Wij hebben de bovenwoning ,die betalen elk 23.000 en de onderbuurman de helft. Voordat bedrag kan je een kleine appatment kopen.
Wat ik dus echt helemaal niet snap; je laat toch niet rustig van alles repareren wat niet nodig is en zonder jullie toestemming? Je had natuurlijk al veel eerder iets moeten doen tegen die torenhoge rekening. Snap niet zo goed hoe dat gegaan is...
Als er geen getekend contract is dan niet betalen.. Ze hebben geen poot om op te staan.Laat ze maar bewijzen dat jij dat allemaal wou laten doen..
Echt ik vind het een raar verhaal. Zou ff wat zijn als mijn buren lekkage hadden en de boel gingen fixen ik dan daaraan mee moest betalen. Ik begrijp uit het verhaal dat je in een gebouw woont dat is opgedeeld in 4 appartementen? Is er geen splitsingsakte? Daarin staat dan hoe de verdeling is. En ik begrijp ook dat er geen VvE is? Hoewel een VvE niet altijd even leuk is, is het wel heel handig. Want dit soort dingen horen in een vergadering besproken te worden. En ook betaal je dan iedere maand servicekosten waar bijvoorbeeld van gespaard wordt voor grotere uitgaven. Soms zit er dan toch te weinig in een potje en moet er dan per appartement een paar duizend euro worden bijgelegd, maar dit is echt een belachelijk bedrag zeg. Nogmaals, ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan hoor. Als je een rechtsbijstand verz. hebt, zou je die kunnen aanspreken.
Achteraf was die VVe nu wel handig geweest. Omdat iedereen zoiets had ,ze doen toch niks.laat die eigenaar maar zelf oplossen. Was eigenlijk op zoek naar iemand die iets tegen de gemeente kon doen . Dat we alleen opdraaien voor de kosten die aan ons huis zijn gedaan. Ally
Ik begrijp het niet,....Wie heeft een offerte of opdrachtbevestiging getekend? En waar staat dat jullie moeten betalen? Ik begrijp eigenlijk vrij weinig van het verhaal. En als het 650 is en met rente 770 dan is dat veeeeel te veeeel rente. En volgens mij is een VVE verplicht toch?
Ja, zover ik weet is VVE ook verplicht.. Ik blijf het een raar verhaal vinden eerlijk gezegd.. Je kan niet zomaar met een rekening van 23000 euro geconfronteerd worden.. En buiten dat is een bedrag van 770 euro per maand bizar hoog om af te betalen. Dan zou ik niet betalen en wachten tot ze komen met loonbeslag.. dan heb je iig nog iets waar je over kan praten.. Maar ik begrijp niet dat je je zo laat "naaien" (sorry voor mijn taalgebruik).. Ik geloof dat ik er alles aan had gedaan om hier mijn gelijk in te krijgen..
Ally.. DAS rechtbijstand bellen.. Dan maar een rekening van 100,00 die doet het hem nu ook niet.. Maar begrijp ik goed dat jullie moeten betalen voor wat er bij de buren is gerepareerd?
Als ik het begrijp zijn jullie met 4 "personen" gezamelijk eigenaar van 4 woningen, die niet gesplitst zijn volgens het kadaster.. (Waarom destijds niet als zelfstandig laten inschrijven???) Dan kunnen jullie inderdaad persoonlijk worden aangesproken voor de kosten. Maar lijkt me wel dat het gaat om de kosten alleen voor de lekkage! Waarom zou een gemeente een nieuwe schuur regelen.. En waarom bemoeit de gemeente zich hiermee? Dat moet de huurder doen volgens mij. Ergens zit er iets heel vreemds in dit verhaal. Maar je zou jullie 23.000 wel weer op de eigenaar van de betreffende woning kunnen verhalen indien je kunt bewijzen dat jullie hier niets aan konden doen. Je gaf aan dat de advocaat maar een aantal uren voor jullie kon werken.. heb je geen rechtsbijstand? Ik denk dat je die keihard nodig hebt namelijk!
Ik zou de gemeente vragen om de getekende offerte en hen vragen wie de opdracht heeft gegeven. Dan uitzoeken wie verantwordelijk is voor de schade. Hebben ze die niet, dan vragen hoe ze kunnen bewijzen dat zij rechtmatig de werkzaamheden hebben uitgevoerd. Kunnen ze dat niet, dan niet betalen. Span een kort geding aan met behulp van rechtsbijstand of rechtswinkel.
Wat een vervelende en vreemde situatie zeg. Wat ik me afvraag is of je nu wel of niet een rechtsbijstand verzekering hebt. Zo niet dan zou ik contact opnemen met een organisatie zoals jurofoon. Ik wil niet vervelend doen maar het verhaal is zo vaag en ingewikkeld dat je er denk ik echt het beste aan doet om je vraag te stellen aan juridische professionals, want ik krijg het idee dat er nog zoveel haken en ogen aan de situatie zit (als zelfs een advocaat er niet uit komt). Verder gaf hier iemand de tip om een lening af te sluiten en daarmee in 1 keer het bedrag terug te betalen. Op die manier kunnen jullie het afbetalen in een eigen tempo, en kan je man vaker thuis zijn. Je zegt dat omdat je een hypotheek hebt afgesloten dat niet mogelijk is, maar dat zou ik niet te snel van uit gaan. Zolang jullie niet bij bkr geregistreerd staan en jullie aan de hand van jullie inkomens kunnen aantonen dat jullie het prima kunnen betalen is er best nog een mogelijkheid om een lening af te sluiten. Dat zou ik sowieso doen eigenlijk, je gelijk halen in deze situatie kan nog maanden/jaren duren. Veel succes!
HIer in de buurt heb je ook een aantal van die woningen. zeg maar 4 woningen met 1 ingang. Dit staat als één ingeschreven omdat er bijvoorbeeld ook één rioolpijp naar de straat loopt. Als dan vervolgens dat riool kapot gaat, en dat loopt door de tuin van 1 van die 4, moeten ze echt alle 4 meebetalen. Eigenlijk is dit erg logisch. Alleen jammer dat er dus vgeen VVE is. Ik zou nogmaals echt de gemeenteraad aanschrijven en aangeven dat jullie dit alles snappen, maar dat het toch niet kan dat de gemeente jullie zoveel per maand laten betalen. Echt, er is echt een partij die hier vast iets mee gaat doen. Veel meer kunnen jullie niet.
Een aantal dingen: - Wat bedoel je met één van de 4 woningen? Bedoel je qua splitsingsakte of zijn jullie woningen één geheel en alleen bij de gemeente gesplitst als 4 woningen? - Wat staat er precies in de splitsingsakte over de verdeling van het onderhoud en de kosten? - De rekening van 23.000 euro is dat per appartement of het bedrag totaal? - Hebben jullie (of de buren) brieven (aanschrijvingen) van de gemeente ontvangen dat er sprake is van achterstallig onderhoud en dat dit binnen afzienbare tijd aangepakt moet worden? - Hebben jullie bericht gehad dat er een aantekening in het kadaster gaat plaatsvinden (aanschrijving op pand)? De gemeente heeft geen handtekeningen nodig voor het onderhoud als ze diverse aanschrijvingen verstuurd hebben. Een woning voldoet dan namelijk niet meer aan de eisen uit het Bouwbesluit, de gemeentelijke Bouwverordening of een bestemmingsplan. De gemeente moet jullie alleen wel de gelegenheid bieden om het onderhoud uit te (laten) voeren binnen een vastgestelde periode. Ik weet niet hoe je hypotheek in elkaar zit en wat jullie voor inschrijving hebben maar ik zou toch proberen om de hypotheek op te hogen.
precies als jullie niks hebben getekend dan kunnen ze dat niet zomaar doen toch. Ik zou rechtsbijstand inschakelen en vragen of de gemeente een poot heeft om op te staan. zo niet dan zou ik zeker niet betalen. ik vind het heel apart allemaal.
Helaas mogen ze dat wel.. de gemeente mag, als zij vinden dat je je huis verwaarloosd, het probleem aanpakken en je de rekening presenteren.. Maar daarbij blijft het een gek verhaal... ze kunnen niet zomaar allerlei dingen gaan vernieuwen die niet nodig zijn.... dat zou raar zijn...
Ik moet meteen denken aan de laatste aflevering van Vara's de Ombudsman. Daar had de gemeente een gebouw laten slopen tegenover een huis, en dat huis heeft daar voor 50.000 euro schade door opgelopen. Daar zaten de eigenaars mooi mee, de gemeente wees naar de sloper, de sloper naar de gemeente. Natuurlijk was dit de verantwoordelijkheid van de gemeente, die heeft het door ingrijpen van de ombudsman dus ook betaald, uiteindelijk (na jaren slapeloze nachten en stress van de bewoners, ook een gezin). DUS: De nationale ombudsman Je kan het altijd proberen.
ik snap er eigenlijk niks van. (ben ik nu erg dom) je buurvrouw heeft een lekkage. de gemeente komt ineens vanalles maken bij jullie en dan zo'n idiote rekening. waar ga ik de mist in...snap er niks van.... ik krijg nu al allerlei visioenen want dit is bij ons het eerste jaar dat wij een eigen huis hebben ende schuur loopt vol met water als het regent verschijnt er een zwembad achter ons schuurtje in de brandgang.. wij bellen naar de gemeente zeggen ze daar doodleuk dat moet je zelf met je straat regelen..hoezooo???duhhh??? ik snap niks van die eigenhuisgedoe regeltjes hoor. je kan toch niet zomaar zelf een gemeente stoep gaan ophogen ofzo. straks krijgen wij ook van die grapjassen die dat ff gaan doen uit het niks voor onze deur met een dito rekening......... ik wou dat ik mijn huurhuisje nog had. toen kreeg je niet allerlei stomme en vooral dure verassingen.
Waarschijnlijk is de brandgang eigendom van iedereen die daaraan grenst met zijn tuin en dus recht van overpad heeft. Moet je even opzoeken in je eigendomsbewijs in het stukje "erfdienstbaarheden".