De afgelopen paar dagen word mijn kleine man soms wakker met een natte plek op zijn rug...en ook zijn bedje is dan een beetje nat. Nou vraag ik me af waar dit door zou kunnen komen. Ik doe het bovenste randje al naar binnen, heb al een grotere maat luier geprobeerd en ook al een andere merk luier.... Komt dit gewoon vaker voor bij jongetjes of zou ik iets verkeerd doen?
Hi, ik heb ook geen idee wat je verkeerd doet. Ik heb ook een zoontje en er zijn dagen waarin er geen ongelukken gebeuren maar deze week heeft hij al meerdere malen de boel finaal onder gepoept. Zo erg dat hij weer in bad moest Hoe vaak verschoon je de luier?
Je richt zijn pielemuis wel naar beneden toch? Ons zoontje heeft een eigenwijs piemeltje die soms stiekem naar boven gericht gaat staan voordat wij de luier goed dicht hebben
ik lees je doet het bovenste randje naar binnen? volgens mij moet dit toch naar buiten omgeklapt worden,althans zo doe ik het en mijn dochter is nooit nat(kruidvat luiers super)
Hi, ik vouw het randje ook altijd naar buiten. Maar ook dan weleens lekkage hoor!! Niet zo heel vaak.
je moet ook niet een te grote luier nemen dan wordt het te ruim misschien dat het eruit kan lopen tijdens het plassen. De pyjama van mijn zoontje is overigens bijna elke ochtend helemaal nat, hij plast zo veel dat de luier gewoon overloopt.
Nee hoor moet naar binnen, is eigenlijk voor de poep.... voor als die omhoog komt, dan komt het tegen het naar binnengevouwde aan. (heeft de kraamzorg mij verteld.)
@topic starter.... geen idee wat je verkeerd kunt doen, misschien is het niet de juiste soort luier ?? zoonlief was bijv altijd nat met pampers baby dry. terwijl bij bumblies hij altijd ruim 12 tot 13 uur droog bleef.
Het kan ook gewoon aan je luiers liggen. Hier begonnen aan maatje 2 luiers van Kruidvat. Wat een verschrikking! Kon zoonlief zo'n 3x per dag weer in een compleet nieuwe outfit steken.... De laatste luiers maar weggegooid en weer naar m'n oude vertrouwde Huggies gegaan; tot nu toe zonder problemen!
haha toen ik mijn moeder dat vertelde van : goh.. wat de kraamzorg mij nou vertelde.... ( dat je dus een soort "afdakje" maakt door het naar binnen heen te slaan...) werkt dat echt ?? is dat echt de bedoeling vroeg ik aan mijn moeder... toen moest mijn moeder erg lachen want zelfs bij haar was het al verteld door de "vroedvrouw" hoe ze het toen nog noemden
maar ok,als je het dan naar binnen vouwt schuurt het toch bij de rug? of ben ik nou gek? en als hij/zij poept en je maakt de luier weer open klapt het dan niet terug en heb je de poep overal hangen?? sorry voor mij is dit nieuw en onwetenden moeten geholpen worden
hier schuurt het niet tegen de rug, je vouwt het al naar binnen op het moment dat je de luier omdoet..... zowel achterkant als voorkant. tenminste beide kids lijken er geen last van te hebben. en als je de luier open maakt klapt het niet weer terug want ze liggen er nog op .. op het moment dat je de luier open maakt, met de luier zelf veeg ik eerst een hele hoop weg, klap dit naar binnen en dan moet doekjes en dan oprollen en dichtmaken eigenlijk nooit problemen mee gehad. zou niet weten hoe ik het uit moet leggen,
Herkenbaar! Mijn zoontje slaapt op de buik en heeft soms ook een natte plek, maar dan op zijn buikje. De luier is dan niet verzadigd aan de achterkant, maar alles zit aan de voorkant. Een grotere luier (lijkt echt veel te groot..!) wil hier nog wel eens helpen. Of misschien een ander merk?
Bedoel je dat je de luier juist niet hoog trekt op buik/rug? maar wat meer als een zakje laat hangen zeg maar? Kan ik dan ook nog wel eens onthouden!
Hier had ik bij kuidvat luiers ook steeds lekkage bij de rug, met pampers een last van. En met etos eigen merk ook niet trouwens