Bijna 4 maanden en nog veel krampjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Paarse80, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn jongste is bijna 4 maanden. Hij had in het begin veel krampjes. Steeds dacht ik dat het wel over zou gaan rond de 2/3 maanden. Maar hij is nu bijna 4 maanden en heeft nog steeds regelmatig krampjes. Hij heeft ook last van (verborgen) reflux, ik weet niet of dat samen gaat. Zou het door iets anders kunnen komen?

Wanneer stoppen die krampjes nou?

2. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook heel lang gehad, maar die bleek uiteindelijk ook koemelkallergie te hebben.... Heeft hij het de hele dag door? (dus elke keer na de fles bijvoorbeeld?) Of alleen een bepaald moment op de dag (einde van de dag hoor je vaak...) Als het de hele dag door is, dan kan het ook koemelkallergie zijn, krampjes is vaak tegen de avond/einde van de dag een piek van een uur/aantal uren. Mijn zoontje sliep overigens, ondanks de verborgen reflux en koemelkallergie 's nachts wel goed en uren achtereen (en daardoor dachten wij in eerste instantie niet aan allergie). Succes, het is heel vervelend, maar echt, het gaat voorbij!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Rot he?!! Ik weet er alles van!
    Wordt het wel langzaam minder?
    Dan zit er wel een lijn in.
    Mijn zoontje heeft tot en met 4 a 5 maanden darmkrampjes gehad.
    In het begin heel erg heftig maar er zat wel langzaam een lijn in dat de goede dagen steeds meer werden.
    Ik heb wel een osteopaat bezocht, dat hielp bij de eerste super, bij de tweede niet veel.
    Maar het komt goed! ;)

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Misschien ligt het aan de voeding die je geeft, als je flesvoeding geeft zou ik eens gaan kijken naar een ander merk.

Bij onze oudste zoon hadden we ook altijd last van krampjes en gaven we hem Nutrilon, na een tip van iemand toendertijd hier op het forum zijn we overgegaan op het merk Bonbebe, daarna heeft hij nooit meer last gehad van krampjes.

De jongste van ons ( nu 1 jaar ) kreeg in het begin Nutrilon ( we hadden een pak gekregen ) en hij heeft de gehele periode dat we dat gebruikte krampjes gehad, daarna weer gelijk overgestapt op Bonbebe en wederom geen krampjes meer.

Mijn tip is dus om even te kijken of het misschien aan de voeding ligt.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Meiden bedankt voor jullie reacties!

Vanochtend ben ik met F naar de HA geweest. De HA denkt aan KMA. Om dit te bevestigen moet F nu 1 week koemelkvrije voeding drinken. Volgende week weer bij haar terug om te bespreken hoe het gaat.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Dochter heeft er ook tot zeker 5 maanden last van gehad. Het werd uiteindelijk wel minder, maar ze was nog regelmatig erg onrustig. CB vroeg ons met 4,5 maanden of we al waren begonnen met bijvoeden ;) nu is dat sowieso niet nodig tot 6 maanden, maar helemaal omdat dochter nog regelmatig last van de darmpjes had, hebben we er langer mee gewacht.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    @Noonoo, bijvoeding wil ik ook echt niet eerder geven dan 6 maanden ivm mogelijke allergien. Zelf ben ik erg allergisch en mijn oudste heeft een ei-allergie. Ik vind het raar dat het CB er met 4,5 maand al over begint.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Hier ook een kleintje met veel krampjes. Het gaat gelukkig wel al wat beter, ligt ook een beetje aan de dag. Dochter krijgt nog volledig bv ondanks dat ze toe is aan meer.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier ook een zoontje met veel krampjes :(
    Ben al overgestapt op de nutrilon omneo, dit leek even goed te gaan, maar de laatste dagen is het weer helemaal mis....

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou idd ook KMA uitsluiten. Al is 1 week voor sommige kindjes wel weinig om verschil te zien.
    Maar hier hadden we in 2 dagen al een ander kind dus wie weet.

Share This Page