Ik ben bezig om een bestand in excel te maken om al mijn financiele dingen op de kaart te brengen. Ik ga uitleggen aan mijn vriend hoe het financieel allemaal zit etc. (verder doet het er niet toe) Heeft iemand ideeen wat ik op dit booschappenlijstje moet zetten? Heb al brood etc. maar ben bang dat ik veel vergeet! Haha, het gaat echt om de booschappen dus geen verzekeringen enzo maar gewoon dagelijkse, weekelijkse, maandelijkse booschappen haha! Alvast bedankt!
ga je hele huis langs en bedenk per vertrek wat je daar aan boodschappen heb staan. bv. wc: toiletpapier, luchtverfrisser en schoonmaakspullen. badkamer: shampoo, zeep, deo etc..... waskamer: wasmiddel, wasverzachter etc... bekijk je voorraadkast en schrijf alles op wat regelmatig gebruikt word. bv. olijfolie, slasaus, mayo, ketchup, kruiden, soepen e.d. en hoevaak je dat per maand aanschaf. (bv 2x een pot mayo, 4x een blik soep) idem dito met je kastje met schoonmaak middelen. je zal best wel eens iets vergeten op je lijstje maar dan kan je bv 10 of 20 euro reserveren voor zulke dingen (iets wat je maar 1x in de 3 maanden koopt zoals, ik noem maar een voorbeeld: een fles spiritus, pot mosterd, potje peper en zo zijn er wel meer dingen die je niet maandelijks koopt.) zoiets bedoel je toch?
Brood Beleg Diepvriesproducten (frietjes, spinazie enz) Wc/douche artikelen (wc papier, bleek enz) Lekkers (koekjes enz) Drinken enz.
Ja zoiets bedoel ik ja.. Het is gewoon heel erg moeilijk maar idd een goede tip om per vertrek te gaan kijken wat ik gebruik dat ga ik dus vanavond doen haha! Het is nogal moeilijk want elke keer denk ik ohja dat nog oh en dat en dat en oh dat heb ik er nog niet opstaan..
Om het eten goed in te schatten (hier ging echt veel te veel de prullenbak in) heb ik tegenwoordig een bord in de keuken hangen. Daar schrijf ik gewoon op wat we de hele week eten. Hoef ik verder nooit meer over na te denken, en ik gooi ook niks meer weg. maargoed. een boodschappenlijst dus.. Ehm. wasmiddel, douchespullen, scheerspullen, deodorant, schoonmaakmiddelen, keukenpapier, toiletpapier, frisdrank, alcohol, vitamines etc. Dat zijn volgens mij dingen die je nogal snel vergeet mee te rekenen. jeetje. Ik zou het zo echt niet op kunnen noemen. plus dat het bij ons echt iedere week anders is.
Ja dat is dus bij ons ook het probleem er gaat te veel weg. De ene week haal ik maar 1 melk en is het met 1 dag op.. De week erop haal ik 2 melk en kan ik ze allebei weg gooien! Ben nu maar over gestapt op houdbare melk.. Ik wil gewoon een goed overzicht van alles wat ik echt nodig heb en geen onnodige dingen meer kopen die ik toch niet gebruik!
Het bord helpt hier echt een hoop. Ik heb laatst mijn kasten helemaal uitgezocht, en alles weggegooid wat we toch niet meer gebruiken of wat over datum was. Helemaal niks weggooien gaat hier ook niet lukken, maar als je gewoon niet teveel haalt, dan ga je vanzelf eten wat er wel in de (koel)kast ligt, en gooi je ook niks weg. Je hebt dat alleen niet altijd alles in huis waar je trek in hebt, maar dat went snel. Waarschijnlijk drink je geen 2 pakken melk, omdat er op dat moment iets anders in huis is waar je meer trek in hebt. dus echt gewoon halen wat je nodig hebt, niet wat lekker is. Alleen hoe je dan een lijst moet maken. Pfff. Lastig. Succes iig.
Ja ik heb gewoon een lijst waar op staat SAP en dan per week a 3,-- (3 pakken spa ongeveer) FRISDRANK per week 2,-- (cola is heel goedkoop van de lidl) Zulke dingen dus niet specifiek wat maar meer een categorie waar ik een bepaald bedrag maximaal aan wil uitgeven. Ik denk ook dat ik de komende weken op ga schrijven wat ik nou werkelijk allemaal haal en wat ik allemaal weg gooi dan houdt je het ook makkelijker bij
Tip: gewoon maandelijks je boodschappen halen bij de adli&jumbo oid. En dan 1x per week twv ong 20 euro aan brood,yoghurt of vla,verse groenten en fruit..zo doe ik het temisten altijd en ik heb dan geen over datum spul. Ben ongeveer 200 euro per maand kwijt aan boodschappen.
Wij zijn maandelijks met zn 2en zo'n 160 euro in de maand kwijt aan boodschappen. Weekelijks haal ik: 8 pakken dubbelfris ( goedkope van AH 60 cent per pak ) 3 flessen cola 2 flessen sinas Speklapjes Gehakt Kip Verse spinazie Gebakken aardappels ( AH 65 cent ) Aardappels Potjes groente Brood ( in de diepvries gooien ) Eieren Koffie melk cupjes ( AH 28 cent ) 2 pakken koekjes 2 zakken chips Bakboter Mayo Pasta en pasta saus Rijst en Chickentonight En af en toe nog wat andere spulletjes. Of net eens wat minder, dan 't lijstje hier boven, omdat ik dat dan nog in huis heb! Weekelijks ben ik zo'n 40 euro kwijt bij de AH En pak vaak 't goedkoopste van 't goedkoopste!
Ik wil graag iedere zaterdag boodschappen gaan doen voor max 45,00 en dan wat ik 1 keer in de maand nodig heb aan het begin van de maand halen.. 30 max ik wil niet te veel geld uit geven en dat is ook de reden dat ik wil gaan opschrijven we zijn maar met zijn 2e en ik vindt 200,-- aan eten en drinken erg veel!
Ja, ben ik ook wel met je eens! Maar soms ben je het wel kwijt als je kaas, vlees, schoonmaakmiddel, wasmiddel haalt. Eerder deed ik altijd mn boodschappen bij de Lidl en zo nu en dan nog eens wat bij de AH, maar dan was ik meer kwijt dan nu! Ik let ook echt op de aanbiedingen bij de AH! Bonus aanbiedingen, datum etc. Scheeld echt geld! Pakken drinken bij lidl betaal je 1,00 euro en bij de AH 60 cent ong. De cola is wel goedkoper bij lidl, maar minder lekker vind ik net als het vlees. Ik haal dan ook echt alleen dat gene wat op het lijstje staat! Anders ben ik meer kwijt. Als ik mn vriend mee neem, dan weet ik al dat ik 25 euro meer kwijt ben, dan normaal! Kortom hij gaat dus niet meer mee
Bij die 20 euro per maand zit 3 pakken pampers bij eten voor de kat en 1x per week patat bij de snackbar bij dus ik vind 200 euro niet veel igg Ben ook gaan bezuinigen van ong 400 naar 200 scheelt echt zo veel.
Kijk zoveel mogelijk laag in de schappen! 'T is goedkoper en vaak ook nog lekkerder! Wij zijn pasta eters en heb verschillende pasta sauzen geprobeerd, maar mn vriend komt elke keer uit op AH euro shopper!
pakken drinken zijn igg ook niet nodig je kunt ook gewoon een fles limonade halen..als je echt bezuinigen wilt dan.
Doen we ook regelmatig! Mn vriend drinkt erg veel zo'n twee pakken dubbelfris per dag! En 60 cent per pak, is geen drol
AH goedkoper als de lidl? Hoe doe je dat dan? Je mag voor mij dan ook wel boodschappen gaan doen! Pampers etc bij 20 euro in de week? Wouw jullie zijn echt goed! Ik heb al berekend voor een baby Voeding 50,00 Kleding 50,00 Verzorging 50,00 Overige 25,00 Dat moet wel ongeveer genoeg zijn toch? Heb dit berekend om te kijken of ik het ongeveer zal kunnen betalen
Boodschappen lijst tot nu toe: Per week: 1,0 brood 1,30 1,5 melk 0,50 0,2 eieren 1,30 1,0 cola 0,70 1,5 sap 2,00 1,0 kaas 1,50 4,0 smeerkaas 0,50 3,0 vleeswaren 1,25 1,0 broodjes 1,50 1,5 bakboter 0,40 2,5 vlees 3,00 1,0 koffie 2,50 1,0 Lekkere dingen 3,00 1,0 Fruit 2,00 per maand: 1 Wc papier 5,00 2 Shampoo Paulien 2,50 1 Wasmiddel 4,00 2 Wasverzachter 3,00 1 Shampoo Admer 2,00 0,5 Bleekmiddel 1,50 1 Wc vervrisser 3,00 2 Afwasborstel 1,00 1 Aardappels 4,00 1 Alles reiniger 2,00 1 Zout etc. 1,00 1 Mayonaise 1,00 1 Curry 1,00 1 Tampons 1,50 1,0 thee 0,50 1,5 koffie 2,50