Mijn zoontje is nu 6 weken en meld zich echt om de 3u voor zijn voeding, hij drinkt gemiddeld zo'n 90 a 100 cc s nachts laat hij er vaak 4 a 5u tussen. Nu vroeg ik me af voeden jullie je kindje op verzoek of houden jullie een vast schema aan ? Hij zou in principe minder voedingen mogen als hij per fles meer gaat drinken, hoe doen jullie dit? Komt dit vanzelf of moet ik er zelf iets aan doen? (ben soms wat onzeker, dit is onze eerste)
mijn dochter dronk toen om de (kleine) drie uur 80 of 90 cc. Ik maakte me er nog al druk om maar ze groeide goed en nu zit ze op 5x per dag 165cc. Als je onzeker bent kun je ook altijd het consultatieburo bellen voor advies, heb ik veel aan gehad. Succes!
Heel normaal wat je kindje doet. De porties gaan vanzelf groter worden en uiteindelijk worden het aantal flessen minder. Maar onregelmatig drinken hoort er ook bij. Hier heb ik een dame die de ene keer aan 120 ml niet genoeg heeft en van de volgende fles maar 50-60 ml drinkt. Ritme qua voeding is hier dus niet te doen. Als ze een grote portie drinkt heeft ze lang geen honger, drinkt ze weinig dan komt ze weer snel. Ik volg het kleintje daarom.
Heel normaal hoor. Wij zaten rond die tijd tussen de 70 a 80 ml en om de 2 a 3 uur. Rond die leeftijd heb je nog geen ritme dus ik zou voeden wanneer je kindje er om vraagt.
bedankt voor jullie reacties Blijf hem gewoon voeding geven op verzoek, het komt vanzelf wel met zn ritme..
Ja komt echt goed, bij ons kwam er na 3,5 maand pas ritme in met voeding. En nu loopt het zo nu en dan ook nog wel eens anders qua tijdstippen,.. Maargoed dat is dan maar zo