Welke voeding kreeg je en welke geef je?

Discussie in 'Voeding' gestart door geke, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke voeding kreeg je en welke geef je?

  1. Kreeg kv en geef kv

  2. Kreeg kv en geef bv

  3. kreeg bv en geef bv

  4. kreeg bv en geef kv

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik lees hier regelmatig dat zoveel van de moeders van nu zelf kv hebben gehad en dat dat de reden is dat veel moeders ervoor kiezen om hun kind kv te geven. Nu ben ik wel benieuwd of dat echt zo is. Wat hebben jullie als kind gehad en wat geef je zelf?

    Ik heb zelf 1,5 jaar borstvoeding gekregen en geef ook borstvoeding. In mijn geval speelt het wel mee bij mijn 'keuze' dat mijn moeder ook borstvoeding gaf.
     
  2. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik heb 9 maanden bv gehad. Voor die tijd een eeuwigheid :) .
    Ik ben geboren in de jaren 70 en toen was bv absoluut not done.
    Ik begrijp goed dat moeders die zelf kv hebben gehad vaak zelf nu ook de keuze maken voor kv. Ze zijn zelf het bewijs dat je daarop ook goed groot kunt worden en daarbij, hun moeder zal dat meestal bevestigen. Zoals met zoveel dingen die je nu doet en zelfs koopt ligt de basis in je jeugd. Kijk maar eens in je kast, welke spulen hadden jullei vroeger thuis en heb je zelf ook in de kast staan?
    Uiteraard zijn er ook veel moeders die zelf kv hebben gehad en nu bv geven en andersom zal ook voorkomen.
    Overigens vraag ik me af of je door je vraag hier te plaatsen veel reacties van moeders krijgt die kv geven. Want ik dnek dat die hier niet zo veel komen, maar goed.
    Leuke poll.
     
  3. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, daar heb je wel een punt Bumbaloe, dan zou de poll niet zo representatief zijn... hij zou dus beter in 'voeding' kunnen staan maar ik kan hem denk ik niet verplaatsen?
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn moeder heeft al haar kids minstens 1/2 jaar bv gegeven, hoelang ik het precies gehad heb weet ik niet, maar ik wil zeker ook 9 maanden BV geven. Idd in de jaren 70 not done, maar ik ben blij dat ik het wel gehad heb hoor.
     
  5. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb kv gekregen en ik geef bv.
    Mijn moeder heeft alleen mijn zus (heb nog een broer) 3 maanden bv gegeven. Na die 3 maanden wilde zij geen bv meer. Mijn moeder zegt:"ze begon al te krijsen toen ik mijn t-shirt opendeed."
    Als ik goed heb waren er bij mij en mijn broer problemen met de bv.
    Je moet niet vergeten dat toen idd kv in de "mode" was en dat er toen ook niet zoveel hulp was om toch bv te kunnen geven, als er problemen waren. Waarschijnlijk waren de kolfapparaten ook niet zo beschikbaar als nu.
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn moeder heeft het nog over de pijn, de ontstekingen en de kloven, maar ook over het plezier, alles bijelkaar heeft ze meer dan 2 jaar BV gegeven. Voordeel voor haar was wel dat ze het werk aan huis had en dus niet hoefde te kolven.
     
  7. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben grootgebracht met de fles en heb dit alle 3 mijn kinderen ook gegeven.
     
  8. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, dat maakt inderdaad ook uit. mijn moeder heeft ook haar 3 kinderen in de jaren 70 gekregen en ze alledrie borstvoeding gegeven. maar ze werkte destijds niet zoals veel vrouwen nu.
    haha, ze had me niet verteld over de 'nadelen' van borstvoeding voor ik begon ;)
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik kreeg kv vroeger. ( mijn broer ook )

    Ik geef borstvoeding :D
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb kv gekregen en geef zelf bv.

    Bv leek voor mij de meest normale zaak van de wereld.
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zelf 6 weken bv gekregen en daarna kv.
    Zelf heb ik 2 maanden volledig bv gegeven en nu een combinatie van bv en kv.
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kreeg een paar weken bv en daarna kv... gok een week of 3.

    Was makkelijker en de voordelen van bv waren nog niet zo bekend. Mn moeder is dan ook best verbaasd dat ik ht zolang volhoud... ik weet dat zij vind dat het na 1 jaar eigenlijk niet meer kan/nodig is...ben benieuwd hoe ze straks reageert als ze doorheeft dat ik zo lang mogelijk doorga. Ik heb het wel eens laten vallen dat ik niet denk aan stoppen maar dat gelooft ze denk ik nog niet zo..

    Overigens de 2de vrouw van mn schoonvader die heeft haar kids allemaal vrij lang gevoed, minstens een jaar. Vind ik wel stoer van d'r.
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn moeder vind het heel normaal dat ik BV geef, mijn schoonmoeder snapt er niets van.
     
  14. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb 3 maanden borstvoeding gekregen, mijn zusje 7 maanden. Mijn moeder zegt nu als ik had geweten wat jij nu allemaal weet dan was ik ook langer doorgegaan. Ze hadden haar verteld dat de borstvoeding niet meer goed was omdat het blauw zag dus niet genoeg voeding. Bij mijn zusje is gestopt omdat die het bijten niet kon laten :D
     
  15. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb KV gehad en ik geef BV ;)
    Mijn moeder heeft mijn twee oudere zussen BV gegeven maar toen kwamen mijn broer en ik (tweeling) en toen werd er vanuit het ziekenhuis gezegd dat ze maar KV moest geven want BV met een tweeling dat ging echt niet! :confused: :)

    Ach ja ben er groot mee geworden. Wel las ik ooit in een artikel dat er onderzoek was gedaan naar KV en Bv baby's en dat van KV baby's de motoriek minder goed is. Nou kon ik vroeger (en nog niet :rolleyes: ) geen ballen vangen dus dat gebruik ik nu altijd maar als excuus :)
     
  16. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kreeg kv en geef nu bv.

    Mijn moeder heeft een zware stuitbevalling gehad en toen zij na een dag weer een beetje bij de mensen was had ik al meerdere flesjes kv gekregen in het zh en wilde niet aan de borst drinken. Mijn moeder heeft dit altijd erg jammer gevonden, had mij wel graag bv willen geven. Ze voelt zich er nu nog rot over, vooral omdat ik als baby (nu nog maar minder) onder de eczeem zat en erg allergisch ben. Was voor mij geen overweging wat ik m'n dochter zou geven, had tot grote verbazing van m'n familie zelfs geen pak voeding of fles in huis toen ik moest bevallen.
     
  17. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ik heb zelf bv gehad en geef ook bv. Ik weet niet precies hoe lang ik bv heb gehad. En ook mijn schoonmoeder heeft bv gegeven. Krijg van haar ook altijd even een complimentje dat ik het al zo lang volhou. Voor mijn moeder is dat de gewoonste zaak van de wereld.
     
  18. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb zelf 6 weken bv gehad. Ik was een huilbaby en mijn moeder kreeg in haar omgeving te horen dat er vast te weinig help in haar melk zat. Vanwege dat commentaar is ze gestopt en heb ik daarna kv gekregen. Ze heeft nu nog spijt dat ze naar dat commentaar geluisterd heeft en zegt nog vaak van: had ik dat maar niet gedaan.
    Ik wil zelf zo lang mogelijk bv geven.
     
  19. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb kv gehad, mijn moeder wou toen de tijd geen bv geven, schaamde zich er voor (is alweer 31 jaar geleden) maar ik wil proberen om bv tegeven
     
  20. goudzwaard4592

    goudzwaard4592 Actief lid

    16 aug 2007
    144
    0
    0
    Oosterland
    ik kreeg kv en geef nu bv na veel moeite nu met erg veel plezier!
     

Deel Deze Pagina