Ik lees dat je je kind vanaf 6 maanden ook yoghurt kan geven. ik vraag me af wat voor yoghurt, een speciaale voor baby's? en wanneer kun je het het beste geven?
Je mag gewone yoghurt geven. Deze is zuurder en daardoor kan yoghurt wel en gewone melk niet. Tenminste zoiets was het. Ik ben yoghurt gaan geven toen mijn zoontje bijna 7 maanden was. Het liefst volle yoghurt ivm de goede vetten Gr. Marieke
Je kunt inderdaad de standaard yoghurt nemen, en dan een volle variant, want daar zitten goede vetten in.. Dat yoghurt al mag komt door de eiwitten: In melk zitten eiwitten, die zijn nogal groot voor de nieren om te verwerken, dus vandaar wachten tot 1 jaar. In yoghurt en kwark zijn deze eiwitten door bacterien wat afgebroken, dus al geschikt vanaf 6 maanden. In poedermelk zijn deze eiwitten afgebroken tot wat kleinere stukjes, dus beter te verwerken. en direct al geschikt. In hypoallergene melk zijn de eiwitten zover afgebroken dat het lichaam ze niet eens meer herkent als melkeiwitstukjes, dus krijg je geen reactie.
waar kan ik die kwark vinden dan ( ik naam dat volle kwark moet .. ?) ik vind namelijk in elke supermarkt alleen maar halfvolle kwark ?
Halfvolle kwark mag ook wel, alleen is volle kwark beter. En ze staan er echt hoor... Maar niet veel daar moet ik je gelijk in geven, meeste is halfvolle
Halfvol is ook geen probleem. Zitten alleen niet zoveel goede vetten in. Je zou er wat roosvicee of geprakt fruit doorheen kunnen doen. Maar zo jong kennen ze nog niet echt vies. Het is meer dat veel dingen onbekend zijn. Dus als je ze een paar keer pure yoghurt laat proeven, dan gaan de meesten dat vanzelf eetbaar vinden. Eigenlijk juist de kans om ze ook wat te laten wennen aan de smaak zuur..
Ik zou er ook niks doorheen doen, wij vinden het niet te eten omdat we weten dat het lekkerder kan Kleintjes kennen de andere smaken nog niet, mijn dochter heeft tot haar derde elke dag yoghurt gegeten zonder iets er door tot ze bij iemand een keer ranja erdoor kreeg toen wist ze dat het lekkerder kan nu wil ze het dus altijd met ranja anders eet madam het niet meer.... Ind een goede manier om ze aan zuur te laten wennen...
je kind mischien wel... ik vindt niet dat er iets doorheen moet laat maar eerst aan de natuurlijke smaken wennen niet?
wat anderen al zeggen , dat jij het niet lekker vind, zegt niets over je kindje. Zo heb ik ook al vaker gehoord van: Die potjes, heb je die zelf al eens geproeft ? Niet te eten! Nou m'n dochter vind het heerlijk hoor. Zo geef ik haar ook groentes en dergelijke die wij zelf eigenlijk nooit eten/aten. Tot nog toe lust ze een heleboel
Daarbij hebben ze hun eigen smaak he... Wat wij niet lekker vinden vindt ze mischien heerlijk. Ik geef ook alleen melk en water, mensen vragen weleens waarom geen sap, nou ik vindt dit niet nodig eerst maar wennen aan "gewoon" eten en drinken zoals het hoort.
Hier is de yoghurt van de AH halfvolle vanille yoghurt. Dat kan ook gewoon neem ik aan? Dat is overigens niet heel zuur (vind ik ).
Wij geven onze dochter steeds een paar hapjes magere vruchtenyoghurt, als wij dit als toetje eten. Dit vindt ze echt super lekker! Maar volgens mij is volle yoghurt inderdaad wel beter. Misschien dat ik dat ook eens ga kopen....
Zit er in vanille yoghurt geen extra suiker? Dat is inderdaad niet zuur. Maar ik zou liever voor pure yoghurt gaan voor de smaakjes. Daarom hebben we ook gewoon voor gewone rijstebloem ipv met vanillesmaak gekozen, en voor gewone papgranen ipv met biscuitjes of appel..
Oh ja er zit inderdaad suiker in zie ik. Gek, want ik heb gezocht naar normale yoghurt, maar zag alleen deze staan. Maar ik zal wel hartstikke scheel hebben gekeken...? Zal morgen nog eens zoeken naar normale yoghurt.
ik koop ook nooit danoontjes of zo.... vindt dat ze eerst gewoon eten moeten kunnen waarderen voordat ze van alles met zoetigheid gaan eten!!!