Tja er is niks meer aan te doen, dus je zal het wel op z'n beloop móeten laten. Afwachten dus hoe het gaat. Je kan het ook van te voren even zeggen tegen je schoonmoeder, stel dat het niet zo heel goed gaat en dat ze veel huilt, dan weet zij ook waar het aan ligt. En bel desnoods anders een keertje op als je in de gelegenheid bent, ook goed voor je eigen gemoedsrust. Daarbij ben ik het er niet mee eens dat een baby van nog maar 5 maanden zich maar moet aanpassen aan ons. Je kan ook teveel van ze willen...
Ten eerste ik vind je niet raar. Ik ervaar het net zo! Ik kan Mira niet achterlaten.. Daarnaast wil ik het ook niet en ga ik het ook niet proberen.. Maargoed dat is geen antwoord op je vraag.. Mira heeft rust en regelmaat nodig. Ze heeft echt haar middagslaapjes nodig rond 12.00 en 16.00. Net zoals jij het zegt; Krijgt ze die rust niet dan krijst ze de hele avond de boel bij elkaar.. Ze is heel prikkelbaar en ik pas me aan aan haar. Ik ga niet op visite waar teveel visite is etc. etc. Ik heb er geen moeite mee dat ik me aan haar moet aanpassen en het is niet 1x in me opgekomen om ervoor te zorgen dat zij zich aan mij aanpast. Ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was.. Waarschijnlijk zou ik gewoon niet gaan en thuis blijven Maar daar heb je vast niets aan... En ik ben erg extreem als het gaat om Mira, dus aan mij heb je niets.
Bloemmm: even heel offtopic hoor, maar dat speeltje wat Mira op jouw foto in haar mond heeft, is dat van zo'n speelkleed van Tiny Love?
hoe ik hier mee om zou gaan? tja ik ben heel makkelijk als Madou bij een oppas is dan laat ik het aan de oppas over, vaak slaapt ze sowieso op hele andere tijden dan thuis, Madou past zicht overigens wel heel makkelijk aan dus ik denk niet te vergelijken met jouw kleintje. Ik denk dat je geen keus hebt en zal moeten afwachten hoe het gaat, wie weet valt het mee en anders weet je het voor de volgende keer.
Volgens mij hebben wij exact dezelfde, miniNooNoo zit er ook de hele tijd mee in haar mond. Ze heeft er een met zo'n stoffen blaadje, die is wel favoriet, maar die andere met al die plastic ringetjes past ook wel in haar mond
Die hebben wij ooooook! Mira neemt die met de plastic ringetjes altijd mee in bad. Dat vind ze geweldig, op die foto is ze net uit bad vandaar dat ze 'm nog steeds vast heeft. Maar die met de veren vind ze ook geweldig (Sorry TS, erg ontopic)
mijn schoonmoeder had daar ook altijd moeite mee af en toe wel irritant maar ik was blij dat ze op wilde passen. Nu denk ik altijd ach toe maar dat ene dagje zal niet zo erg zijn. En dan gaat ze maar n keer op andere tijden naar bed. Ze is er tot nu toe nog niet slechter van geworden,en het scheelt mij een hoop stres.
Eerste wat ik dan denk is: stel dat ze je tweede kind was? Ik vind dat je je iid onnodig druk maakt. Neefjes zijn maar een uurtje thuis, en gaan daarna weer naar school. Het is niet zo dat ze de hele dag in de lawaai zit. Plus dat je haar moeilijk weg kunt houden van alle geluiden en drukte, lijkt me ook niet gezond.
Ehm, wat als ze m'n tweede kind was? Als het aan ons ligt, komt het tweede kindje als Fiene nog niet op school zit (ongeveer 1,5-2 jaar ertussen). Heb je natuurlijk niet helemaal voor het zeggen, maar mocht Fiene dat wel op school zitten en daar naartoe gebracht moeten worden, betekent dat dat het tweede kindje dús een ander ritme heeft, want dat is iets wat iedere dag terug komt! Weet zo niet meer wie het zei, maar ik zou inderdaad het liefst thuisblijven bij haar. Helaas kan ik niet zomaar m'n werk afzeggen en is het ook maar voor 2 uurtjes in de week.
Oja, ik zeg ook niet dat ik haar weg houdt van álle geluiden en drukte... Ik weet wel dat ze héél veel rust en regelmaat nodig heeft. Gisterochtend is ze naar de crèche in de kerk geweest (ook verstoring van haar ritme) en ik weet dus dat ze de dag daarna gewoon weer veel rust nodig heeft. Ik ben van mening dat je je kindje langzaam moet laten wennen aan drukte en geluiden. Dat betekent dus dat ik er op dit moment nog rekening mee zal moeten houden dat Fiene heel veel moeite heeft met prikkels en het aantal prikkels stapje voor stapje zal moeten opbouwen. Enne, ik denk dat jullie even vergeten wat ik in het begin van dit topic al gezegd heb: Als Fiene teveel prikkels krijgt, zet ze het 's avonds op een krijsen en krijg ik haar met geen mogelijkheid meer stil. Mij kan niet wijsgemaakt worden dat dít goed is voor een baby!
Eigenlijk maakt het niet uit of je je er volgens anderen te druk om maakt of niet. Je maakt je er wel druk om en jij kent jouw kind het beste dus je weet dit gewoon voor de volgende keer. Er zullen nog veel meer situaties komen waar je geen controle over hebt en wat je niet fijn vindt voor je kind. Is er niks aan te doen dan is het toch de kunst om los te laten, moeilijk maar wel beter voor jezelf en je omgeving Je hebt het bespreekbaar gemaakt met je sm, prima! Of je je nou onterecht druk maakt of niet, ze weet nu in elk geval hoe jij erover denkt.
Ik vind altijd dat je niet te veel van schoonouders, familie, vrienden etc. kan verwachten als je ze laat oppassen. Als je het kind naar hen toe brengt moet het toch ook in hun ritme mee. Als je professionele opvang neemt of een oppas die je betaalt, kan je precies aangeven wat je wil, wanneer je het wilt en hoe je het wilt. Als je kind echt heel prikkel gevoelig is zou ik op zoek gaan naar een vaste oppas die bij je thuis komt, waar je dochter echt vertrouwd mee kan raken. Aan de andere kant als je het zo laat groeit ze er misschien op den duur ook wel overheen en wordt ze een stuk makkelijker.
Als m'n dochter uit logeren is geweest of een heel drukke dag heeft gehad, moet ze het ´s avonds altijd afreageren. Bij het naar bed brengen huilt ze dan heel hard en heel zielig. Ze wil dan niet getroost worden (als ik haar oppak om te knuffelen of haar in haar bedje aai, gaat ze om zich heen slaan en schoppen) maar ook niet alleen zijn. Ik blijf dan gewoon naast haar bedje zitten tot ze kalmeert. Daarna mag ik haar wel troosten en gaat ze meestal gewoon lekker slapen. Ze is met haar 1,5 jaar natuurlijk een heel stuk ouder dan het kindje van TS, maar eigenlijk is ze altijd al zo geweest. Ik ben TS niet, en mijn dochter is de hare niet, maar wat ik zou doen: dochter naar oma laten gaan, en 's avonds ruimte geven om de eventuele spanningen te ontladen. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om prikkels uit de weg te gaan. (maar goed, toen mijn kinderen 5 mnd waren gingen ze al 4 dagen per week naar de opvang, dus ik maak sowieso heel andere keuzes dan TS.)
Het is vandaag gelukkig redelijk goed gegaan Ze was wel héél moe tussen de middag, maar daardoor viel ze dit keer in de wandelwagen in slaap opweg naar school en heeft ze doorgeslapen tot ze om 15u de kinderen weer van school ging halen! Ik was helemaal verbaasd, slapen in de wandelwagen doet ze nóóit! Ze was wel wat gespannen aan het eind van de middag dat ik terug kwam, maar ben even met haar apart gaan zitten en toen ontspande ze weer en heeft ze na haar fles heerlijk geslapen. Volgende keer neem ik haar waarschijnlijk mee naar het werk, even kijken of ze daar wil gaan slapen
Het viel dus allemaal mee. Ik zou me echt niet zo druk maken... Wat ik eerder bedoelde is, dat als ze je tweede kind was, hoe zou je haar dan weg kunnen houden van de geluiden dat peuters/ kleuters maken? (dus zeg maar je oudere kind). En hoe wil je het straks met je tweede kind doen? Mij lijkt het helemaal niet ongezond om een baby soms in de buurt te hebben bij andere kinderen, we hebben het hier niet over een hard-rock concert maar over twee spelende jongetjes 1 uur lang.
Normaal gesproken vind ik andere kinderen geen enkel probleem. Maar dit gaat om twee kleuters die de hele dag alleen maar aan het schreeuwen, stuiteren en ruzie maken zijn. Fiene is wel vaker bij kinderen en haar nichtjes kunnen ook heerlijk met haar 'spelen'. Dat vind ik allemaal prima. Zag Fiene gisteren wel ineens heel anders, haha! De jongens waren weer enorm druk en luiddruchtig en Fiene werd er gewoon door aangestoken. Ze begon te gillen (niet dat ze vervelend was, maar gewoon geluid maken zeg maar) en ze hield gewoon niet meer op! Ik begon me ineens een beetje af te vragen of zit wel echt mijn kind was, zo had ik haar nog nooit gezien! Vannacht heeft ze wel heel erg slecht geslapen, maar daar had ik me al op voorbereid, dat is meestal na een drukke dag. Ieder uur gezien, dus ben nu echt gesloopt! Ze heeft heel veel liggen dromen en werd steeds huilend wakker. Vanmiddag maar even een tukkie met haar mee doen, ze ligt nu gelukkig lekker te slapen