Luca haalt me helemaal open met z´n lange scherpe nageltjes. Knippen kan nog niet, iemand anders tips om ze korter te maken? Vijlen, kan dat wel?
Vijlen mag al gelijk. Onze kraamverzorgster gaf de tip op ze zelf af te bijten ( ). Heb ik niet gedaan hoor, maar kan je ook nog doen ...
Ik heb ze vanaf het begin geknipt. Ze waren zo lang dat veilen wel heel erg lang duurde, daarmee krijg je ze heel moeilijk kort. Ik heb ze dus gewoon geknipt, het velletje goed naar achteren geschoven en geknipt met babyschaar. Ging meteen goed. Kraamverzorgster was erbij en vond het prima zoals het ging.
vijlen inderdaad.. Met 8 weken voor het eerst geknipt , knipte bij het laatste vingertje raak.. zo zielig! Dat kan bij vijlen in elk geval niet gebeuren, hoewel het wel een geduldig werkje is...
je mag ze wel knippen met zo'n klein schaartje zo'n knippertje mag idd niet heb altijd met zo'n schaartje gedaan en dat ging goed veilen vondt ik eng
Hier ook een nagelbijter! Kan geen kwaad. Wanneer ik bij Kamiel ben gaan knippen...ik weet het echt niet meer! Komt vast terug als deze eruit is! haha
Veilen zeiden ze bij Wendy...nou sorry hoor maar dat werkte voor geen ene moer! Dus heb ik wat ik bij de andere 2 ook altijd deed gedaan: bijten. Klein beginnetje aan n zijkantje en dan kan je ze er zo af prutsen. Sinds n week of 2 ben ik nu aan t knippen met een speciaal schaartje die wat krom is. Maar idd echt GEEN nagelknipper gebruiken hoor daarmee kan je erg lelijke dingen doen met die kleine vingertjes!
Ik beet ze ook af tot een maand of 2. Nou ja, net als bij wilma, klein beetje aan de snijkant en dan voorzichtig eraf trekken. Vijlen werkte hier voor geen meter joh.
Vijlen lukt me niet, dus dan gaan we vanmiddag maar eens kijken of ik kan bijten/pulken. Schaartjes ben ik niet handig mee en knippers zijn me te link dus dat was ik al niet van plan
Ik heb ze ook gewoonv vanaf het begin geknipt, met een nagelschaartje. Vijlen werkte niet, ze klapten dubbel enzo. Anders even met z'n tweetjes doen, de een houdt de vingertjes goed stil en de ander knipt.
Ik heb toen Sasha 1 dag oud was, haar nageltjes al geknipt. Met zo'n babyschaartje en dan eerst de hoekjes en dan het midden. Ze was geboren met al ongelovelijke lange nagels!
Ik ben ook heel snel met het geklooi van vijlen gestopt en heb daarna gewoon een nagelknippertje gebruikt. gewoon de huid goed naar achter trekken en voorzichtig knippen. Het is hier ook nog nooit fout gegaan!
ik heb ze altijd gebeten, nu nog. 1 keer proberen te knippen, knipte gelijk in dr vinger... nu durf ik niet meer hahaha dus gewoon na het badje bijten. dan zijn ze lekker zacht!
Ik knip ze altijd met zo'n schaartje van de hema, speciaal voor baby's. Nog nooit misgegaan. De eerste 6 weken ben ik eraf gebleven, viel er van zelf wel al volgens mij.