Vanmorgen hebben we de eerste echo gehad met 6 weken zwangerschap alles zag er goed uit. Er was een mooi vruchtzakje met dooierzakje te zien en een kloppend hartje. Wat zijn wij blij. Het is nog allemaal heel erg spannend, maar het begin is er. Stapje voor stapje op naar de 12 weken!!!! Nu zag de echoscopiste aan mijn rechter eierstok een cyste zitten en zei dat dit vaker voorkomt tijdens een zwangerschap en wordt veroorzaakt door de zwangerschapshormomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze zei er verder niets over, maar gaat dat vanzelf weg of hoe verloopt dat? Bedankt alvast voor het lezen! Wat kun je tijdens een zwangerschap toch onzeker zijn zeg, pfffff.
Veel cystes gaan uiteindelijk vanzelf weg. Ze knappen en dan heb je vaak wat roze rode afscheiding dus schrik hier niet gelijk van. Ik heb zelf gehad niet tijdens mijn zwangerschap trouwens dat ze bleven groeien en dan werden ze uiteindelijk lekgeprikt of via een operatie verwijdert.
Ik had er ook een van 4 bij 3 cm, echt een enorm ding vond ik zelf. Met 13 weken nog een echo gehad en toen was hij al bijna weg, met de 20 weken echo was hij helemaal weg. Echt niks om je zorgen om te maken, ze verdwijnen meestal vanzelf!
Hier bij zes weken ook een cyste. Moest me totaal geen zorgen maken zei de gyn. Bij mij kon het een eiblaasje zijn die nu vol gelopen was met vocht. Bij de volgende echo's is er volgens mij niet meer naar gekeken of hij was/is al weg. Kreeg wel een fotootje er van mee voor het geval er iets zou zijn (pijn of bloed verlies). Dan wist de andere gyn waar het vandaan zou kunnen komen. Heb trouwens geen bloedverlies gehad.
hoi allemaal Ik ben 5 weken ,3 dagen zwanger en veel last van buikpijn. Dit maakt me erg onzeker en bang.. Daarom ben ik daarnet de verloskundige praktijk binnen gelopen en na mijn verhaal te hebben gedaan wilde ze een echo maken. Mooi heeel klein ukkie te zien met waarschijnlijk een hartslagje ( dit is nu nog erg moeilijk om te zien) maar ook een cyste van 4 cm.. Daar schrok ik ook erg van...maar ze stelde me gerust dat dit vaker voorkomt bij beginnende zwangerschappen en dat deze waarschijnlijk verdwijnt.. het kan in ieder geval geen kwaad voor de zwangerschap! Over 2 weken weer echo! Hadden jullie ook hevige buikpijn daardoor? Groetjes Cian