Voor Caitlyn hebben we de vaccinaties uitgesteld, vanwege haar hartritmestoornis en het feit dat onze oudste steeds behoorlijk heftig reageerde op de prikken. Ze heeft nu de eerste prik gehad, (1,5 maand geleden, komende week de 2e), maar jemig, nu net voor de 3e keer een herinneringsbrief van het RIVM binnen. Houdt dat nog een keertje op of gaan die maar door? Vind het echt zoooo irritant! (En ja, ik ben moe vandaag, na weer een paar zware dagen met onze jongste, maar pff.... ).
Ik denk dat het gewoon computergestuurd of protocollair is.... ah die moet weer de deur op en huppa. Geen tijd om verder te kijken dan hun neus lang is. Niet persoonlijk opvatten in elk geval.
Maar zelfs dan: dit komt over als: je moet en zal vaccineren en wel op de momenten dat wij het willen... zucht.
Ik vind het ook een beetje dwingerig over komen hoor. Ze kunnen ook even informeren naar de eventuele reden ipv alleen maar herinneringen sturen. En tjah na een paar zware dagen is alles nog even tien keer zo erg , spreek uit ervaring over de laatste dagen haha.
Ja, hou op schei uit Maar bijzondere is: CB is gewoon op de hoogte, dus je zou denken dat je dan niet ergens geregistreerd wordt als niet-prikker ofzo
Ja, ga ik ook maar doen, maar dacht: eerst eens even zien hoe dat bij anderen gaat. Wisselend dus. Ga maandag maar even een telefoontje plegen dat herinneringen vanaf nu echt niet meer hoeven :x
Ik heb ze ook een paar keer uitgesteld en aan cb doorgegeven. Echt nooit een herinnering gehad.... Kan me voorstellen dat je dat heeeeel irritant vind
Hier zijn ze volgens mij na 3 herinneringen gestopt. Hier gisteren net de 2e gehad. Maar ik herken het gevoel, vond het ook knap irritant worden.
Hier kregen we ook 3x een herinering..... tot nu toe niet meer als dat gezien gelukkig, ik gooide ze meteen in de prullenbak
Hier al 4x een herinnering gehad... Maar wij vaccineren helemaal niet, en soms heb ik echt het gevoel alsof het RIVM het je op wil dringen!
Nou, dat gevoel krijg ik er dus ook van. Ben niet anti-prikken, (wij vaccineren gedeeltelijk, dus ben wel kritisch ), maar zou er haast wel helemaal anti-prik van worden zeg.... :x
Hier 2 prikken war later gedaan omdat ze niet fit was, en ze hoge koorts kreeg elke keer. Geen herinnering wel gebeld door cb heel belangrijk bla bla. Mag ik vragen waarom jullie later of niet vaccineren???
Ja hier ook. Ik heb de BMR bewust (nog) niet gegeven. Ik heb al 2x een brief gehad van het RIVM. Op het CB had ik dit aangegeven rond de 4 maanden, maar had een invalarts. Daar had ik een flinke discussie mee dat ik als moeder mijn verantwoordelijkheid moet nemen door mijn kind te laten vaccineren en ik zou een aantekening krijgen. Nou ze doet maar. Van de week moest F weer naar het CB en er werd toen helemaal niet moeilijk gedaan, maar uiteglegd dat als ik het wel wilde laten geven hoe ik dat kon regelen.
Bij onze oudste hebben we een aantal vaccinaties laten vallen, omdat ze er elke keer echt goed ziek van was. En aangezien ze al een hoop andere klachten had, hebben we het gehouden bij de belangrijkste toen. Nu bij de jongste hebben we het uitgesteld vanwege een hartritmestoornis die ze heeft en die getriggerd kan worden door pijn, koorts, ziekte, vermoeidheid, maar dus ook vaccinaties. De eerste maanden was ze echt nog niet stabiel en wilden we niet riskeren dat ze door de vaccinaties ook nog eens in een tachycardie zou schieten. Inmiddels is haar hart stabiel en gaan we dus ook bij haar de belangrijkste vaccinaties doen en de rest laten we zitten, (anders zijn we nog bezig als ze straks 3 is ). CB is erg begripvol. Alleen bij de eerste prik zelf, toen had ik een andere arts, omdat de afspraak verzet moest worden en ik snel tussendoor gepland was. Die kon er helemaal niks mee, geloof ik. Riep van alles, waarbij ik toch maar even een keer braaf geknikt heb en het ene oor in, andere weer uit heb laten gaan
Nou ik heb ook flink mijn beklag gedaan. Ik was ook echt pissig. Die arts die er toen was kende ik ook niet, was een inval. De eerste keer dat ik bij het CB vandaan ging met een rotgevoel :x.