Advies gevraagd: PlayStation of Nintendo Switch

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door GewoonLinda, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik snap je dilemma helemaal! Wij hebben een wii maar daar komen geen spellen meer van uit. Kids willen graag een ps4 of een switch. Geen idee dus welke het beste is. Ze zijn hier 9 en 6jaar. Je zou zeggen dan eerder een switch doen maar voor ps4 zijn er volgens mij veel meer spellen? Kwa prijs valt het allemaal wel te vergelijken heb ik het idee. Bij Game Mania hebben ze ook 2e hands. Hier dus ook echt nog geen flauw idee welke wij gaan aanschaffen

Yellowsun, GewoonLinda en Elena22 vinden dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Die heb ik nog niet gespeeld. Mijn zoon speelt hem bij een vriendje en die zegt dat hij echt '' Vet mega gaaf is '' :roflmao: Ben nu eerst Maffia III aan het uitspelen hahahah
    Ik ben dan wel zo iemand dat als ik begin aan een spel het ook echt af wil maken, had ik met GTA5 ook, dan moet ik alle missies enzo doen hahaha. Heb er echt geen tijd voor dus duurt vaak eeuwen maar ach, zo af en toe moet het wel kunnen ;)

3. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Wij hebben beide, de PlayStation is officieel van mijn man.
    Onze 7-jarige pakt de switch en die van 9 speelt eigenlijk alleen nog maar op de PlayStation.

GewoonLinda vindt dit leuk.
  4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wij hebben beiden, ik zou voor een switch gaan. Meer mogelijkheden, er wordt af en toe nog een beetje bewogen en ik vind de spellen leuker. PlayStation is toch wel veel "grotenmensenspellen" met moord en oorlog, op de switch kan je lekker Mario spelen, in oktober komt de nieuwe Mario party uit, superleuk.

GewoonLinda vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben de switch. Hij kan lekker mee overal naar toe. We hebben lego spellen, arms, splatoon 2, snipperclip en mario oddysee.
    Ik vind het voor jonge kinderen heel kindvriendelijk, ik vind het eigenlijk ook maar een beetje eng als ze met allemaal mensen online gaan spelen. Onze kleuter van 4 speelt nu driftig mee zo goed als hij kan. Ik vind het nog niet zo nodg dat ze meteen in de wereld van de grote mensen spellen komen. Bij andere kinderen met een ps4 speelt oudste soms wel gewelddadige spellen, thuis kan dat gewoon lekker nog niet.

Overigens heb ik op mijn werk diverse collegas van eind 20 begin 30 die voor zichzelf ook een switch hebben gekocht. Dus het is ook weer niet uitsluitend voor de kleintjes.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier ligt de switch helaas net zo vaak in de kast als de DS. Mijn zoon heeft hem van mijn ouders gekregen voor zijn verjaardag met mario odessey en mario kart. Maar speelt er alleen fortnight op als er een storing op de ps4 is. Zelfs op vakantie en in het vliegtuig heeft hij hem niet aangeraakt. Ik had de aansluiting voor de tv mee op vakantie en man en ik hebben wel mario kart gespeelt als de kinderen sliepen.

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    547
    269
    63
    Wij hebben hier in huis de PS2, 3, en 4. De PS4 heb ik samen met mijn zoontje van 6 gekocht. Hij speelt voornamelijk formule 1 en FIFA

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij hebben beide. PS gebruikt alleen mijn man heeel af en toe.
    Switch wordt wel veel meer gebruikt. Meer kinderspelen en niet allemaal van dat geschiet. Mariospellen, lego spellen, maar ook Zelda. Fortnite kan er ook op gespeeld worden.
    En ideaal dat je hem mee kan nemen!

Roozjuh vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.354
    113
    Vrouw
    Misschien al genoemd, maar ze waren zich al voor aan het bereiden voor een nieuwe versie. Toen zijn er meerdere hele goede aanbiedingen geweest. Maar hebben ze de lancering weer uitgesteld. Ik zou even zo'n aanbieding afwachten mocht je voor de psp gaan. Dat scheelde echt een behoorlijk bedrag. (De grote aanbiedingen waren toen rond black friday, sint en kerst).

Deel Deze Pagina