Nog iemand zo'n wakker kind overdag? (5 maanden)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by loca, Feb 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz heeft de laatste maand nog maar 2 (!) slaapjes overdag.
    's Ochtends anderhalf uur tot max. 2, en dan 's middags drie kwartier tot een uur (heel soms anderhalf)

Dat is toch van de zotte? Daar tegenover staat dan wel weer dat hij om kwart over zes/half 7 tot de volgende ochtend 6/7 uur slaapt. (Met enkele voedingen ertussen).

Hij trekt het ook nog redelijk overdag. Vaak geeft hij wel iets eerder aan dat hij moe is maar ik krijg hem dan echt niet in slaap...Als ik dan nog even wat langer wacht wil hij zelf ook slapen.

Nog iemand zo'n grapjas?

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Toen Ana-Lucia vijf maand was, sliep ze drie keer max een half uurtje per dag... telkens van die kleine hazeslaapjes dus. Ze was verder wel heel braaf hoor. Nu is ze acht maand en doet ze nog een slaapje kort na de middag van een uurtje tot max twee uurtjes en dat is het.

3. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    hier precies hetzelfde mijn zoontje is 5.5 maand en slaapt smorgens drie kwartier tot een uurtje als we geluk hebben en smiddags drie kwartier een uurtje word veder ook niet vervelend en krijgt om zeven uur de laatste fles en slaapt tot de volgende ochtend acht uur

groetjes daphne

4. kruimel78

kruimel78 Lid

Aug 7, 2007
    48
    0
    0
    Volgens mij valt het wel mee hoor Loca. Jouw zoon slaapt overdag niet zo veel, maar dat haalt ze 's avonds en 's nachts dubbel en dwars in. Mijn dochter van 4 maanden slaapt in totaal ca 15 uur per dag, da's bijna gelijk aan jouw zoon.

5. kruimel78

kruimel78 Lid

Aug 7, 2007
    48
    0
    0
    edit: dubbel geplaatst

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca slaapt overdag ook bijna niks.
    Eerst sliep hij 3 keer een half uurtje overdag en nu sinds een tijdje is het 2 keer een half uurtje.
    Hij slaapt 's nachts wel meestal door dus dat scheelt ook weer.
    Maar de laatste tijd wordt hij 's morgens ook weer om 5-6 uur wakker.
    Gelukkig valt hij wel bij ons in bed dan nog in slaap. Alleen mama slaapt dan niet mee ;)

7. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    mijn zoontje van 5,21 maand is sinds zijn geboorte een slechte slaper vooral overdag.
    Kraamzorg zei altyd ga slapen als hij ook slaapt maar dat deed hij dus nooit langer dan een kwartier!
    Het is maar 3 keer voorgekomen dat hij overdag in een keer 2,5-3 uur achter elkaar heeft geslapen.
    Nu slaapt hij 4x per dag waarvan iedere keer een half uur tot 45 min en soms 1x 1uur.
    Soms zelfs een kwartiertje!
    En 's avonds gaat hij tegenwoordig tussen 20.00 en 21.00uur slapen tot 8uur in de ochtend.
    Sinds 1wk. slaapt hij na de laatste voeding van 23.00-00.00uur (met 2et rijstebloem doorheen),geef ik meestal terwijl hij slaapt,
    tot 06.00uur,dan wordt hij weer wakker voor de fles.
    Daarvoor werd hij een paar keer wakker tussen de voedingen door.
    Om gek van te worden, ik had dus ook regelmatig hoofdpijn.
    Ik dacht na de 2e maand zal hij wel wat doorslapen maar nee hoor, nu pas!
    Dus valt het wel erg mee bij jou denk ik!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier het zelfde hoor maar ook daar tegen over slaapt ze van 7/8 uur tot 7 uur smorgens zonder wakker te worden om te eten en heel soms voor der speentje

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Marit slaapt om
    10.uur sochtends een uurtje tot 11.00 uur
    dan van 13.30 tm 14.30
    en dan pas gata ze weer naar bed na de fles van 17.00 en warm eten van 17.45..das dus pas om half 7..
    dan moeten we haar nog keer wakker om 21.30 voor de laatste fles en slaapt ze door tot 08.00 uur..

Ook geen lange slaper dus overdag..Maar ik vidnt het niet erg. ik ga gewoon in haar ritme mee...Soms slaapt ze 2x 3 kwartier tussen 2 flessen in, en soms niet...Ze is dan ook helemaal neit vervelend maar gewoon wakker..

Sommige beebsen zijn gewoon wakkerder als andere beebsen ;)

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    hier een van 4 maanden.

overdag nog 2 uurtjes in totaal :confused: slapen en s; avonds om 19:00 helemaal kapot slapen :) tot 4:00 en dan tot 8:00!

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje is 8 maanden en gaat nog steeds 3/4 keer naar bed overdag
    sinds vorige week vaker 3x dan 4x
    en savons slapen van 19.30 tot 8.30

het ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander

12. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Oh, ik heb er ook niet echt een probleem mee hoor! Maar hij is de laatste dagen niet te genieten. En slaapt nog minder dan eerst, ik denk dat hij een virusje te pakken heeft (ik voel me nl. ook zwaar beroerd) of dat hij tandjes krijgt.
    Nu is hij dus niet gezellig tussendoor, maar dat gaat wel weer over.

Ik vroeg me alleen af of er nou nog veel meer kindjes waren die zo weinig overdag slapen. Ja dus :) ...

Nou ga maar eens uitpuffen van vandaag.

13. Niet meer actief

Onze kleine heeft vanaf het begin maar heel weinig geslapen overdag: meestal 2 x een half uurtje. Toen ze een maand of 6 was werd dat 1x ongeveer een uurtje en nu ze wat ouder wordt slaapt ze tussen de middag meestal anderhalf tot twee uur.

gr. Naja

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja hoor hier ook zo. Jesper heeft rond 8 uur zijn eerste voeding. Dan slaapt hij vanaf 9 uur tot een uur of 11.30u. Dan weer rond 14.00u een uurtje en dan nog soms rond 16.00u drie kwartier. Ja en dan gewoon weer de avond/nachtslaap vanaf een uurtje of 20.30u. Is nu al een poosje zo. Er ging steeds meer slaaptijd vanaf...

15. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Nee, ik heb dat niet. Sam slaapt heel goed. Maar ik vraag me af aan hoeveel voedingen jullie dan komen? (flesvoedingen)

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Gewoon 4 hoor :)

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hier ook 4 wel ook fruit en warme hap erbij sinds deze week

18. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Nou ik snap waarom hij de laatste paar dagen nog minder sliep dan eerst, hij heeft een oorontsteking.
    Gisteren begon hij aan zijn oortje te trekken en toen gaf ik hem een zetpil en hij was meteen beter te genieten. Dus naar de huisarts geweest en hij zit nu aan de antibiotica.

Hoop voor hem dat het snel over is.

Share This Page