Vraagje aan de echte stylistes (of wanna be natuurlijk!) onder ons... Ik wil voor ons zoontje een hele rustige, natuurlijke kamer waarbij ik natuurtinten (beige, wit, off white etc) combineer met luchtblauw (echt babyblauw). Het is een klein kamertje waarvan 3 muren wit blijven en waarvan één of steigerhout (lichte kleuren) of stenenmotief behang krijgt. Maar dan nu.. .de gordijnen... wat zou mooier zijn... lichtblauw of een ecru/beige/offwhite.. Oja, de meubeltjes zijn in principe wit maar zou ik nog kunnen verven. Er staat tzt in: een wieg (bruine mand met wit broderie), een commode, twee plankjes en een schommelstoel. Iemand een suggestie?
Ik zou gaan voor zandkleurige gordijnen. Past bij het kleurenpalet, is rustig en waarschijnlijk verduisteren deze meer dan offwhite gordijnen. Mooie kleurtjes samen!
Ik zou gaan voor iets donkerder als off white..meer beetje bruinige gordijnen...zand kleur misschien?
En wat vind je van die houten jaloezieën ? Lijkt mij er erg leuk bij passen, wij gaan ongeveer hetzelfde kamertje maken....
Off white tot op de grond. Wel zorgen dat ze verduisterend zijn of evt. nog een verduisteringsrolgordijn ophangen.
Als wij een jongetje krijgen nemen we ook dit behang!! Lijkt me zo leuk! Kan niet wachten. Ik lees dan ook graag mee voor tips voor de gordijnen
Dank jullie wel.. ik dacht al wel dat het beter zou zijn dan lichtblauw... Houten jaloezieën worden het niet.. veel te stoffig in ons huis.. dan blijf ik poetsen Verduisteren is hier het probleem niet, we hebben nog een rolluik wat dicht gaat.
Wij hebben net het behang erop zitten, bijna hetzelfde behang als jou, alleen dan blauw/bruin/wit versie. Wij hebben daarnaast ook nog 1 muur in de lei kleur van histor geverfd en de rest van de muren & kozijnen wit. Bij mij vind ik babyblauwe gordijnen echt het mooist, anders is er wel erg veel bruin voor een babykamer. Maar bij jou zou ik denk ik ook gaan voor zand/beige achtig. Ik zit nu trouwens ook met een gordijnen dilemma, heb gordijnen gevonden in precies de juiste kleur....maar vrij prijzig. Ook gordijnen in een valige turkoise kleur, die veeeeeeeeeeel goedkoper is. Het is eigenlijk net niet de goede kleur, maar het staat wel....
Als je voor het steigerhoutbehang aat zou ik grijze gordijnenen nemen. Wij hebben in Sam's kamer alles grijs/bruin, antraciet, wit en lichtblauw.