Wat is IVH? | Integrale vroeghulp - Powered by Max.nl Heb net je hele verhaal gelezen. Sommige dingen zijn herkenbaar. ook ik heb ook al vanaf het begin het gevoel gehad dat mijn zoontje anders was. Uiteindelijk via intergrale vroeghulp bij kinderpsychiatrie gekomen. Niet voor een stempel, maar wel voor begeleiding. Er zijn kenmerken van PDD nos bij mijn zoontje. Het IQ is ook hoger dan gemiddeld. Ik ben erg tevreden hoe ze het aanpakten bij integrale vroeghulp. Ze kijken heel breed.Ik zou dus persoonlijk niet eerst alleen een IQ test doen, aangezien er ook problemen zijn met aansluiting bij andere kinderen. Die reactie van kinderarts en CB zijn ook herkenbaar. Je moet echt bij de juiste personen terecht zien te komen die verstand hebben van dit soort dingen. Anders weet je nog niets... Wel erg sneu wat erg met carnaval gebeurde. Ik sta zelf ook om de haverklap bij de juf op de stoep als er weer eens iets is geweest. Veel sterkte, het is confronterend...
integrale vroeghulp is maar tot 4 jaar, dus kunnen we hier niets mee. al die tijd dat we dingen aangaven werd er nietsmee gedaan en zelf dachten we op een puntook ach als hij straks naar school gaat komt alles helemaal goed. maar ja dat is dus niet zo. ggz hebben we met moeite afgebeld omdat we daar toch niet helemaal achter stonden omdat ze uitgaan van een stoornislijstje van waar past dit kind ipv wie is dit kind en wat heeft het nodig. we hadden er geen goed gevoel bij, ook omdat het kind erbij moest zijn bij de intake wat wij niet logisch vinden want dan hoort het wat wij en school allemaal vinden van hem en daar wordt hij niet echt vrolijker van. vanavond gesprek met de juf en ben erg benieuwd wat zij ziet en niet ziet en waar er raakvlakken liggen tussen hun en ons. vind het erg spannend merk ik...ben er gewoon al zenuwachtig voor. maar ja dat komt natuurlijk omdat je het beste voor je kind wilt en zelf al niet weet wat dat beste dan is.
Heel veel succes vanavond, zorg dat je een lijstje bij je hebt want soms vergeet je gewoon dingen door de emotie's
gesprek met de juf ging goed. ze nam uitgebreid de tijd om te luisteren. zelfs toen we in herhaling vielen bleef ze luisteren en antwoorden. ze ziet veel dingen wel die wij aangeven alleen niet die voorsprong. waar wij zeggen hij wil groep 2 werkjes doen zegt ze dat de groep 1 werkjes vaak nog te moeilijk zijn voor hem. helaas hebben we daar niet verder op doorgevraagd, althans merk nu dat ik dat misschien wat meer uitgelegd had gezien. wel gaf ze aan dingen die hem nu aanspreken te willen oppikken met hem. S is een koppelkind, koppelt heel snel dingen aan elkaar. dat wisten we al maar nu valt ons pas op hoezeer dat is. klokkijken gaat hem redelijk goed af, maar cijferherkenning is minimaal. hij heeft dus het cijfer 6 gekoppeld aan een half uur, maar ziet hij een losse 6 weet hij niet dat het een 6 is. althans zo legde ze het uit. het klonk heel logisch en ik kan zoveel dingen daarin plaatsen. het geeft zo'n goed gevoel dat school (de juf dus) meedenkt met oplossingen om hem uit te dagen. ook al denkt ze niet aan voorlopen. wij denken dat sommige werkjes te makkelijk zijn en dat hij ze daarom niet doet en daarbij een houding hanteert van ik geef aan het niet te willen, ik moet toch dus denken ze dat ik het niet kan, nou dan doe ik het ook maar niet goed. maar de juf zag dat niet zo, die denkt meer aan dat hij het ook echt niet kan ondanks dat hij het thuis wel kent. ze gaf ook aan dat ze eigenlijk altijd bij kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong dat er wel in zag in de een of andere manier en bij S dus niets van zag dat er maar een beetje op leek. behalve dan zijn taalgebruik want dat is wel uitzonderlijk goed voor een 4 jarige. maar goed, gesprek was super en we houden elkaar op de hoogte. voelt wel goed dat we het op deze manier aangepakt hebben door eerst school gesprekken te doen. we zijn erg benieuwd hoe het straks gaat op school, want moet wel zeggen nu is thema verkeer en dat spreekt hem erg aan dus gaat hij ook wat makkelijker naar school als met een thema dat hem niet interesseert. ook gaven we aan dat er twijfels zijn over autisme ja of nee maar dat we niet met ggz in zee wilden nog. daarop was ze heel duidelijk: zijn er straks nog aanleidingen voor bij jullie of bij ons kunnen we daar vanuit school naar kijken daar hoeft geen ggz aan te pas te komen. school heeft daar protocollen voor, dus geef maar aan als jullie dat uitgezocht willen hebben en wij zullen ook aangeven als we daar aan denken. ook wat betreft begaafdheid (wat school dus niet denkt) zou alles via school kunnen om dat uit te zoeken. mede mama's ik ben echt zo opgelucht met dit gesprek !!! voelt als een warme deken dat de juf zo meedacht en dingen wil halen voor in de klas voor mijn zoon zonder dat hij daarmee in een uitzonderingspositie geplaatst wordt.