Hoi meiden, Ik kom er niet uit. wat het onderwerp al aangeeft wel of geen molton Oke het beschermd het matrasje maar luiers zijn zo goed die lekken bijna niet door ( toch ? ) onder t hoofdje van de kleine mag t niet dus voor t spugen hoeft t niet ( hydrofiele luier onder hoofdje) wat vinden doen jullie?
Een niet-waterdichte molton mag over het hele matrasje, dus ook bij het hoofdeinde. Ik vind het zelf wel een prettige laag; lekker fluffig en warm en beschermt het matras. Waterdichte moltons worden volledig afgeraden, ivm warmtestuwing.
Ik zou ook een molton op het bedje leggen. Ook bij veel spugen is het fijn, want een hydrofiel luier en matrashoesje houden dat niet tegen. Heb ze bij Leen Bakker gekocht.
Ik gebruikt al snel geen hydrofielen meer onder haar hoofdje, drie trok ze los of ze ging er met haar armpjes onder. Ik gebruikte ook moltons, ik heb nog geel lekkage gehad in bed, maar het gebeurt vaak genoeg.
Wel een molton, geen waterdichte of molton zeil maar gewoon een molton hoes. Luiers lekken zeker weleens door -spuitpoep! maar meestal niet in bed bij ons. Daarbij spugen baby's, waar de hydrofiel voor is. En die baby wordt groter, en babies, dreumessen en peuters hebben weleens buikgriep en die spugen niet in een emmer, maar kotsen gewoon in bed als je er niet naast zit.
Hier zit er ook een molton hoeslaken om het matras. Dus geen waterdichte of zeiltje. Die laatste 2 mogen niet. Maar molton hoeslaken mag wel. Beschermd het hele matras tegen spugen, zweet en lekkende luiers. Die hydrofielen onder het hoofdje liggen er hoofdzakelijk onder om de eerste drap tegen te houden. Als die er niet had gelegen dan had je bijv ook steeds je hoeslaken moeten verschonen na elke spuugbeurtje. Nu verschoon je alleen de hydrofiel. En ze mikken helaas niet altijd op de hydrofiel dus ik was erg blij met de molton eronder. Nu nog steeds. Kleine is 2 en kwijlt nog wel eens. Hoeslaken is vaak smerig en molton eronder heeft af en toe vlekken. Matrasje is nog hagelwit.
Als je geen aerosleep hebt, dan zou ik wel een molton doen (geen waterdichte). Luiers lekken echt wel eens door (denk aan spuitluiers...) en een kindje wil ook nog wel eens spugen (gewone molton mag over het hele matras, als je een beetje een spuger hebt, is een hydrofiele luier niet voldoende).
Meiden bedankt voor jullie reactie. Ik ga maar wel voor bescherming als dat zo lees hihi. nu zag is van earosleep de protect kan ik dat ook doen ipv een molton??
Ik had ook een aerosleep, ideaal met een kindje wat veel spuugde. Helaas lekken luiers nog al eens door, kunnen ze bij ziekte hun bed helemaal onder spugen, dan zit alles onder.
Kan maar er zit een groooot prijs versxhil in. Aerosleepding kost rond de 55 euro terwijl een molton 4 euro kost. Ik heb het hier prima gered met 2 moltons a 8 euro totaal...