Advies gevraagd met borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lalaatje90, Dec 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

Jan 15, 2014
    5,777
    2,874
    113
    Friesland
    Hallo,

Ik heb een te snelle toeschietreflex aan de linkerborst. Als onze kleine man begint te drinken dan gaat t m te snel.
    nou ben ik vandaag begonnen met de druk eraf te kolven tot wel 40 ml. Daarna ging t wel goed, maar ik had t idee dat hij te weinig heeft gehad van beide borsten.
    Hij is sinds de laatste week ook vaak wakker en onrustig, vaak kan hij de slaap niet vatten en wanneer hij eindelijk slaapt is het bijna weer tijd om te voeden.
    Vanavond was hij weer zo onrustig aan de linkerborst. Ik heb sterk de neiging om gewoon alles af te kolven en het m dsn geven in de fles, maar men raad aan om dat pas vanaf 4 weken te doen ivm verwarring tepel en speen. Maar op deze manier vind ik t niet fijn voor ons ventje, want hij begint dan ook steeds te huilen en weigert hij om aan de linker borst te drinken.

Wat kan ik nu doen? Aan de ene kant wil ik overstappen naar melk afkolven, maar aan de andere kant vind ik borstvoeden zo speciaal, maar is het te sneu om die kleine man zo te zien worstelen.
    Kan ik gewoon overstappen naar fles?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Kan je kindje niet gewoon een sprongetje hebben?
    Heb je al eens in een andere houding geprobeerd te voeden? Mijn kindje heeft een periode geweigerd om uit mijn rechter borst te drinken (ik had daar een borstontsteking, dus dat speelde mee), maar ik schoof haar dan gewoon door, zodat ze net zo lag als wanneer ze uit mijn linker borst dronk, en daar trapte ze later toch in.
    Je zou ook eens kunnen proberen te voeden in de fonteinhouding (zo heet dat geloof ik), dan moet je kindje tegen de zwaartekracht in drinken en dat scheelt ook wel. In principe moet je zoontje zeker genoeg hebben aan twee borsten. Drinkt hij effectief? Goede "aanhap"? Laat je je kindje drinken tot hij genoeg heeft? Misschien zou je de lactatiekundige eens om advies kunnen vragen, als het probleem aanhoudt.
    Er zijn overigens spenen die lijken op een tepel, juist om tepel/speen verwarring wat te voorkomen.

3. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Fulltime kolven is zwaar! Ik heb het ook gedaan ivm overproductie en ben nu weer aan het proberen hem aan de borst te krijgen.

Je bent namelijk aan het voeden, baby laten boeren en nog even rechtop houden, kolven, kolf schoonmaken. Dit ongeveer 8 keer per dag/nacht.

Als het op een andere manier lukt hem aan de borst te houden, zou ik dat zeker proberen. Ipv de druk eraf kolven, kun je je kindje aanleggen tot je de tsr voelt. Dan even de stralen zo'n 2 minuten opvangen in een beker of hydrofiel.

De fonteinhoiding is idd een optie, maar die krijg ik niet voor elkaar.

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Ik zou het niet doen, beginnen met kolven. Vooral als je het idee al hebt dat je kindje niet genoeg heeft gehad, dan moet je juist veel aanleggen om de productie te stimuleren! En met een kolf stimuleer je toch veel minder goed!
    Je kunt het beste je linkerborst even met de hand kolven, of zo je wilt electrisch, voor je gaat voeden zodat de eerste stralen van de tsr weg zijn. Over een poosje kan je zoon die snelle tsr wel aan (dan denk je: is hij nu al klaar met drinken;)), het is maar tijdelijk!
    Heb je dit al gelezen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Te veel melk boordevol tips!
    Succes hoor!
    En je kunt af en toe best de fles geven, 2 of 3 keer per week een beetje. Zo went hij ook aan de fles en heb je profijt van als je weer aant werk gaat. Wel consequent blijven doen!;)

5. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

Jan 15, 2014
    5,777
    2,874
    113
    Friesland
    Thanks voor de tips dames. Vandaag komt er een lactatiekundige over de vloer. Zal haar ook even om advies vragen.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Ah fijn, hopelijk komen jullie daar weer wat verder mee! :)

Share This Page