Labiel door de nuvaring?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Essje, May 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames,

Ik gebruik inmiddels al 3 jaar de nuvaring zonder problemen, maar sinds 2 maanden ben ik een week voordat mn bloeding door moet breken onwijs labiel. Als in stemmingswisselingen, zomaar boos kunnen worden, uit het niets huilen om niks:) dit heb ik nog nooit eerder gehad, iemand enig idee hoe dit kan of iemand die dit herkend? ;)

2. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Geen ervaringen mee met de nuvaring, maar wel met de pil.
    Slik hem nu zo'n 5 jaar ging altijd prima. Maar het laatste halfjaartje raak ik sneller geirriteerd, en stemmingswisselingen heb ik er ook bij gekregen.. Voel ook echt dat ik mezelf niet meer ben dus ik ga na de zomervakantie ook stoppen en over naar de implanon!

3. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja dat heb ik dus ook, mijn vriend merkt het ook aan me. Ben heel snel geïrriteerd terwijl ik normaal heel mild ben en onwijze stemmingswisselingen. De afgelopen twee maanden ook veel misselijk geweest en daarom ook getest omdat alles wees op een zwangerschap maar alle testen waren negatief dus het is gewoon mijn lichaam die me voor de gek houd :)
    Kan zelf niet tegen de hormonen van de pil en heb ook een koperspiraal gehad maar daar heb ik alleen maar ellende van gehad(baarmoederontsteking en eierstokontsteking:() dus overstappen naar iets anders is voor mij erg lastig mbt de vele hormonen die erin zitten..

4. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Oh dat is ook niet fijn!!
    Ik kan ook echt ruzie maken met mijn vriend om niks hoor, puur door die hormonen.. Ik weet ook niet hoe de implanon op mij gaat reageren maar dat wil ik gewoon uitproberen want de pil is geen optie meer. Ben verder helemaal niet van de spiraaltjes en dingen..

Weet dus ook niet goed wat ik jou kan aanraden..!
    Wij gaan zelf eerst 3/4 maanden over op condooms om even te "ontpillen" en daarna de implanon laten plaatsen. Mocht dat voor mij ook niet werken word dat voor mij ook nog een zoektocht naar iets nieuws! Lastig allemaal:p

5. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja inderdaad erg lastig, word maar even afwachten denk ik, om mijn lichaam nou weer extra van slag te maken door over te gaan op een andere anticonceptie is ook niet fijn denk ik :)
    Ik vind dat het tijd word voor een mannenpil:p

6. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Nee dat denk ik ook niet!

Hahah nou inderdaad, laat die mannen maar lekker wat extra hormonen binnenkrijgen, weten zij ook hoe wij ons voelen! :p

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik had ook last van de Nuvaring, maar sowieso met elke anticonceptie naar mate ik ouder werd. Ik denk dat het komt omdat je eigen hormoonhuishouding veranderd over jaren en dat je dan anders kan reageren. Ik merkte het zo duidelijk als ik weer startte na de bevallingen dat ik ook niet geloof dat er alleen plaatselijk en weinig hormonen worden afgescheiden uit zo'n ring.

Hier dus momenteel niks :) qua anticonceptie dan behalve een duidelijke cyclus waar we omheen werken en dan met condooms voor extra zekerheid. Not funny maar hier geen palaver aan mijn lijf met al die rommel....mijn zus ligt twee dagen per maand plat op bed en ziekgemeld vanwege migraine van de Mirena...

8. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Op aanraden van mijn partner deze maand toch ook maar weer getest en volgensmij is er bij mij toch iets anders aan de hand:)

Attached Files:

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja die lijkt beginnend positief....Gefeliciteerd!! Wel gewenst?? maar dwars door die ring heen?? Jeetje...dat hoor je ook wel vaker. Nou spannend zeg!

10. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja dwars door de ring heen, als het goed raak is dan natuurlijk, is nog even afwachten want heb wel bruinverlies. Niet gepland maar wel gewenst :)

11. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Wauw Essje!! Gefeliciteerd zeg!! Dan waren de klachten dus niet van de nuvaring!

12. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Eeeeuhm ik zit net na mn reactie je testje nog is terug te kijken, maar het streepje lijkt grijzig, en geen roze. Ik heb dat ook gehad maar was niet zwanger.. Was het streepje wel binnen de tijd gekomen? Ik zou sowieso over 2 dagen nog een testje doen om meer zekerheid te krijgen!!

13. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja streepje is in het echt wel roze, komt op de foto helaas niet goed over. Ik ga nog nergens van uit, wacht het eerst even af:)

14. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Oooh nou ben super benieuwd of ie gaat oplopen!! Ik hou je topic in de gaten!:D

15. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Vanochtend weer getest en die is omowit, bloeden heeft ook doorgezet. Dus toch niet zwanger:)

16. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Haha onze dochter had ook schijt aan de Nuvaring ;) boink boink er doorheen ;)

17. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

Mar 16, 2015
    130
    0
    0
    Ohh huh dat is dan lekker.. Naja je weet nu waar je aan toe bent!!

18. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja zo is het ook:)

Share This Page