Ik heb even een vraagje. Ik ben met de uitnodigingen bezig voor Drakendonder zijn 1e verjaardag. Ik wil voorkomen dat we allemaal speelgoed en kleding gaan krijgen, waar we niets aan hebben. Is het raar om een envelopje neer te zetten als kadotip?? Zodat we zelf een kado voor hem kunnen kopen. We gaan namelijk dit jaar de tuin doen en dat wil ik een zandbak en een schommel voor hem kopen. Graag jullie mening gevraagd. Wat zouden jullie toen als er opstond dat je een envelopje moet/kan geven met geld.
Ik weet niet of ik snel een envelopje neer zou zetten op een kinderuitnodiging. Ik denk dat ik een soort zinnetje zou maken waarin je uitlegt dat je graag zou zien dat mensen bijdragen aan 1 groot cadeau (in jullie geval buitenspeelgoed). Dan weten mensen ook waar het naartoe gaat, zeg maar... Daarnaast moet je altijd maar afwachten wat mensen doen idd . Ik zou me er wel aan houden, wie ben ik om het anders te doen dan de ouders willen. Maar niet iedereen is even meegaand, je zult waarschijnlijk nog genoeg kleding & speelgoed krijgen, gewoon omdat mensen dat leuker vinden en dan zelf echt iets kunnen geven...
Mijn ervaring is dat de meeste mensen toch zelf vragen wat je wensen zijn...dan kun je aangeven dat je geld wilt voor een groot kado.
Ik zou het op een leuke manier neerzetten. Ik weet niet of je de uitnodiging vanuit het kind zelf schrijft, maar dan zou je erbij kunnen zetten dat hij graag zijn eigen strandje wil bouwen van de zomer en daar centjes voor spaart enz.. Iets wat meer kinderlijker dan een envelop.
Als cadeautip zetten we hier een envelopje neer want straks met het mooie weer mag drakendonder op de schommel en in de zandbak spelen zo hoeft hij zich buiten niet te vervelen Zoiets? Ik zou daarnaast toch wat kleine cadeautjes bedenken. Emmer, schepje en zeef?
Ik zou er gewoon bij vermelden dat hij spaart voor een zandbak en een schommel dan weten mensen wat er met hun geld gebeurt. Daarnaast zouden ze het geld gepaart kunnen laten gaan met een kleinigheid voor in die zandbak.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gepast om er een envelopje neer te zetten. Ik zou het dan ook doen in de vorm van een gedichtje of zoals eerder werd geopperd: iets vanuit je kind zelf geschreven. Op een leuke manier geef je dan toch aan wat je graag zou willen krijgen. Hier werd twee of drie weken vantevoren gevraagd wat we graag cadeau wouden voor Sven. Erg makkelijk dus.
ik denk dat ik dit ga neerzetten: Als jullie mij een kadotje willen geven mag dit dan een envelopje met centjes zijn. Dan kunnen papa en mama als de tuin klaar is tuinspeelgoed kopen. Wat vinden jullie daarvan?? Ieder commentaar is wenselijk hoor!!!!
Ik zou nooit een envelopje neerzetten, maar dat is persoonlijk. Het is voor de mensen toch ook veel leuker om met een cadeautje aan te komen. Én voor je kindje is het uitpakken ook leukst (vaak nog het leukste) en als je envelopje krijgt kan hij niets uitpakken.
Ik vind het verschrikkelijk als mensen geld voor hun kinderen hun verjaardag ook al is het om er een groot kado voor te kopen. Je mag blij wezen als je uberhaupt een kadotje krijgt, misschien zijn er wel mensen die helemaal niet zo veel geld hebben en voelen zich dan verplicht.... Of je vraagt het wel aan opa / oma die geven toch sowieso meestal wat meer. Enneh je kunt toch ook gewoon tuinspeelgoed kado vragen?
wij hadden op ons kaartje een link gezet naar een online-verlanglijstje. Hierop hadden we allerlei kadootjes gezet die we evt. wel zouden willen ontvangen. De bezoekers konden op de site kijken en afkruisen wat ze hadden gekocht zodat we het niet dubbel konden krijgen. het lijstje hadden we gemaakt op : Gratis Verlanglijstje - opvallend makkelijk je online verlanglijstje maken en delen
Wij zijn ook met het kaartje bezig.. Maar we zetten er bewust niks op.. ik wil mensen niet verplichten.. Ik blijf erbij dat een cadeautje uit het hart komt en ik vind bij een kinderverjaardag horen cadeautjes, horen nutteloze dingetjes die een kind vaak niet als nutteloos, maar juist als leuk ervaart.. Voor ons dus geen link.. Het is zijn dag en die dag mag hij genieten! Wij willen ook een zandbak en schommel, maar dat komt later wel.. of hij zou het die dag moeten krijgen en kunnen gebruiken, dan ligt sparen met z'n allen voor een groot cadeau ook weer anders.. maar dat is mijn mening he, je vraagt om een mening en ik zou het er dus niet opzetten! heel veel plezier en succes met de voorbereidingen! en natuurlijk een hele leuke dag!
idd ik vraag de mening van iedereen. Ook al vind ik sommige een beetje te reageren, maar ik heb een gladde rug hahahahahaha. Die link voor het lijstje is ook nog wel wat om te doen ja!! Kijk dat tuinspeelgoed is een beetje lastig vragen. Wij willen een schommel met houten frame en een zandbak. Totaal kosten 100?? Willen jullie dat kopen hahahahahaha. Ik ga wel ff kijken op die site.
Ik ben ook aan het denken over het kaartje en wat we moeten vragen want veel mensen vragen nu al of we iets weten. Zelf vind ik geld best raar, geef het zelf ook echt niet bij een kinderverjaardag. Je kunt wel een lijstje maken of de opa's en oma's samen zo'n schommel vragen ofzo.
op de link had ik trouwens dure en minder dure dingen opgezet. Maar ook zijn kledingmaat en kadokaarten van bruna, speelgoedwinkel ed. De bezoekers waren er heel enthousiast over. We hadden dit ook gedaan bij de geboorte.
Da's idd lastig. Kadootjes uitpakken zal bij een eerste verjaardag nog niet echt een issue zijn denk ik. Ik zou dan ook een gedichtje erop zetten met de uitleg dat hij graag een (bijdrage voor een) zandbak en schommel wil.
Sorry, maar ik vind een cadeautje kopen voor een kindje echt heel leuk en ook om te zien hoe het uitgepakt wordt, dus ik zou heel egoïstisch tóch een cadeautje kopen Als je erbij zet "bijdrage voor de nieuwe schommel", zou ik wel wat geld geven, maar toch ook iets kleins voor de jarige. Met "bijdrage voor de zandbak" loop je de kans dat je alleen maar schepjes krijgt Of zand Overigens moet je wel snel daarna een schommel kopen, want als ik geld zou geven aan de ouders voor een schommel en binnen twee maanden is er nog geen schommel te zien, dan ga ik me héél hard afvragen waar dat geld écht naartoe is gegaan... Er zijn serieus mensen die de verjaardag van hun kleintje alleen vieren om dingen te krijgen. Ik heb bewust wél goede vrienden uitgenodigd 's avonds, maar ze allemaal gezegd dat een cadeautje niet nodig was en ALS ze wat willen geven, dat ze dan maar iets kleins moeten geven (zoals een setje poppetjes van Little People, van een paar euro). Maar toen kwamen ze uiteindelijk met een paar poppetjes EN een hele Little People Schoolbus!
Ik werd zelf door bijna iedereen gebeld met de vraag wat ik wilde hebben. Dat is makkelijker uitleggen. Misschien kan je gewoon een zinnentje maken dat ze voor kado ideeën mama kunnen bellen dan kan je het zelf uitleggen. Of je geeft het alleen aan bij de mensen die dicht bij je staan (die staan er vaak voor open) bv opa en oma en neem je de rest voor lief. Ik zou me persoonlijk niet beledigd voelen dor een envelopje, maar zeker de helft van mijn familie wel......... Succes, Wendy.
Moeilijk... Waar ik voornamelijk moeite mee heb is als mensen geld gaan vragen waarvan ik weet dat ze geld zat hebben om het geen te kopen wat ze willen. Dat vind ik echt naar gewoon! Maar als mensen die het minder breed hebben geld vragen draag ik graag een steentje bij zodat ze hetgeen ze willen sneller kunnen kopen. En een 1 jarige vind het inpakpapier al helemaal geweldig, al krijgen ze een lege fles met een knikker, daar zijn ze al blij mee. Dus voor hem hoef je het niet te laten. Los daarvan ik zou ook niet met weer tig knuffels willen komen te zitten die alleen maar liggen te verstoffen, kleertjes die niet mooi zijn etc.. Ik zou dus een lijstje maken. Misschien kun je ook wat andere dingetjes vragen, schepjes, steekvormpjes, emmertje, zonnehoed, zonnebril, zonnecreme, zwembroek, zwembandjes, klein kinderzwembadje, teenslippers(tefa's),speeltjes voor buiten etc. En daarnaast, als mensen bellen dan een bijdrage voor zijn zandbak? Je ben er vroeg bij met het plannen! Leuk he!! Ik kan ook niet wachten eigenlijk! Veel plezier in ieder geval met de voorbereiding Que!