Laten gaan of wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik weet even niet wat ik moet doen...

Mijn zoontje van 11 mnd slaapt nog twee keer per dag. Eerst sliep hij één dut 1,5 uur en één dut 45 min. Welke in de ochtend of middag wisselde. De nacht sliep hij dan van 19.00u tot 6.30 en dan na de voeding nog tot 7.45u.

Sinds ongeveer 2 weken slaapt hij ineens overdag veel meer: ochtend 2 uur en middag 1,5 uur. In de avond is hij echt moe en 19.30u is het uiterste dat ik hem in bed kan leggen. Nu wordt hij alleen in de ochtend al om 5u wakker! Met heel veel moeite kan ik hem dan nog max een uurtje laten slapen.

We hebben hem geprobeerd 1x te laten slapen overdag, maar dat kan hij nog niet aan.
    Ik vraag me nu af of ik hem gewoon zo zal laten slapen (blijkbaar heeft hij het nodig denk ik dan...) of hem bijv nog maar 2x een uur te laten slapen zodat hij een langere nacht gaat maken.

Ik moet ook zeggen dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zit: kort lontje, erg aanhankelijk. Daarnaast eet hij wel als een bouwvakker, ongelooflijk gewoon. Sprong, groeispurt?

Wat is wijsheid hierin? Laten gaan of wakker maken?

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Laten gaan.. zou ik doen. Wakker maken werkt hier niet, bij beide kinderen. Dan zijn ze hun ritme helemaal kwijt en krijg ik pas echt rommelige nachten. Dat vroege wakker worden is wel heel vervelend. Uit mijn hoofd zit er een sprong rond die leeftijd en zal het een tijdelijke fase zijn. Doorbikkelen... :(

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Laten gaan.
    Als ik onze dame wakker maak krijg ik echt een soort bezeten hellekind.
    Zeker als ze even niet lekker in hun vel zitten zou ik ze lekker de slaap laten pakken die ze willen

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook latenngaan. Ik weet dat hier rond 11 maanden ook een periode was dat ze om 5 uur wakker werd. Ging na een tijdje over. Hier was ze evhter wel toe aan een slaapje ipv 2.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gezien wat je allemaal vertelt, zou ik denken aan een groeispurt en een sprong/verlatingsangst. Ik zou het dus laten gaan, gaat ook vanzelf wel weer over. Balen van die 5 uur, da's wel heftig vroeg, maar zal ook vanzelf wel weer overgaan.
    Zijn kamer is wel voldoende verduisterd? Zou dat evt nog kunnen helpen met wat later wakker worden?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Mijn gevoel zei ook laten gaan, dus na jullie reacties blijf ik mijn gevoel gewoon volgen.

Hij heeft op zijn kamer een rolluik, dus het is echt donker. Hij reageert meteen op licht, dus vandaar dat we het luik sindskort hebben. Goede zet geweest!

Ik ga voor nu dan idd maar uit van een groeispurt/ sprong oid. Ik volg ond mannetje gewoon en ga er maar vanuit dat het vanzelf weer over gaat!

Deel Deze Pagina