Zoontje regelmatig 's nachts aan het bonken daardoor slaap ik zo slecht wat te doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tamtam78, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is bijna 20 maanden en hij bonkt regelmatig met zijn hoofd tegen de achter kant van zijn ledikantje aan.
    We hebben er al beschermers in hangen, maar als hij zit helpen die niet en als hij ligt dan hoor je het bonken ook nog.
    Hij doet het ook wel in zijn slaap, maar ook als hij wakker wordt en weer in slaap wil vallen.
    Hij doet het alleen met geluid erbij vaak en ik wordt er dus regelmatig wakker van.
    Ik slaap al met oordopjes, maar nog wordt ik wakker.
    Hij kan het zo een uur volhouden.
    Soms leg ik hem neer met zijn speentje, maar hij doet het dan snel weer.
    Vanmorgen was het ook 3.45 uur hij is om 5.15 uur nog wel weer in slaap gevallen, maar dat gebroken slapen breekt mij op.
    We hebben hem ook een tijd in een campingbedje gelegd zodat hij niet met zijn hoofdje bonkte, maar dan kwamen de pootjes van de grond af en dat bonkte nog harder op de grond zelfs de buren hoorde dat.
    Wie heeft een tip voor mij, want ik weet niet hoelang ik dit nog vol kan houden.

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Vervelend is dat he .. Hier doen ze het ook!
    De enige tip die ik heb is toch het campingbedje. Wij hebben tapijt in hun kamer liggen, daardoor ook geen geluid meer.

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    campeerbed!en geen oordoppen, is mijn mening, als er iets is dan moet je hem kunnen horen toch?

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ok, ik zou een stoel kussen kopen, weet je die met 4 lusjes of zo vastgemaakt worden aan de stoelen, vaak voor tuinstoelen etc, die zijn dikker dan hoofdbeschermer,desnoods bandjes langer maken om ze goed vast te kunnen binden aan je ledikant.dat kan een tijdje helpen misschien.

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, misschien is een camping bed een idee en die dan op een vloerkleed zetten.
    En toespreken dat het niet mag..?

6. mama Sylvie

Jul 5, 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Is het misschien een idee om je kindje vast te leggen in een safe t sleep? Dan kan het weinig doen.

Succes!

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Wij hebben ook vloerbedekking in de slaapkamer, maar dat bonken hoor je echt wel.
    Ik heb het liever zo in zijn ledikant dat is minder hard.
    Wat oordoppen betref ik hoor hem wel hoor als hij huilt, maar ik slaap heel licht, dus als ik geen oordoppen in doe wordt ik van elk geluidje wakker en slaap ik dus nog slechter.
    @ Mama Sylvie: Wat is een safe sleep?

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    tja safe s is iets om je kindje vast te binden aan t bed.

9. misa

misa Niet meer actief

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    mijn zoontje ligt altijd in bed heen en weer te schudden voordat hij in slaap valt en bonkt ook met zijn hoofd tegen de achterwand van het bed.

Op dit moment heeft hij een grote slaapzak aan die dus te lang is.

Het stuk aan de onderkant van de slaapzak is te lang en dit sla in onder het matras. Zo ligt hij min of meer "vast" in bed maar kan nog wel op zijn zij liggen als hij dat wil maar niet meer omhoog tijgeren/kruipen om met zijn hoofd tegen de achterwand aan te bonken.

Ik sluit me aan bij de anderen. Leg een vloerkleed onder het bed zodat de buren en ook jij er minder last van zult hebben.

Succes en hopelijk heb je snel weer goede slaapnachten.

11. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Herkenbaar..;)

Hier hebben we aan 3 kanten een boxkleed tegen de randen aan gemaakt. Dus vanonder het matras tot over de randen van het ledikant. Voor haar hoofd een stuk fijner en ook zittend wat zachter..

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle deed dat ook en hier was idd de oplossing een camping bed. Ik geloof dat hij welgeteld 2 nachten in zijn gewone ledikant heeft geslapen. Eerst sliep hij natuurlijk in een wieg, toen tijdelijk in een campingbed omdat papa zijn bed nog niet af had. Gelukkig was zijn bed net klaar voordat Jitte geboren werd (wel 1 hele dag!) en kon hij met niuew bed en al naar zijn nieuw kamer. Hij bonkte sowieso al wel maar op de babykamer dreunde het niet zo door op de vloer. In zijn nieuwe kamer dus wel! Het dreunde door het hele huis heen, man! Jelle schoof met bed en al de halve kamer door... :D Maar ja, je moet zo nodig maar in een oud huis met houten balken en vloeren willen wonen... ;) Daar helpt een kleed ook niet aan. Maar goed, na 2 avonden/nachten hebben we Jelle weer in zijn camping bed gelegd, en het bed verzet naar een ander plekje. Nu slaapt hij boven de gang, daar zijn de balken van het plafond korter en bonkt het minder door. Nu heeft hij een gewoon bed en hij bonkt nog steeds, alleen gelukkig niet meer tegen het hoofdeinde. Hij ligt nu gewoon op het matras te bonken en daarbij ligt hij meestal ook nog te zingen (gelukkig kan hij nu zingen, voorheen lag hij altijd te kreunen) maar het dreunt nu niet meer door.

Ik ben echt heel vaak gaan kijken, maar schijnbaar haalde ik hem dan uit zijn "riedeltje" en begon het weer van voor af aan. Hij sliep dan gewoon en ik maakte hem wakker. Op een gegeven moment hebben we het maar gewoon laten gaan en na een poosje sliepen we er gewoon doorheen. Als er echt iets was, huilen of roepen, dan werd ik toch wel wakker. En gelukkig heb ik geen directe buren, dat scheelt ook heel veel. Ik zou niet weten wat ik had moeten doen als dat wel het geval was geweest.

Sterkte, ik weet hoe het is.. ;)

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Vannacht begon hij om 23.30 uur ik ben om 00.30 uur naar hem toe gegaan en heb hem neergelegd met de speen en toen is hij in slaap gevallen.
    Vanmorgen om 5.00 uur was hij alleen al weer wakker, dus heb niet veel geslapen.
    Zoals ik al zei helpt een vloerkleed onder het campingbedje niet, want die ligt er al.
    We wonen in gehorige huizen, dus dat is het vervelende.
    Safe t sleep hebben we naar gekeken, maar die vinden we wel erg prijzig, dus nu willen we het zelf gaan doen met een laken kijken of dat wil.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

onze jongste doet dat ook. en eerst hielp een rij knuffels nog een beetje nu allang niet meer. en hij wordt er nu ook echt steeds wakker van. hij kruipt ongemerkt naar boven wil zich weer draaien en beng beng beng daar knalt hij weer tegen de bovenkant ofzo. en weer wakker en weer huilen. na 4 maanden van gebroken nachten meerdere keren per nacht en dan uiteindelijk maar weer bij ons nemen was ik het zat. hij is nog wel wat jong maar precies met 22 maanden hebben we hem en groot bed gegeven. een deken rond de bovenkant en klem onder het matras. daartussen een tochtrol gedaan. de eerste 3 nachten werd hij nog vaak wakker en moest ik er steeds bij gaan liggen. de vierde nacht nog 1 keer en nu slapt hij al 3 nachten tot 6/7 uur door, het gaat dus flink de goede kant op.

we hebben trouwens inderdaad ook nog een tijd een camping bedje gebruikt. maar beide bedjes worden nu ook best krap.

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Gisteravond hebben we hem een kindival tabletje gegeven en we hebben een laken over hem geen gespannen zodat hij niet kan gaan zitten(nou met veel moeite zeg maar)
    En hij heeft gewoon tot 7.50 uur geslapen:D geen gebonk gehoord alleen vanmorgen toen hij wakker werd had hij zich eronder uit gewrongen, maar 's nachts is dat denk ik te veel moeite.
    Zou dit dan de oplossing zijn?

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Even een update
    We leggen Danian nog steeds vast 's avonds.
    Hij is 2 keer losgekomen 's nachts, maar de 3e nacht heeft hij weer doorgeslapen tot 4.50 uur en lag hij nog vast we hebben hem de speen gegeven en toen heeft hij nog tot 7.00 uur geslapen.
    Ik heb ook een afspraak gemaakt bij een orthopedagoog, want dat raden ze aan bij de jeugdzorg.
    Vanmorgen lag hij niet vast, maar bleef hij gewoon liggen, maar hij is ook ziek, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Share This Page