advies gevraagd, huisartsenpost

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamavanImraan, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Met hele kleine kinderen zou ik wel bellen voor advies. Je hoeft er niet meteen heen.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Jij bent bezorgd! Dus zou ik bellen en overleggen. Zij kunnen dan samen met jou de symptomen doornemen en kijken of je moet komen..

Sterkte.. Want zorgen hebben om je kindje is slopend

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zeg ik toch ook? :(

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Rozemarijke soms willen mensen dingen gewoon niet begrijpen 😉

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36

OK dan heb ik het verkeerd gelezen.
    Je schrijft nl; "De huisartsenpost is er voor spoedeisende hulp"

Dus ik maakte daaruit op dat je bedoelde echt alleen voor spoed terwijl dat volgens mij typisch iets voor de spoedeisende hulp zelf is en je met iets minder spoed best bij de huisartsenpost mag aankloppen zeker voor overleg.

Maar goed w.s. heb ik je dan verkeer begrepen. Wilde je niet aanvallen hoor

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Volgens mij ben ik juist erg bereid om mensen te proberen te berijpen :(
    Maar goed..

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    TS; Hoe is het trouwens met je kindje ?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, HAP is er voor spoedeisende huisartsenzorg, SEH voor zorg die de huisarts niet kan leveren.
    Iets minder spoed: als het dingen zijn die tot de volgende dag kunnen wachten, is het niet spoed genoeg voor de HAP. Die doen ook maar heel weinig behandeling zelf trouwens, sturen erg vaak door naar SEH.

9. Ik zeg altijd; Ik ben liever de vrouw die als zeikerd of overbezorgde moeder wordt gezien, omdat ze te vaak belt, dan dat ik de vrouw ben die een keer te weinig belde, omdat ze bang was om zo gezien te worden..

Ik hoop dat alles inmiddels wat beter gaat en dat de kinderarts je vandaag kan helpen!

10. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL

Fijn dat je het vraagt en iedereen bedankt voor de antwoorden!

Waarschijnlijk al die tijd verschillende virussen gehad, had nu oorontsteking en hiervoor luchtweluchtweginfectie.

Overigens ook aangeboren lichte vorm psoriasis, zalf gekregen en nu eindelijk geen jeuk en pijn meer!!

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Even los van het topic, maar idd:

Mijn dochtertje was vier weken, en ik ging voor de 4e keer naar de huisarts omdat ze zo eng ademde snachts. Ze leek wel te stikken.

Hij zei letterlijk tegen mij:een overbezorgde moeder is niet goed!

Ik kan niets voor je doen dan de kinderarts bellen op zijn visie. Ik zeg doe maar!

We mochten gelijk komen en mijn dochtertje werd direct opgenomen en is 5 dagen gemonitord.

Bleek ernstige verborgen reflux met koemelkallergie te zijn. Ze kreeg nutramigen aa, nutritron, nexxium en forlax toen we het ziekenhuis verlieten.

Kom ik een week later met mijn oudste bij de huisarts voor zijn oorontstekingen door zijn schisis...

Zegt die zakkewasser, oh dat had ik ook wel kunnen verzinnen dat het verborgen reflux was met koemelkallergie.

Totaal weggeslagen vertrouwen in mijn huisarts!

12. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Zsm andere huisarts zoeken!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij ons moet je altijd eerst even bellen. Als je op komt dagen, zonder gebeld te hebben, word je serieus naar de telefoon gewezen.

Dus bellen zou ik sowieso doen. Schijt aan of ze je een zeurpiet vinden. De persoon aan de andere kant van de lijn is getraind om een inschatting van de ernst te kunnen maken. Vindt hij/zij het ernstig genoeg, dan kun je gaan. Anders hoor je het wel.

Deel Deze Pagina