Te snel drinken echt een probleem???

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ingeping, Sep 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ons zoontje drinkt in tien minuten zijn fles leeg. De laatste dagen is hij ook wat ongeduldig eind het eind van de fles. Hij verslikt zich af en toe. Hij maakt wel geluid met de peen. Soort van los schieten tijdens het zuigen eraan. Herkend iemand dit en moet je er wat mee? Ik gebruik de difrax s fles met speen small, 123 speen drinkt hij hem in vijf minuten leeg dus dat helpt niet om hem rustiger te laten drinken.

Wie tips en is het echt een probleem???

2. sunmaid

sunmaid Actief lid

Jan 6, 2009
    184
    0
    0
    Onze zoon drinkt ook meestal 10 a 15 minuten, geeft inderdaad ook dat klakken met de tong waardoor die wat losschiet, herkenbaar, maar verder niet teveel last van, doen ze vaker die baby's.
    Zolang hij niet veel spuugt enzo lijkt me het geen probleem, sommige kids aan de borst drinken ook in 5 minuten een borst leeg.het heeft meer met de zuigbehoefte te maken, de fout kan zijn om hem te snel weer de volgende fles te geven terwijl hij nog geen honger heeft maar meer zuigbehoefte

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zolang hij er verder geen last van heeft is het geen probleem, vaak is het zo dat ze dan nog niet zijn voldaan qua zuigbehoefte, maar zang hij tevreden is..

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    een "goed" drinkmoment duurt 20-30 minuutjes.
    Mijn meiden hadden de fles ook binnen 10 minuten leeg en waren daardoor niet zo lang verzadigd. We zijn het iets gaan indikken met nutriton dit hielp wel. Nu drinken ze ineens wel netjes 20minuten!

Als ze niet veel zuigbehoeften hebben en ook goed verzadigd zijn dan lijkt het me niet zo'n probleem?

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Bij mijn zoon is het wel degelijk een probleem: drink zelf maar eens een liter melk weg in 5 min. Krijg je ook buikpijn van, boeren laten en komt het weer omhoog.
    Meneer hier drinkt beide borsten in nog geen 10 min leeg, blijft piepen daarna, verslikt zich steeds bij het drinken. Ik ben op dit moment aan het afbouwen, en gebruik ook de difrax met de small speen. Ik haal na 1,5 min de fles uit z'n mond, en als hij piept krijgt hij heel even z'n fop speen.
    Hij krijgt nu ook zantac voor de reflux en ik start vandaag ook met motilium. Verdikken doe ik niet, omdat hij al last van z'n buik heeft en moeite heeft met z'n ontlasting. Ik zou zeggen hou het in de gaten, misschien even overleggen met het cb?

6. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Zolang hij nergens last van heeft is er geen probleem!
    Ons zoontje had er wel last van. Dronk behoorlijk gulzig waardoor hij een boel morste, ging spugen en erg snel voor de volgende fles kwam.
    Heb er, zoals bezigbijtje al zei, nutriton bij gedaan. Nu doet hij tussen de 15/25 minuten over een fles. Eerder was hij al binnen 10minuten klaar. Spugen doet hij ook veel minder en hij is langer vol.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De difrax fles kan je een beetje beinvloeden door de speen en de onderkant met het ventiel HEEL erg strak dicht te draaien. Tussendoor even een boertje laten en dan heb je weer iets gerekt.

Share This Page