Hi. Zl is nu 4.5 mnd. Dit is ons schema 0700 wkkr en 180, niet altijd op 1000 fruit 1030 fles 180, niet altijd op Rond 1330 180, niet altijd op Nu krijgt meneer honger Rond 1630 klein flesje, anders houdt hij het niet meer Rond 1700 groente 1800 fles 150 2130 fles 200 met Bambix, wij maken hen wkkr Nu weet ik dat velen gelijk gaan roepen dat ik niet wakker moet maken voor de laatste fles maar op een of andere manier zit dat er sinds begin al in. De laatste tijd merken we dat wakker worden moeilijker is en hij zelfs hard gaat huilen, niks voor hem. We verschoonden de luier waar we nu maar mee gaan stoppen. Echter. De fles van 200 gaat er met gemak in...hij heeft dit dus echt nodig anders heeft hij niet genoeg gehad op 1 dag lijkt mij. Hij weegt al over de 7 kg en se groente en fruit zijn meer kleine beetjes. Nu lees ik dat sommige de fles steeds vervroegen, anderen verminderen weer en weer anderen doen het nog anders. Wij wilden sowieso volgend weekeinde de 1800 fles verhogen en Bambix toevoegen en kijken wat hij doet... welke adviezen hebben jullie. Liever niet de gelijk stoppen optie, dat voelt voor ons niet goed.
Ik maak nog steeds wakker voor de laatste fles Rijstebloem nooit gedaan. Het voelt voor mij als mn kind volproppen omdat mama langer wil slapen. Laatste hier is inmiddels om 20.30, wel vervroegd idd. Laatste week niet meer wakker gemaakt, maar dan om 5.45 wakker met honger. Dat was deze week niet erg, ik had vakantie en daarna kon ze meteen weer in bed. Maar volgende week weer werken en op kdv dagen komt die tijd erg slecht uit, dan moet ik een erg moe meisje afleveren, omdat ik dr wakkeer moet houden. Dus gisteren toch weer wakker gemaakt. Dronk maar 100, maar zorgde net voor die 45 minuten later wakker, wat perfect uitkomt doordeweeks. Luier doe ik na de fles, dan vindt ze het minder erg.
Hi. Rijstebloem is de helft van wat geadviseerd wordt. Zl is een grote Hollandse jongen met honger... vandaar beetje rijstebloem. Het punt is dat hij wel goed doorslaapt. Hebben hem vanaf het begin pas om 0700 uit bed gehaald en doen we nu nog als hij iets eerder wkkr is. Gewoon laten liggen werkt prima, kletst wat, niks aan de hand. Maar hij laat dus veel van die 1e fles staan. We beginnen vanavond dus ook met 170 ipv 200. Daarnaast is hij mega geïrriteerd de laatste tijd als we hem wkkr maken in de avond. Vandaag dus weer maar 5 minuten vervroegen en minderen.. ik zou het anders echt niet weten..
Waarom niet soort schema van 7 fles 9 uur fruit 11 fles 15 fles 17.00 groente En 19'00 fles Dan heeft die iets meer ruimte tussen de hapjes dus zal mia zijn fles beter drinken? 180 en dan 3 uur er tussen is nest weinig.
Klinkt toch als laatste fles weg laten.. Ik persoonlijk zou mijn dochter niet wakker maken en zeker niet als t al een paar keer gebeurd met huilen, wij zelf houden er ook niet van om wakker gemaakt te worden voor iets .. Maarja dat willen jullie dus echt niet.. Dan bovenstaande schema proberen?
Zoon houdt 4 u tussen de flessen niet uit. 3.5 is echt de max en dan heb ik al een tijdje gehuil en flink gemopper. Het klinkt dus mooi dat schema maar met de muizenhapjes van nu is het niet te doen. Zeker in de namiddag niet. Dan heeft hij echt honger en wil hij eten. 3 uur is daar al heel veel tussen de flessen. Hij mag 1000 cc per dag en haalt dat meestal wel. 1900 haalt hij al helemaal niet nu. Doet al hazenslaapjes nu dus rond 1815 is de koek meestal op... het is lastig..
Ik zou de enerlaatste fles 180 geven ipv 150 en dan de laatste niet meer geven. Je kindje wakker maken die vervolgens hard moet huilen omdat ie uit zn slaap wordt gehaald vind ik een beetje gek. 5 flessen is echt meer dan genoeg met zijn leeftijd. Hij zal vanzelf straks het klokje rond gaan slapen, bijv 6 tot 6. Onze dochter krijgt uiterlijk 17:00 haar laatste fles en dan weer om 5:30 haar eerste. Edit: je kunt toch een keertje niet meer wakker maken voor de laatste fles en dan zie je vanzelf of ie 's nachts komt. zo ja is dat ook niet gek, zijn allemaal fases. kan niks gebeuren hoor als je hem die laatste niet geeft. Ik denk eerlijk gezegd dat ie dan gewoon alsnog s ochtends vroeg wakker wordt alleen dan drinkt ie zn eerste fles wel leeg
Toevallig appen we net met onze oude kraamverzorgende. Die zegt moet je nog niet willen van 7 tot 7... tja.. dan weet ik t helemaal niet meer. Het idee van het kleine flesje rond 17 is dat hij dan al mega honger heeft alleen nog niet genoeg groente binnen krijgt omdat we daar net pas mee begonnen zijn. We wilden volgende weekeinde een x de fles laten vervallen. Maar ben op zoek naar tips. Daarom nu laatste fles al ietsje minderen
19 uur houdt Dafne ook niet vol. Rekken is hier net zo vervelend al wakker maken. Ik denk dat het handig is toch die laatste vervroegen, en dat kan echt wel per kwartier, of half uur zelfs. En dan even kijken hoe het gaat en hoe lang hij.slaapt. O, en Dafne had ook niet meteen bij wakker worden in de ochtend honger. Dus die kreeg fles, en nu bordje pap, uurtje na wakker worden.
Troy is regelmatig rond 6 uur al een beetje aan t kletsen, meestal alleen als hij mij hoort als ik klaarmaakt voor t werk. Hij kletst dan gewoon. 7 u haal ik pas uit bed. Die flesjes gaan dus niet leeg. Uitstellen tot 19 u is echt kansloos. Zeker zoals vandaag. 4 x een slaapje van 35 min en dat was het. Hij wordt nu naar bed gebracht maar was niet te genieten. Hebben deze fles nu een 200 gemaakt. Gister 2130 fles. Vandaag 2120. Kan dat echt met een half u joh? Heb jij dat ook gedaan?
Wij hadden inderdaad ook zo'n soort schema. Laatste fles rond 7u geven (180 evt met pap). En misschien moet je van 7-7 niet willen maar goed je kan altijd zien wanneer hij uit zichzelf wakker word en om een voeding vraagt, bij ons was dit wel om 7u pas die leeftijd. Wij waren nooit fan van wakker maken voor eten en hebben dit alleen gedaan tot dat ze op d'r geboortegewicht was (met een week of 6/7).
Waarom zou je het klokje rond niet moeten willen dan? Als het kindje het zelf aangeeft en niet meer heel jong is (onder de 3 maanden) zie ik er het kwaad niet van in hoor..
Hier is het nu 5.45 huilen met honger. Was deze week gestopt met wakker maken, omdat ze maar 100 dronk. Maar deze week vrij, dus daarna kon ze weer naar bed. Morgen weer werken en op kdv dagen is 5.45 echt te vroeg. Dus gisteren toch weer flesje en vanochtend 6.30. Betekent weer zelf pap geven, ipv op kdv om 7.30. Echt gek dat het zolang prima ging met wakker maken, goede fles en dan 7 uur wakker. Heb echt het idee een stap terug te doen, haha. Maar goed, dat mijn verhaal Ik heb zelf telkens per kwartier vervroegd, en dan een week lang. Maar ken ook iemand die per half uur deed, wat ook goed ging.
Dat ben ik met je eens. Maar ik denk dat ze bedoelt dat dat niet bij elk kind zo werkt, en dat dat dan ook goed is. Fijn van 7-7, maar dat is niet per se standaard. Helaas hoor, geef t eerlijk toe. Hier tot 5.45, ook niet slecht. Maar tot 7 klinkt toch beter, haha. Maar soms moet je accepteren dat het niet gaat zoals bij anderen, elk kind is anders.