Sinds een tijdje ben ik zelf bezig met opleiding tot nagelstyliste. nu wil het zo zijn dat je moet oefenen. Ik doe dat op een hele fijne profi nephand, anderen doen het graag op echte nagels. een van de medecursisten is geslaagd en volgt nu een training in electrisch vijlen. les drie heeft ze gehad en dit keer moest ze een model met acrylnagels meenemen. ik kon en had die nagels dus dacht "oh mooi, ze moesten er toch af!" Had ik het maar NOOIT gedaan. Ze heeft te ver gevijld. Niet alleen is de nagelplaat compleet naar de knoppen op zes vd tien vingers, mijn vrije randen bevinden zich nu op het nivo van een extreme nagelbijter. Hoe ze het deed weet ik niet maar het doet verrekte pijn. het is al een paar dagen terug, dus het is nu nog duidelijker te zien wat er is gebeurd. wat kan ik het beste voor mijn nagels doen nu? Ben dan wel bezig met opleiding maar ik ga niet zelf 'dokteren'. Hier toevallig iemand die er een antwoord op heeft? Het doet dermate zeer dat ik bijna zou denken er nieuwe acryl/gel op te laten zetten ter bescherming en evt voor het zicht. ik baal als een stekker :'( T doet zeer! T is lelijk! En ik was juist zo trots op mijn nageltjes..
Ik ben geen prof maar zou er nu geen nieuwe nagels opzetten, ik denk dat je dan de boel hardnekkig afsluit en verder van huis bent. Zou er wel een beschermende lak op doen als je nagels iig geheel 'dicht' zijn. Maar jeej wat een domper, denk je te helpen zit je nu met lelijke en dunnen nagels thuis..
Jeetje,zag je het niet toen ze er mee bezig was? Misschien aan jullie lerares vragen? Lijkt me vreselijk naar gevoel, als het kan zou ik ook voor kunstnagels gaan (maar dan moeten er geen problemen van komen natuurlijk).
Dat is dus ook precies de reden dat ik twijfel. ik kan ze prima zelf zetten, zit in mijn laatste twee lessen en dan inshrikven vpor landelijk examen. Zou dus niet twijfelen als ik zou weten of het kwaad kan om er nieuwe nepperds op te zetten. Tijdens die workshop had ik af en toe wel de gedachte "oeh, dat voelt niet fijn" maar wilde niks zeggen omdat t voor haar ook de eerste keer was op echte handjes. Ondertussen zat ik ook gewoon lekker naar de tv te kijken die er hing voor de modellen. Pas toen ik thuis kwam, gedouched had en er een lakje overheen wilde doen zag ik het. Vervolgens tik je ergens tegenaan en schiet je door het plafond.. NIET tof.. (Overigens ligt mijn nagelbed niet bloot. Het is echt een stukje nagelplaat waar de bovenste laag vanaf gevijld is. Je kan nog precies zien waar het fout ging ook )
Als je er wat overheen zet zou ik met acryl doen denk,met gel onder die lamp lijkt me erg pijnlijk,brrrr
Jemig, dat je niks gevoeld heb.. Als ze er zo ver zijn afgevijld zou ik even niks erop doen en alles even laten rusten. Heel erg slecht trouwens dat de lerares dit niet in de gaten heeft gehouden! Elektrisch vijlen is toch iets wat snel te ver gaat plus dat het niet de bedoeling is dat je daarmee alles compleet verwijdert.
Zo heb je dat niet gevoeld dan tijdens het vijlen? Nagelstyliste heeft bij mij ooit te ver gevijld ( zo erg dat er gewoon echt een gat in mn nagel zat ) Nou toen heb ik echt wl even zitten huilen van de pijn hoor! En de rest van mn vingers mocht ze niet meer aanraken.
Heb je geen sjablonen? Zet er een nagelsjabloon onder en vul ze op die manier op met acryl zodat ze weer op gewone nagels lijken. Wellicht een extra laagje acryl erover voor de stevigheid. Ik heb de opleiding ook gedeeltelijk gedaan maar moest stoppen in verband met allergische reacties op de chemicaliën. Sjabloon last je zitten tot de acryl is uitgehard en daarna haal je hem er voorzichtig onderuit. Even de randjes netjes vijlen en dan moet het weer mooi zijn.
Ik zou er wel nagels overheen zetten. Dan is de pijn meteen weg. Ik weet niet hoever je nagelplaat beschadigd is, maar dat duurt wel een paar maanden voordat het uitgegroeid is. Als je je nagels goed prept kan het geen kwaad. Wellicht iemand van je cursus die het voor je wil doen? En natuurlijk heeeeel voorzichtig zijn met vijlen!
Sjablonen bij jezelf plaatsen is wel erg lastig. Ik zou werken op de bestaande nagels en ze niet verlengen, stoten kan ook een pijnlijke zaak worden!
Oh zijn die lastig bij jezelf te zetten, ik heb ze vaak bij anderen gezet maar nooit bij mezelf. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, vandaar. Dan zou ik ze inderdaad gewoon opvullen, maar niet voorbij de topjes idd ivm stoten. Overigens zou ik dat MET sjabloon ook niet doen hoor, maar ja als die moeilijk te gebruiken zijn op eigen handen is dat uiteraard niet aan de orde.
Tips plakken is geeneens ruimte voor joh... mission impossible. Als ik zelf zulke nagels voor mijn neus zou krijgen bij een klant zou ik ook verlengen met sjablonen idd. Denk dat ik ze niet verleng maar gewoon verstevig. met acryl, eerder genoemde gel onder een lamp lijkt me idd een pijnlijke bedoeling. Had ik nog niet aan gedacht maarja, heb dan ook nooit pijn gehad aan mijn nagels zelf.. zucht. Ik probeerde al een foto te uploaden vanaf mij telefoon maar dat wilde niet lukken.
week met rust laten zou mijn advies zijn even wat langer later groeien. En niks er gaan op plakken. Goed insmeren met crème. Vervelend dat het gebeurt is. Verder geen verstand van vingers, Maar had het niet beter geweest dat je wel wat gezegd had tijdens de behandeling. Als iemand met mij bezig is let ik toch wel graag op.
dat heeft een nagelstyliste ook eens bij mij gedaan (bij zo'n tent waar ze allemaal in het chinees met elkaar aan het praten zijn tijdens het werken ) ik heb al dunne nagels en toen was het echt een hel.. daarbij had ze ook mn nagelriemen een aantal keer tot bloedens toe geraakt.. meh ik heb toen door de pijn heen gebeten en niks er overheen gezet. elke dag nagelversterker en verzorgende olie gebruikt en na een maand waren mn nagels weer ok.. ik neem nooit meer nepnagels kan me niet schelen of diegene er goed in is of niet, ik ben afgeknapt!
Sjablonen bij jezelf zetten is helemaal niet lastig, je moet alleen wel een randje hebben waar je ze onder kunt zetten Geloof me ts, laat het even met rust. Als je nu weer gaat vijlen om er wat op te zetten beschadig je het alleen maar meer en meer. Wil je er toch iets opzetten omdat het nu zo gevoelig is, doe het dan heel lichtjes met een whiteblock en verstevig het dan met een klein laagje acryl.
Ik zou er niets aan doen, laat ze rusten ! Men wat doet dat te ver vijlen zeer weet er alles van, het duurde hier zeker 6 maanden voor ze weer een beetje stevig waren. Misschien alleen nagelverharder en klaar..