peuterspeelzaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mel78, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zit in dubio. In september heb ik onze dochter, toen net 2 opgegeven voor de psz. Nu mag ze volgende week voor het eerst er heen. Het gaat om 2 ochtenden in de week. Maar nu krijg ik per 1 maart wrs een andere functie en gaat ze ook al 2 hele dagen naar de gastouder.

Ook heeft ze het thuis nog heel erg naar haar zin, samen met haar broertje. En heb ik het idee dat ze het helemaal niet nodig heeft. Als ze naar de psz gaat, is ze door de week maar 1 hele dag thuis. En voor mijn gevoel is dat wel heel weinig.

Nu zit ik er aan te denken om de psz af te zeggen, en haar in te schrijven voor augustus, dan wordt ze 3. Dan is ze nog jong zat in mijn ogen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Want aan de ene kant vind ik dat ik het een kans moet geven, maar aan de andere kant gaat het echt tegen mijn gevoel in.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Jouw gevoel en jij kennen je meisje het beste als ze zich nog prima vermaakt thuis, straks 2 dagen naar gastouder gaat , daar zijn ook andere kindjes neem ik aan? Zou ik inderdaad psz afblazen of op1 ochtend zetten en dan bij 3 jaar kan je inderdaad haar wel laten gaan en dan kan je ook kiezen natuurlijk voor 1 ochtend/middag.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Wat was de oorspronkelijke reden dat ze zou gaan? Ging ze voorheen niet naar een gastouder?

Ik zou als ik jou was kijken of je haar op de wachtlijst kunt laten staan en het eerst maar eens aankijken hoe het gaat met de gastouder. Zo kan ze ook rustig wennen en kun je altijd nog de PSZ inschakelen op het moment dat het je wel schikt en er daar ook plek is.

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou 4 dagen (hele/halve) van huis echt teveel vinden en vind 2 dagen gastouder genoeg. Ik zou, zeker als je dochter zich goed ontwikkeld, dus in dit geval niet voor psz kiezen

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb nu een baan waarbij ik onregelmatig werk, en daarom gaat ze gemiddeld 2 halve dagen naar de gastouder, dat gaat nu 2 hele dagen worden. Dus een verdubbeling.

Ik heb net mijn man gebeld, en die vind ook dat ze nog lekker kind mag zijn, thuis. Dus ik denk dat de beslissing is gemaakt :)

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Probleem opgelost :)

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    2 dagen gastouder, met andere kindjes om mee te spelen (en te leren hoe je in een groep moet functioneren) lijkt mij meer dan voldoende.
    Lijkt mij dat 2 ochtende peuterspeelzaal geen meerwaarde zullen gaan toevoegen.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    ik ben blij met jullie reacties :) Bevestigd mijn gevoel ook wel, dat 2 hele dagen gastouder wel genoeg kan zijn voor een kindje.

Deel Deze Pagina