Advies gevraagd is dit een signaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loviedovie, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wow flinke flessen...waarom niet een flesje meer en wat kleinere hoeveelheden..hoef je ook niet te rekken dat half uurtje.

wat tegen de zuigbehoefte helpt is idd een speentje maar hier hielp het ook om de speen een maatje kleiner te kopen....dan moesten ze harder werken en was de zuigebehoefte bevredigd!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #22 Zoe123, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
    Het is al gezegd,maar inderdaad, het zijn echt hele grote flessen.
    Je geeft zelf ook al aan dat ze de laatste fles wat laat staan.

Het maagje van een baby is klein,op deze manier rek je de boel enorm uit,met alle gevolgen van dien. Die paar groentehapjes lossen het honger idee ook niet op.
    Want, met 4 maanden,gaat het nog echt om BIJvoeding! Het vervangt GEEN fles.Het is geen complete maaltijd.Een paar hapjes tussendoor,meer niet.Met 6 maanden ga je de bijvoeding echt als maaltijd zien.
    Dat betekent dat je de oplossing dus moet zoeken in de flessen anders geven.
    Beter terug naar 5 kleinere flessen. Speen voor de zuigbehoefte.

Om nog antwoord te geven op je vraag:eek:p de knuistjes sabbelen,smakken en kwijlen zijn op zich geen tekens dat dat je kindje toe is aan bijvoeding.Dan had ik mijn zoon met 2 maanden al een stuk wortel kunnen geven..

3. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Eh te zwaar? Lijkt me toch niet. Mijn dochter is drie maanden 62 cm en 7 kg en volgens CB prima in orde. Van flessen heb ik geen verstand dus daarmee kan ik je niet helpen.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Wow, en drinkt ze dan alles op?

Mijn dochter kreeg met MOEITE 180 op, en dan was ze ook voor een lange tijd voldaan.

Minderen met melk en wat meer fruithapjes/groentehapjes.. In het begin zal ze het vies vinden maar daarna geweldig! Trust me.

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Wat raar van het cb! Mijn dochter is ook 4 maanden, 6 kilo en 62 cm.

6. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Tja er zijn ook babies die grotere flessen willen. ik hoefde echt niet aan te komen met 180/6. Dan wilde ze gewoon meer. Ze heeft het er prima op gedaan tot we naar voeding 2 gingen en ik vanaf 5,5 mnd ben gaan bijvoeren.
    Blijf vooral naar je kindje kijken! Ze geven heel goed aan wat ze willen. Je wilt geen cranky hongerige baby heel de dag :)

Deel Deze Pagina