Advies gevraagd schema

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nicolevanl, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

May 15, 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt nog 5 flessen ( 7-11-15-19-23). Voor de 23-uur fles moeten we hem altijd wakker maken. Wij zijn sinds vorige week gestart met het proberen van lepeltjes groente en dat gaat prima. IK wil eigenlijk de laatste fles gaan afbouwen (volgens het CB moet ik hier mee wachten totdat hij 6 maanden is omdat hij zijn 23 uur fles nog leegdrinkt). Nu heb ik een paar vragen.

Hij krijgt nu 5 x 200.

* hoe kan ik dit het beste gaan verdelen over 4 voedingen?
    * Ik lees overal over laatste fles een "papfles". Ik geef Friso 1 gemixt met Friso extra. Voeg ik hier dan gewoon iets extra's aan toe?
    * Wat kan ik hier het beste aan toevoegen?
    * Ik gebruik Tommee Tippie flessen, maar volgens mij zijn deze niet goed voor een papfles?

Aardig wat vragen..en ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    In principe kun je hem gewoon laten liggen om 23 uur. Wordt hij wakker, dan is hij er nog niet aan toe. Maar opzich is 800cc ook voldoende bij 5 maanden.

Je mag rijstebloem toevoegen aan de laatste fles. Sommige kindere slapen daar wat beter op. Maar bij andere raakt de ontlasting in de war. Dus gewoon een kwestie van proberen.

Zijn er voor die fles geen papspenen of een 3 standenspeen te krijgen? Dat hebben namelijk alle flessenmerken die ik ken wel..

3. Cil

Cil Actief lid

Jul 26, 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Mijn zoontje is 5 1/2 maand en zit al een maand op 4 voedingen. Ik moest hem ook altijd om 23.00 uur wakker maken. Ik ben toen de flessen gaan ophogen 210 +7 scheppen en de laatste fles met rijstebloem.
    Hij krijgt nu 4 flessen om 08.00 uur
    12.00 uur
    16.00 uur
    en de laatste om 20.00 uur

Ik ben van de en op de andere dag gewoon op 4 flessen over gegaan en moet zeggen het gaat prima. Misschien voor jou ook het proberen waard??

Groetjes Cil

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou het ook gewoon eens proberen om de fles van 23 uur te laten vervallen. Kijken of hij wakker wordt en zo niet heeft hij die fles niet meer nodig.

Die van ons drinkt nog steeds 5 flessen maar op andere tijden. zijn laatste fles krijgt hij vrij vroeg wat hij overigens zelf zo geregeld heeft.

7.00 / 7.30
    10.30
    14.00
    17.30
    20.00/20.30 en daarna naar bed

Share This Page