dochter wakker door natte luier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eppo82, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hallo meiden,

Mijn dochter wordt s nachts een aantal keer wakker en dan meestal als we het speentje weer in dr mond stoppen gaat ze weer even slapen. Tot een kwartier/half uur later, dan begint ze weer te gillen. Nu heb ik dus een aantal nachten haar luier verschoond en daarna slaapt ze wel weer in 1 stuk de nacht verder door.
    Dus ik denk dat het daaraan ligt.
    Maar ze heeft geen poepluier en de luier zit ook niet overdreven vol. In principe moeten ze er toch een nacht mee kunnen slapen? Ik vind het zo zielig dat dat de reden is dat ze steeds wakker wordt. (en ja ook voor mezelf wel een beetje ;)) Ik gebruik trouwens pampers baby dry.
    De luier voelde wel een beetje koud/klammig aan de buitenkant. Zou ze daarom steeds wakker worden?
    Hebben jullie tips welke luier ik eens zal kunnen proberen? Of nog andere ingevingen ideeen wat het nog meer zou kunnen zijn?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien eens een maatje groter proberen, of een ander merk? Ik gebruik zelf ook Pampers maar heb gehoord dat Huggies heel veel opnemen. Het lijkt me wel duidelijk dat ze wakker wordt van die natte luier overigens, anders zou ze na het verschonen niet zo lang doorslapen.

Ik verschoon Irem overigens standaard 1 keer per nacht omdat ze anders doorlekt (waar ze wel doorheen slaapt, maar dat vind ik zielig en vies natuurlijk) maar zij komt toch voor een voeding en we zijn dan dus toch al wakker, dan maakt even verschonen ook niet meer uit.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja mss een anders merk voor in de nacht proberen...die net wat droger blijft

4. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    ik heb huggys voor snachts. die zijn dikker ik had namelijk t zelfde probleen en nu in die gebruik slaapt ze wel door. als je wilt kan ik er 1 of 2 naar je opsturen dan hoef je niet gelijk een heel pak te kopen:p

5. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    ow ik zie net dat ze nog maar 5 maanden is dan heb ik natuurlijk veel grotere luiers:s

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Bedankt voor alle reacties.
    Ja ik geef geen (fles)voeding meer s nachts, en er zit zo'n 10-12 uur tussen de flessen s nachts. Mijn zoontje had hier nooit last van, vandaar dat ik een beetje aan het zoeken ben.
    Ik denk inderdaad dat ik de huggies eens ga proberen, bedankt voor de tip!
    En Willeke1987, ik denk dat het inderdaad een te grote maat is, maar toch superlief dat je het aanbood!
    Ik koop gewoon een pak, en die komen dan echt wel weer op. Heb anders genoeg kleine kindjes in de omgeving ;)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn dochtertje werd rond de vijf maanden ook s nachts weer wakker tot nu dus kan ook gewoon door de leeftijd komen.

We hebben fles geprobeerd luier enz ze komt en blijft toch komen snachts. En ja ze is wel eens de pup kwijt enz,.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh dat kan ook heel goed, alleen vind ik het dus wel toevallig dat als ik dan haar luier verschoon (die dus niet heel vol zit) ze wel doorslaapt.
    Kijk en dat vind ik ook niet erg, maar als ze dus niet doorslaapt door een koude/natte luier en ik dat probleem kan oplossen, dan doe ik dat.
    Ik weet dat het geen garantie is op doorslapen ;).

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik gebruik alleen maar huggies (en nature babycare). Bij pampers bleven haar billen altijd klammig. Met huggies en nature babycare heb ik hier geen last meer van.
    Oké misschien wat dikker als pampers, maar dat maakt mij niks uit. Als ze maar droge billen heeft.

Deel Deze Pagina