Baby opgenomen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DoubleD, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Mijn baby is eigenlijk nooit een tevreden baby geweest. Altijd kwakkelen, altijd reutelen, rode ogen en een snotneus. Hij huilde veel en sliep vooral slecht. Heel slecht. Avonden en nachten van 21.00 tot 7.00 en ieder uur wakker. Overdag ALTIJD een strijd:(
    We zijn een aantal keer met hem bij de spoedeisende hulp geweest omdat zijn verkoudheid erger leek te worden inclusief hoge koorts. Ontelbaar keer bij de huisarts geweest om alles na te laten kijken en ze kunnen niks vinden.
    Tot ik donderdag opnieuw naar de huisarts ging en ik daar brak. Ik was op, moe van het strijden om hem te laten slapen. Moe van het aanzien dat mijn zoontje zich niet goed voelt. We zijn doorgestuurd naar de spoedeisende hulp en is daar weer vernevelt. De kinderarts zag aan mij dat ik aan het eind van mijn latijn was en heeft hem opgenomen.
    Het gaat beter met hem, een stuk beter. Ze noemen hem de spetter van de afdeling en hem terug krijgen in het gareel lijkt te lukken. Hij slaapt daar beter en heeft vannacht zelfs doorgeslapen tot 6 uur zonder onderbrekingen.
    Wat betreft ritme, hartstikke fijn.
    Nu het volgende, hij krijgt sinds een lange tijd Friso Allergy Care. In onze familie, beide zijden barsten we van de allergieën, ik als kind exceem en erg gevoelig voor huismijt, pollen etc. Man precies hetzelfde, misschien nog wel een gradatie erger.
    Gister viel bij mij het kwartje, wie weet is Friso wel niet voldoende en kan hij echt niet tegen koemelk, zelfs niet sterk verknipt.

Mijn zoontje is 5 maanden lang ziek! Zonder aantoonbare redenen en dankzij het ziekenhuis weet ik dat een medisch probleem uitgesloten kan worden.
    Hij niest, heeft rode ogen, reutelt( echt niet overdreven) al 5 maanden lang. Het zit zowel hoog als laag in zijn luchtwegen. Mijn omgeving noemt hem varkentje en kennen hem eigenlijk niet anders als zwaar verkouden ALTIJD!
    Voor zijn ziekenhuisopname huilde hij heel veel, wilde niet spelen, niet rustig bij me zitten niks. Ook in het ziekenhuis vinden ze hem extreem hyperactief.

Mijn alarmbellen gingen rinkelen toen ik gister nog eens rustig de symptomen door aan het lezen was van een koemelkallergie. Op bloed in de ontlasting na en exceem heeft hij werkelijk alles, alsof alles op zijn plek viel.

Dit heb ik vanmiddag nog kort met de kinderarts kunnen bespreken en hun vinden het een enge gedachte om nu ook van voeding(neocate) te veranderen omdat de onrust al een stuk is verbeterd en hun verwachten dat de onrust na veranderen van voeding een stuk erger zal worden. Oke, maar wat als dit jochie al 5 maanden vergiftigd wordt door zijn eigen voeding? Wat als dit de oplossing kan zijn voor al zijn luchtwegproblemen/ oogproblemen/ misschien DE onrustveroorzaker?
    Kijk en zijn ritme en rust is een stuk beter, maar rust lost niet het continue luchtwegprobleem op van mijn kind.

Morgen wordt er in het overleg besproken of ze me willen gaan helpen door de voeding voor te schrijven. Al zei ze wel dat de kinderarts die ik morgen heb niet happig is op het veranderen van voeding. Mijn moederhart schreeuwt aan alle kanten dat dit misschien wel eens de oplossing kan zijn:(

Hebben jullie ervaring? Tips etc, ik kan alle informatie en ervaringen gebruiken!!!!

Edit: Mijn dochter heeft ook een koemelkallergie gehad, maar bij haar werkte Friso Allergy Care juist wel weer voldoende.

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wauw wat een heftige situatie en wat verschrikkelijk voor je zoon en voor jullie. Je schrijft dat je moederhart schreeuwt dat dit weleens de oplossing kan zijn.. Doen lijkt me! Zeker nu hij goed onder controle staat.

Veel succes en dikke digiknuf.

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ow wat moet jij je nu rot voelen zeg!

Ten eerste heel veel sterkte en hopelijk word de kleine gauw beter.

Jouw moederinstinct schreeuwt het uit : DOEN DUS!
    Gewoon proberen en als het niet werkt, ga je verder zoeken..
    Mijn zusje heeft ook koe-melk allergie en ze huilde ook continue toen ze nog een baby was.
    Mijn moeder was het ook zat en heeft heft in eigen hand genomen. Sindsdien gaat het prima en nu is ze er helemaal vanaf ;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou met de kinderarts bespreken dat je een periode van 2 weken de volledig kunstmatige voeding probeert en als je daarop geen verbetering ziet, je weer teruggaat op de allergy care.
    Wat die arts zegt, dat het alleen maar onrustiger zal worden op andere voeding, is niet mijn ervaring: van HA naar pepti gaf direct rust en na een paar dagen weer toenemende onrust. Na 8 dagen pepti over op nutramigen LGG en weer direct rust en toen was het goed.

5. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Van de week zaten ze met zijn vieren letterlijk om mij heen. Twee artsen en twee co ass. Ik voelde mij echt zo klein en liet me zo onder de tafel lullen. Ik kan iedere aanmoediging gebruiken! Bedankt voor dr steun!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou het 2 weken proberen, neocate of nutramigen aa. Beide zijn koemelk vrij.

Luister naar je moederinstinct.

7. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Is het trouwens onverantwoord dat als ze het morgen weigeren, ik de voeding zelf koop en uitprobeer? Bedoel kunnen ze dat niet tegen mij gebruiken als roekeloos met voeding en baby omgaan? Desnoods betaal ik het zelf wel om uit te proberen. Het is mij al het geld waard.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd ook aandringen op 2 of 4 weken allergie-voeding (mijn dochter kreeg Nutramigen AA; volledig op basis van aminozuren). Dit kan ontzettend snel resultaat geven, wij merkten het vooral snel in de onrust en na een week ook echt dat haar fysieke klachten (volle neus, reflux-klachten) minder werden, na nog wat langer verdwenen die klachten zelfs.

Dus echt, dring aan op die voeding. Ik meen dat je het zelfs zelf kan kopen mochten ze het niet willen voorschrijven; wel duur, maar dan weet je het iig en kun je vervolgens met je eigen bevindingen terug naar de arts mocht het beter gaan op die voeding.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen hoor, het is prima voeding voor jonge baby's, het is niet alsof je overgaat op Fristi en Chocomel ofzo :p Dus als ze je echt geen machtiging willen geven, dan zou ik het ook zelf kopen. Desnoods zeg je dat erbij;'Prima dat jullie dit niet willen voorschrijven, maar mijn gevoel zegt écht wat anders dus dan schaf ik het zelf aan.'

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Artsen zien vaak de getallen. Zoveel procent heeft maar kea en de meeste hebben 2 van de 3 symptomen (huid-, maag/darm- of luchtwegklachten).
    En heel veel kindjes met kea hebben genoeg aan pepti en wat meer uitzonderingen hebben nutramigen of wel allergy care nodig. En echt de uiterste gevallen hebben koemelkvrije voeding nodig.
    Dus hoe groot achten zij de kans van een kleine kans van een kleine kans ;)

Ik denk anders; er zijn kindjes die het hebben, dus waarom die van jou niet? Het is nl wel mogelijk.

2 artsen zullen elkaar steunen en de co ass gaan er zeker niet tegen in.
    Maar een arts is ook een mens en kan niet alles weten ;)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Nee, althans ik vind het niet onverantwoord. Mits je het minimaal 2 weken de tijd geeft.

En nee, je gaat dan niet roekeloos met je baby om, want ook deze voeding is een volwaardige voeding.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vraag me overigens wel oprecht af of je ergens Nutramigen AA kunt kopen? Ik krijg dat nl. via een machtiging van de kinderarts via een bedrijf thuis geleverd? Volgens mij hebben apotheken het ook niet?

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Neocate verkopen ze hier bij de apotheek. Is wel echt heel duur.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat ik zo zie op vitamins.nl kun je ze zo bestellen.
    Anders; kijk eens op mp! Ruim 10 mensen die een of meerdere potten aanbieden.

15. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Niet gek dat je een keer breekt na zoveel zorgen en weinig slaap!
    Een opname is nooit leuk, maar helpt vaak een patroon doorbreken en kan medische oorzaken naar boven halen. Mijn tip voor jou: maak een lijstje met symptomen die overeen komen en hou dat bij de hand tijdens je gesprek met de arts. Dan weet je zeker dat je niks vergeet. Vaak willen ze weten op welke momenten hij/zij het meeste last heeft. Vraag de verpleging om inzage in de map die ze bijhouden, daar kan je vaak nuttige info uithalen. Mij werd verteld dat ik er altijd in mocht kijken, dus dat is niks geks.

Mijn oudste werd een totaal ander kind nadat hij over ging op nutrilon pepti. Van een kwakkelend mannetje naar een vrolijke baby. Nu met bijna 4 jaar heeft meneer nergens last meer van en drinkt hij gewone melk.

Heel veel succes!!!

16. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    O, nutramigen kun je bestellen via Sorgente. Wel duur zonder machtiging!

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je het bij sorgente.nl gewoon bestellen, ook zonder machtiging, alleen zijn de kosten dan dus voor jezelf. Bij ons werd het via het ziekenhuis bij Sorgente besteld en kregen we het thuis gestuurd.

Het kan overigens zo zijn dat mocht je het eerst zelf aanschaffen en dan vervolgens later nog een machtiging krijgen, je het alsnog kan declareren bij je zorgverzekering, maar dat is niet altijd het geval.

18. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ik heb inderdaad op mp iemand gesproken die wat blikken voor mij achterhoud mochten ze het niet voorschrijven. En het op papier schrijven is niet eens zo'n gek idee. Kijk ergens snap ik hun wel, dat hij nu qua slapen redelijk stabiel is en ze niet willen dat de onrust terug kom. Maar in hoeverre bedoelen ze opnieuw onrust in de zin an nieuwe voeding? Krampen? In principe zou het qua gezondheid alleen maar kunnen verbeteren, aangezien hij hier niet allergisch op kan reageren( neocate, nutramigen aa)

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vaak moet het lichaam wennen aan andere voeding. Dit kan idd zorgen voor darmkrampen oid. Dus daar kan onrust uit voort komen, maar hoeft niet.

20. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Denk dat je best gelijk kan hebben hoor!
    Als ze het niet voor willen schrijven, dan vind ik je echt niet roekeloos als je het op eigen initiatief twee weken uitprobeert. Baat het niet dan schaadt het niet. Het is gewoon volwaardige babyvoeding.
    Tuurlijk laat je je onder de tafel lullen als het vier tegen één is, kan ik mij helemaal voorstellen.
    Succes!

Deel Deze Pagina