek samen met mijn man dat alles wat wij gezegd hebben verdraaid is. zo hebben wij besproken dat ik 3 vaste dagen inde week ga werken en 1 keer in de 2 weken een weekend 11 uur in totaal nu staat er in de notulen dat ik 3 wisselende dagen in de week ga werken ( dat kan helemaal niet we gaan gebruik maken van een kinderdagverblijf ) en elke week het weekend dat is niet zo heb ook nog een man die 5 dagen moet werken vandezelfde baas dus die wil ik ook nog wel eens zien. tevens staat erin dat ik vanaf 1 - 11 2009 geen ledinggevende funvtie meer heb. dit is pas vanaf het moment dat ik terugkeer op de werkvloer na verlof en mijn herstel volledig is dat heb ik al uitgezocht en nagevraagd. Verder staat er zwart op wit in dat mijn baas een hekel heeft aan parttimers en werkende moeders en de enige reden dat ik mag blijven is dat wij gegarandeerd hebben dat alles goed geregedl is en de tijd dat zal moeten leren. Tevens hebben ze mij inmiddels al 2 keer voorgelogen over de communicatie met het uwv waar ik vreselijk van baal. ik kreeg een telefoontje van het uwv in het begin van mijn ziekmelding over 50 % werken, toen was ik al volledig thuis dat kan misgaan maar dat is oke. Toen werd er tegen mij gezegd dat ik even moest informeren of er een arboarts aan te pas zou komen, maar dit moest niet anders zou een gesprek met een arts van uwv voldoende zijn. Diezelfde dag was ik er en heb ik navraag gedaan en niet verteld wat mij was verteld en hij verteld e was gebeld door het uwv en er moest een bedrijfsarts aan te pas komen dat moest van het uwv.?????? raar iets 1 !!!! nu ben ik bij de bedrijfsarts geweest die man ziet ze helemaal vliegen, ik zit op het randje met krukken lopen. ik loop vreselijk slecht autorijden kan ik niet langer dan 5 minuten ( woon dik 3 kwartier van het werk af ) zitten gaat slecht en staan lukt helemaal niet meer ( zal jullie vast wel bekend voorkomen ) . nu doe ik werk waarbij ik moet staan en lopen geen apuzes heb en maar af en toe ven kan zitten mijn werk bestaat uit staande kassadiensten, aanvullen schoonmaken en bestellingen opruimen. ( tillen mag niet meer en bukken kan ik niet meer ) en deze man beweert dat ik nog wel 2-3 uur per dag kan werken en op de vraag hoe ik er moest komen misschien was fietsen een optie ???? ja ????? dat denk ik ook 40 km????? maar dan mocht ik geen kassadiensten draaien in verband met staan niet aanvullen en niet schoonmaken. ( wat moet ik dan doen ))????? Maar ik heb dit voorgelegd bij de mevrouw van het uwv toen ze me terugbelde en deze zei letterlijk ga even in overleg ik bel je van de week terug maar als je aan het werk moet maken we een afspraak voor een second opinion bij een arts van ons want deze wiol niet dat je aan het werk gaat voor die 6 weken nog het is onverantwoord en dan is de kans op een voorspoedige terugkeer een heel stuk kleiner. Ik het gesprek aangegaan nee ze hadden dan niets aan me en ik moest maar werken aan mijn herstel en ander werk konde=n ze me niet bieden. dit doorgegeven aan het uwv en alles is afgerond en ik kan volledig thuis zitten en werken aan mijn herstel alles wordt 100% vergoed nu krijg ik een mailtje dat ik toch maar moet komen werken,.????? want ze krijgen van het uwv niet alles vergoed? tevens is de mooiste opmerking van de bedrijfsarts. veel succes met werken en denk eraan laat je niet gek maken door fysiotherapeut en stop daar maar mee deze maakt toch alles maar kapot ???? jullie snappen wel dat ik wel kan janken en dat dus ok braaf doe. maar inmiddels is mij situatie alleen maar verslechterd en door de spanningenzit de pijn vanaf mijn hoofd tot aan mijn tenen heb gisteren 4 maal bloed moeten prikken in verband met suiker ijzeren weet ik wat meer omdat het mij totaal niet goed gaat en het lijkt alsof mijn kindje achterblijft in de groei ben inmiddels 27 + 6 zwanger en met dank aan mijn baas heb ik nog geen dag kunnen genieten. sorry voor het lange verhaal maar ik wil mijn verhaal graag kwijt, en hopen dat het oplucht ( voor alsnog kan ik alleen maar huilen)