Vanaf welke leeftijd op een sport?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gusto, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn kinderen zijn nog te jong, maar ik had er hier gisteren met mijn man over. Wij wonen niet in Nederland en in onze omgeving doen oudere kinderen (5 tot 10 jaar) helemaal niet aan sport of andere clubjes. Ook zwemlessen worden hier niet gegeven. (ouders leren kinderen zelf zwemmen of in de zomer zijn er groepslessen, maar niet met diploma oid)

Ze doen naast school dus helemaal niets. Ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen als ze groter zijn een sport gaan doen of een instrument bespelen, wat ze leuk vinden. Denk dat mijn dochter ballet of een dansklasje erg leuk zou vinden, vanaf een jaar of 4.

Wanneer ging jou kind op een sport of clubje en wat?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook nog te jong maar ik denk dat hij met 4 jaar ook aan een sport gaat doen.
    Ik vind dat wel belangrijk en niet alleen voor het sportieve maar voor het samenspel, het sociale

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze zit op peuterzwemmen. En ik heb met haar een seizoen peuterballet gedaan (vond ze geen bal aan).

Ze wil nu op paardrijden hahahaha! Maar daarvoor moet ze echt nog even wachten..

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gaat ze vanaf 2 jaar al naar de gym toe.
    Ze wordt nu bijna 3 jaar.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vanaf 5 jaar zwemles. Als ze hun diploma hebben, iets anders.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

na zwemles

daarvoor peutergym gedaan

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier vanaf 4 jaar zwemles en na A en B mogen ze iets anders kiezen.

8. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 5 en zit op zwemles. Als ze haar diploma's heeft gaan we kijken wat voor sport geschikt en leuk voor haar is.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zal het ook rond 5 jaar zwemles worden en als ze haar A-diploma heeft kunnen we voor iets anders kijken. Helaas vallen veel dingen al af doordat ze niet op woensdag- maar op vrijdagmiddag vrij is.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste dochter is met vier jaar op zwemles gegaan. Rond haar zesde verjaardag zal ze A en B hebben. Als ze dan niet meer verder wil gaan met zwemmen, 'moet' ze een andere sport kiezen. Dit zal iets van gymnastiek/turnen worden.
    Ik vind vier jaar een mooie leeftijd om met een sport te beginnen. Maar dan moet er wel iets te doen zijn in je omgeving voor die leeftijd.

Met onze jongste doe ik samen aan peuterzwemmen. Bewust voor gekozen omdat zij motorisch niet zo sterk is. Dat heb ik met de oudste nooit gedaan.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.940
    113
    Mijn dochter 'zwemt' vanaf 7 mnd, destijds elke week, nu ongeveer 2x per maand omdat ze met haar vader moet aangezien ik net bevallen ben. 2x per maand gaat ze naar de korfbal (meer spelletjes) en misschien als ze straks 3 is naar peutergym of peuterdans ofzo. Daarna zal de zwemles ook wel komen en daarna kan ze nog wel echt kiezen voor een sport (of twee..)

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Lastig is dat he. Onze dochter gaat vijf gelijke dagen naar school, en daarnaast moeten wij ook gewoon werken. Maar de meeste sporten op die leeftijd zijn 's middags. Ik zou het liever vroeg in de avond hebben. Of in het weekend.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja inderdaad, einde middag of in het weekend. Maar dingen zoals kleutergym en dansen zijn allemaal op woensdagmiddag. Echt onhandig.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid is nog bezig met zwemles. Als ze al haar diploma's gehaald heeft, mag ze op iets anders. Dat zal ergens volgend jaar zijn, als ze 7 is.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    van 0 tm 4 jaar ouder & kind zwemmen (maandag)
    van 3 tot 4 peutergym (woensdag)
    van 4 tot 5,4 Zwem-ABC
    van 5,4 tot nu Ritmische Gymnastiek ( 1 x pw 90 minuten)

De jongste zit nu in datzelfde traject eigenlijk ;) . Ouder & Kind zwemmen, peutergym en nu is het wachten tot ze aan de beurt is bij zwemles.

Verder mag de oudste er nog een sport bij doen als ze wil. Korfbal of snorkelen.. even kijken wat het wordt.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij zitten sinds dat ie 6 maanden is op ouder&kind zwemmen en zal met 4/5 jaar op zwemles gaan en hij zit op tuimeljudo...heeft al een rode slip :D

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier nadat ze hun zwemdiploma hebben gehaald. Vind het idd ook belangrijk.

18. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Vanaf 5 jaar zwemmen. Als hij straks A en B heeft kijken we verder. Als hij wil verder zwemmen of misschien iets van streetdance ofzo. Voetballen zie ik hem nog niet doen! Wil hij niets anders dan is dat ook prima, hij speelt veel buiten en fietst veel.

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vanaf twee jaar samen met mij naar dansen, sinds de zomervakantie (ze is nu net twee weken vier) in haar eentje op dansen. Naast het regelmatige zwemmen vanaf zes maanden, eerst specifiek baby-, peuter-, kleuterzwemmen, maar toen de lerares veranderde en er een beetje een (in mijn ogen) suffe voor in de plaats kwam gewoon met papa, oma of mij. Zeker één keer per week. Maar hier een meisje met veel energie, dus dat trekt ze makkelijk. Motorisch niet super sterk, dus zwemmen zal wel vanaf 5 of 5,5 worden, maar daarnaast blijft ze hoogstwaarschijnlijk dansen. En dan het instrument er ook nog bij proppen, ze wil graag op pianoles...

Hier ook vijf gelijke dagen, tot twee uur, trouwens. Gelukkig hebben ze hier vanuit de muziekschool dansles die in een (andere) school wordt gegeven. Om halfvier, zodat de kinderen van die school via de BSO kunnen dansen, maar buitenstaanders mogen ook komen. Dat gebeurt hier wel meer, hoorde net vanochtend van judo ook in een school. Anders is er inderdaad wel veel op woensdagmiddag en dat komt net slecht uit.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als het aa dochterlief had gelegen al vanaf net 3...
    Maar helaas is er hier geen balletles voor 3-jarigen.
    Voor haar 5e verjaardag heeft ze balletles gekregen en dat doet ze nog steeds.
    Sinds september doet ze er nog theaterles bij en binnenkort eindelijk zwemmen.

Drukke boel... Maar goed verdeeld dus geen probleem of "zwaar".

Deel Deze Pagina