Advies gevraagd over pijnlijke tepel.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Minyaweth, Dec 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Voor een paar weken terug, viel het me al een keer op dat ik alleen aan de rechterkant een zeer pijnlijke tepel kreeg als ik het koud had (stijve tepels) Eigenlijk ging dit zo goed als over zodra ik het weer warm had :)
    Maar sinds een week of 2 heb ik er bijna dagelijk last van, en niet alleen meer als ik het koud heb. Het is ook alleen aan de rechterkant, links nergens last van.
    Het voelt op dat moment alsof ze met duizend kleine speldjes tegelijk in mijn tepel lopen te prikken -> best pijnlijk.

Het is echt geen jeuk, en vaseline/creme helpt niks!
    Herkent iemand dit misschien, of heeft iemand misschien tips?

Alvast heel erg bedankt!\

Liefs, Minya.

2. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hai,

Weet precies wat je bedoeld.
    Daar heb ik nl. ook last van. Ook alleen als ik het koud heb, het doet idd heel erg pijn. Als ik het weer op voel komen ga ik er met de fohne op, net zolang totdat de tepel weer normaal en zacht is.
    Hoop dat er iemand is die daar meer over weet.....ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat het kan zijn.

Liefs,
    Hillegonda

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb het ook, maar dan alleen als het koud is.

Mijn verloskundige adviseerde: vaseline, evt. zoogcompressen en anders extra lagen kleding aan.

Maar als je het hebt als het niet koud is...... ik zou niet weten wat je dan zou moeten doen.
    Lijkt mij heeel vervelend en erg pijnlijk.

4. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb het altijd gehad dat mijn tepels pijn doen als het koud is.. Ik weet er niks tegen behalve weer snel warm worden

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik smeer een dikke laag calendula op een zoogcompres en doe dat de hele dag in mijn bh. Anders verga ik van de jeuk. En ik heb het ook maar aan 1 tepel.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel meiden... ben dus niet de enige die er last van heeft...
    Pijnlijk en irritant is het zeker. Ik smeer nog gewoon even door met vaseline en bel morgen mijn VK wel even voor eventueel advies....

PS: AUW! :)

7. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

Dec 26, 2006
    254
    0
    0
    Ik ben niet zwanger maar heb het ook sinds gisterenavond echt alsof er duizenden naalden in je tepel worden gespeld :oops:

En ja hoor alleen de rechtertepel vraag me af wat het kan zijn!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Misshien maar gauw even testen dan? :)

9. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb dat dus ook soms aan beide kanten, vooral als het koud is! Dat steekt en doet ontzettend pijn.
    Ik doe er verder niets aan, alleen maar wachten tot ik het weer warm krijg ;)

Share This Page