Bestaat er een draaibare achterwaartse autostoel zonder isofix, ouder dan 9 maanden.

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door prulletje2, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    De titel zegt het al: bestaat er een autostoel die draaibaar is, dus voor achterwaarts vervoeren, voor kindjes ook ouder dan 9 maanden, maar die je zonder isofix kunt gebruiken?

Ik heb geen isofix (kan ook niet ingebouwd worden) en een driedeurs auto. Als de stoel dan achterwaarts staat moet ik mijn kindje over die hoge rug van de stoel zien te krijgen. Dat lijkt me niet handig. De maxi cosi axissfix is draaibaar maar kan alleen met isofix.
    Ik kwam wel de nania revo tegen, maar die is maar tot 9 mnd achterwaarts en daarna moet die ook voorwaarts. En mijn kindje is al ruim 7 maanden.
    Iemand nog ideeën?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    kun je niet via de andere kant dan waar het stoeltje staat je kindje erin zetten? dus stel het stoeltje staat achter de bijrijder dat je via de bestuurderskant je kindje erin zet? dus die stoel naar voren met kind en al op de achterbank en dan erin zetten.

3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja dat zal het dan wel worden, maar de tweede is ook alweer op komst haha, dus dan zal het toch handiger zijn als er een draaibare stoel zou bestaan.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Draaibaar zonder isofix bestaat niet.

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Jawel, maar ik heb ze nog niet gevonden boven de 9 mnd.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Baby in de maxicosi voorin achterwaartse stoel achter de bijrijder en je oudste daarin zetten via de bestuurderskant. Heel veel andere opties heb je denk niet

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Voorin mag niet met de airbag. Die kan ik niet zelf uit zetten, dat kan alleen bij de dealer en dat vind ik niet zo veilig als er ooit iemand anders naast zit. Ach ja. Het was te proberen. Dan maar gewoon frommelen of een voorwaartse stoel

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Onze dochter zit ook al in de opvolgstoel van nania revo sp luxe.
    Draaibare stoel in de autogordel.
    Wij zaten met het probleem dat ze uit de maxi cosi groeide maar nog te jong is om voorwaarts vervoerd te worden.

Onzin trouwens dat ze vanaf 9 maanden naar voren moeten in deze stoel. Er is ruimte zat voor de beentjes hoor!

9. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja daar dacht ik ook al maar vroeg me af of dat dan nog veilig was, omdat nergens staat dat je ze langer achterwaarts mag houden in die stoel. Ook in de handleiding staat dat ze vanaf een bepaald aantal kilo's andersom moeten.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier staat 0-15 maanden achterwaarts ( omdat dat verplicht gaat worden ) en dan (eventueel) omdraaien. Nania autokinderzitjes - autostoeltjes voor alle leeftijden

Deel Deze Pagina