hi, Wij volgen sinds vorige week de Ria-Blom-methode omdat onze kleine man amper sliep overdag. Dit gaat super! Hij slaapt nu ipv 3 keer 10 minuten, 4 keer 3 kwartier. Het enige waar we tegenaan lopen is het voeden. Hij kreeg namelijk om de 4 uur ongeveer een fles waardoor hij op 5 flessen zat. Bij de Ria-Blom-methode is het de bedoeling dat je na elk slaapje een flesje aanbiedt. Omdat hij steeds maar 3 kwartier slaapt, komt het erop neer dat ik iedere 2 uur een flesje geef waardoor hij nu op 7 flessen zit (wel kleinere natuurlijk) Ik vroeg me af hoe dit bij anderen ging. Hij wordt dus wakker, krijgt een flesje en gaat bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed. (meestal 1,5 uur nadat hij wakker is geworden), dan slaapt hij 3 kwartier en krijgt hij weer een flesje. Op zich vind ik het geen probleem hoor om 7 flesjes te geven maar misschien zijn er anderen met tips. (zit trouwens niet te wachten op commentaar over de Ria-Blom-methode)
Zou je de methode niet kunnen volgen, maar met aanpassing? Dus fles geven als hij zelf hongersignalen aangeeft? Hoe ziet de dag eruit?
Zelf ben ik wel een voorstander van vaker kleinere flesjes geven. Dit ivm de natuurlijke maaginhoud. Maar als jullie nu een ritme hebben gevonden wat werkt, en je baby is tevreden zou ik niet meer gaan rommelen met het ritme maar gewoon genieten dat het nu goed gaat
Ik heb hier hetzelfde. Sinds vorige week met baby in een droomritme begonnen. Onze klein doet slaapjes van een half uur en wordt dan weer wakker. Wat ik nu doe is groot flesje, klein flesje. Hij begint met 120 en krijgt dan ongeveer 2 uur later 60 en zo afgewisseld
Ik zou even kleine flesjes blijven geven. Zo heb ik het ook gedaan en de slaapjes worden vanzelf langer en dan vallen er flessen af. Even doorzetten want het gaat echt om het ritme fles Spelen slapen
Ik ken de methode niet (wel van gehoord), maar als dat bij de methode hoort zou ik kleinere flessen aanbieden, zodat je mee gaat in dat ritme. En zodra hij langer slaapt de flessen groter maken, zodat er fkes(sen) komen te vervallen. Succes!
Ik zou ook altijd kijken hoe de natuur werkt en dat zoveel mogelijk nabootsen. Met borstvoeding geef je ook vaker voeding en kleinere hoeveelheden, dus juist goed als je dat met kv ook doet!
Het is inderdaad of de keuze van voeden op verzoek dus eventueel 2 slaapjes tussen de fles (al denk ik dat hij dat net niet red) of kleinere flesjes. Ik denk dat ik de laatste optie ga proberen...Met 4 maanden komt er toch zo langzamerhand een fruithapje oid bij en dan kan ik misschien een fles vervangen door dat hapje. En inderdaad, hopelijk worden de slaapjes langer zodat de flessen minder en dus groter worden...