advies gevraagd inbakeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MaryWoods, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb de piep, die is voor kindjes van 0-3 maanden, de mini is voor 3-6 maanden.

Ik heb niet het idee dat het te ruim is, voor Tygo is het in ieder geval erg prettig, hij wordt beperkt is zijn vrijheid en kan daardoor zichzelf niet met zijn maaiende armpjes zichzelf wakker slaan, maar hij kan nog wel een beetje bewegen dus armpjes langs zijn lijfje, op zijn buikje of bij zijn schouders leggen.

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Met mijn eerste ging ook alles heel makkelijk, tot dat de tweede kwam:D Tjonge wat wordt je dan even op je plaats gezet.
    Als je straks eenmaal aan het inbakeren bent voel je zelf wel weer aan wat het beste helpt, wel huilen niet huilen...
    Soms moet je gewoon weer even wat rust terug vinden om ook terug te kunnen vinden wat bij jezelf en je kind en gezin past. Hopelijk gaat het inbakenen haar helpen en vinden jullie ook je rust weer terug:)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed als je nog niet weet of je kindje wel of geen reflux heeft, dat je dat niet eerst uitzoekt! Want het kan heel goed zijn dat ze niet goed slaapt door de pijn van de reflux. En dan ga je inbakeren en weet ik al niet wat, maar die pijn blijft. Ik zou eerst dat uitsluiten of laten behandelen. En misschien gaat het daarna al wel veel beter.

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    als madelief de fles krijgt is ze al ingebakerd, dus dan kan ze lekker tijdens het drinken al lekker wennen aan de doek ( hier ook nog maar 4 nachten aan t bakeren) en dat gaat heel goed! na de fles gaat ze lekker verzadigd en ingebakerd haar bedje in

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ eylem: ik heb bij haar het idee dat haar onrust de oprispingen veroorzaakt en niet andersom.. is natuurlijk heel lastig vast te stellen maar dat idee heb ik.
    Mijn man en ik hebben onszelf nog een week gegeven om de ontwikkeling van de oprispingen af te wachten, omdat rond de 7 weken het allemaal weer wat rijper is en verminderd zou kunnen zijn. Zo niet, dan gaan we naar de huisarts.
    In mijn optiek maakt het niet uit aan 'welke kant' je begint om te kijken wat helpt: bakeren of uitzoeken of er verborgen reflux is... als we er maar achter komen toch ;)

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    dus jij laat haar na de fles niet 'spelen'? Gewoon direct na elke voeding weer haar bedje in?

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    sinds we nutriton gebruiken en het bakeren is ze zo verzadigd na een flink half uur drinken aan de fles , dat ze slaapt als ze uitgedronken is
    i houd haar voor de voedingen altijd even wakker om lekker te spelen
    dan is ze moe van alles en kan ik haar zo weg leggen , dus hier geen huilbuien meer sinds het bakeren en ook langere nachten :)

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    moet e wel bij zeggen dat ze geboren is bij 37.4 en overdag een behoorlijk slaapmutsje is (avonden zijn drama..waren drama)

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier gaan de nachten juist best redelijk en is ze overdag veel wakker ;) zo zie je maar, het ene kind is het andere niet ;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ja het maakt wel uit, inbakeren wordt afgeraden in combinatie met reflux, tenminste, mijn kinderarts heeft gezegd dat je bij reflux absoluut niet mag inbakeren omdat het dan kan verergeren

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @eylem: ik heb begrepen dat als het terugvloeien van de voeding een gevolg is van onrust dat je dan wel mag inbakeren. Dat idee hebben we allebei; bovendien het inbakeren ook al aangekaart bij cb en die hadden geen bezwaren.
    Daarnaast is mijn man arts, dus die houdt het natuurlijk ook goed in de gaten. Maar bedankt voor je bezorgdheid! ;)

12. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Herkenbaar verhaal ! Ik ben toch de methode van Ria Blom gaan volgen en dat laten huilen ook af en toe gedaan, maar er is verschil in huilen en huilen. Als ze huilde met tussenpozen dan betekende dat meestal dat ze snel in slaap viel en liet ik haar even. Huilde ze hard en zonder tussenpozen ging ik er heen. Troosten in bed en weer weg. 5 min. weer terug etc. Als ze echt schreeuwde pakte ik haar uiteraard op..
    Verder hier dus de puckababy gebruikt ! Geniaal ding ! Ze sliep langer en werd uitgeruster wakker. Overigens heeft Sanne wel reflux ( bijna alle baby` s overigens , maar Sanne heeft er veel last van gehad ) en volgens onze arts is inbakenen juist goed dan inderdaad i.v.m. meer rust / minder onrust.
    Afbouwen is eigenlijk heel abrupt gegaan. Ze moest inentingen hebben en dan mogen ze 24 uur niet in de puckababy en eigenlijk sliep ze zonder ook goed, dus hebben we het het slaapje daarna weer geprobeerd en daarna weer en eigenlijk heeft ze hem toen niet meer aangehad. Past ondertussen ook niet meer.
    Maar ik zou een eventueel volgend kindje denk ik gelijk in de puckababy leggen. De eerste maanden is het zoveel rustiger. Ze komen uit je geborgen buik in de grote wijde wereld. Zo`n zakje geeft ze weer wat geborgenheid.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    nou dames,

ik heb zojuist de dreamswaddle besteld.. ben benieuwd en laat het jullie weten hoe hij bevalt!
    bedankt voor alle info en tips!

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Wij hadden de woombie, echt een uitvinding.
    Eerst hadden wij ook de swaddle me, maar onze houdini kwam er redelijk makkelijk weer met haar armpjes uit.

15. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Volgens de arts mag je een kindje met reflux wel inbakeren!!! ons mannetje heeft reflux en we mogen hem gewoon inbakeren als hij zijn hoofdje maar goed opzij kan draaien

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    dreamswaddle bevalt goed! Voorkomt niet dat ze soms overdag na 45 min weer wakker wordt (1 slaap cyclus), maar ´s nachts gaat het steeds beter!

17. ozlem

ozlem Actief lid

Dec 26, 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    puckababy Wij waren er super tevreden over

18. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een klein meisje met reflux en enorm druk zodat ze overdag bijna niet slaapt. Wij zijn sinds vrijdag aan het inbakeren met doeken van het CB.

Vrijdag ging het redelijk en heeft ze overdag een aantal slaapjes van 50 minuten gehad, wel veel gehuild. Zaterdag (gisteren) had ze een erg goede dag en heeft ze veel overdag geslapen en ook veel minder gehuild. Vandaag lijkt het wel of we weer terug bij af zijn. Ze heeft sinds 05.15 vanochtend alles bij elkaar misschien 2 uurtjes geslapen en alleen op mijn schouder na het voeden. Daarnaast huilt ze heel veel vandaag.

Weet iemand of dit normaal is. Wordt het eerst erger voordat het inbakeren echt gaat helpen? M.a.w. moeten we hier even doorheen met haar voordat ze de regelmaat van het bakeren fijn gaat vinden?

Wat ook niet zo helpt is dat ze haar nutriton vandaag niet zo goed inneemt (we geven dit haar met een fingerfeeder) en dus wat meer spuugt. Ik heb dus ook wel het idee dat ze weer wat meer last van zuur heeft. Verder voed ik op verzoek, maar moet zeggen dat het door het vele huilen wat moeilijker is om de signalen te herkennen (dat ging gisteren wel heel goed en dan neemt ze haar nutriton ook veel beter omdat we dan nog niet te laat zijn). De nexium neemt ze gelukkig wel. Iemand nog tips voor het toedienen van nutriton bij bv?

Haar ritme is trouwens: wakker worden (als ze heeft geslapen) - schone luier - voeding - op mijn schouder hangen om eten te laten zakken (30 min) - nog even spelen/ wakker maken tijdens inbakeren om daarna wakker naar bed te gaan.

Mijn meisje is nu echt oververmoeid en overprikkeld. En is echt niet tevreden te krijgen vandaag terwijl het gisteren zo goed ging en ze echt veel in haar eigen bedje heeft geslapen. Ik laat haar echt niet graag huilen, maar het maakt niet uit of ik er wel of niet ben en soms ook niet of ik haar vast heb of niet....

Wie weet raad?

Share This Page