Gordels van autostoeltje glijden van schouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dochters, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn dochter heeft de roze autostoel van Lief! en hij bevalt ons goed. Alleen glijden steeds de gordeltjes van haar schouders af. Ze is anderhalf en een smal meisje met weinig spek. :D Het blijft gewoon niet goed op haar schouders zitten, en we trekken het wel gewoon strak. Toen ze nog de winterjas aan had hadden we hier niet veel problemen mee, maar nu heeft ze ivm het warme weer alleen een t-shirtje aan waardoor ze ook veel dunner is in dat stoeltje.

Wie kent dit probleem ook en wat kunnen we er eventueel aan doen?

2. Username

Username Niet meer actief

Ik zou denken dat de gordels dan nog strakker moeten.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Gordels moeten nog strakker idd... anders een handdoek onder haar bips zodat ze iets hoger in de gordels komt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gordels moeten strakker en anders een andere, wel veilige, stoel uitzoeken.
    Een stoel waarvan de gordels afzakken is voor jouw kind niet veilig.

Overigens kun je het beste je kind altijd zonder (winter)jas in de auto zetten ivm veiligheid.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dat van die handdoek is misschien nog een optie.

Mijn dochter wurmt zich ook met zelf met haar armpjes door de gordels heen, waardoor haar hele bovenlichaam 'vrij' is.
    Ben ook wel bang dat ik het té strak aantrek, doe je haar dan niet zeer met de schouders? Want naar mijn idee heb ik het al aardig aangetrokken,.,..

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Waarom is dat dan beter?
    Ik heb juist de indruk dat ze dan beter in de gordels zit, omdat ze dan dikker ingepakt is.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gordels móet je zo strak als mogelijk vastmaken. De gordels werken namelijk als krachtverdeler. Heb je ze te los, slaat alle kracht tijdens een aanrijding in op 1 plaats op het lichaam met alle gevolgen en (interne) verwondingen van dien.

Goed strak vastmaken dus. Dan zou ze in theorie (echte houdini's daar gelaten) haar armen ook niet meer los moeten kunnen krijgen.
    Is dit wel het geval, kijk dan eens naar een 'anti-escape' dit is een veilig extra hulpmiddel.
    Als je dochter haar armen loshaalt, is het bovenlijf compleet onbeschermd tijdens een aanrijding. Je wilt niet weten wat er gebeurd tijdens een aanrijding op deze manier...

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe oud is je dochter trouwens? Is ze niet nog te klein voor de stoel?

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ze is 18,5 maand.

Daarom stel ik ook mijn vraag hier, want ik vind het ook gevaarlijk. Dan zal ik de gordels morgen in de auto toch nog proberen strakker aan te trekken.... Kijken of ze dan wel goed zit.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop het voor je, succes!
    En anders zou ik overwegen een andere stoel aan te schaffen, want het is levensgevaarlijk op deze manier.

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou dan eerst gaan voor de optie: anti-escape. Ik kende het niet en heb het gegoogled. Dat zou wel dé oplossing zijn denk ik, als ik het blijf houden met haar. En 20 euro is iets minder als weer een dure autostoel aanschaffen. Ben zo blij met mijn lief! autostoel, en hij ziet er ook zo leuk uit met de roze ruitjes. Maarja... veiligheid voorop natuurlijk.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Even inbreken, want wij hebben hetzelfde probleem. We hebben de Maxicosi Toby en volgens mij ligt het echt aan de stoel, want dit is al het derde kind dat zijn armpje loskrijgt. Bij deze stoel staan de gordels onder een soort spanning, waardoor ze heel handig opzij schieten als je ze openmaakt. Dat maakt het makkelijk om je kind in en uit de stoel te halen, maar daardoor krijgen wij ze onmogelijk strak genoeg aangetrokken. Hoe strak je ze ook zet, doordat de gordels van zichzelf stug en iets gebogen zijn, blijft er ruimte over tussen het lichaam van het kind en de gordel.
    Heeft iemand toevallig een fotootje van zijn kind in zo'n Anti Escape ding?

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je de gordels in hoogte verstellen? Bij de Tobi kan dat bv wel, als die wat los zitten bij de schouders, zou ik zeggen dat ze een standje lager moeten.
    Met de Tobi hier geen problemen met goed strak aantrekken, die voorgevormde stukken kunnen echt flink strak hoor, echt flink aantrekken zodat ze mooi aansluiten bij de schouders. En ook eens kijken wat de hoogte van de gordel doet; misschien standje hoger zodat je ze bij de schouders beter aangetrokken krijgt?

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook een tobi. Ik herken het probleem echter niet.
    De uiteinden van de gordels moet op gelijke hoogte of iets hoger zitten dan de schouders van het kind. Dan kun je nooit echt te strak aantrekken. Zitten ze te laag dan trek je je kind als het ware naar beneden en is er de kans van afglijden omdat ze te veel onder druk staan.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou voor een andere stoel gaan! (alle ouders die dit probleem herkenen!) ga naar een grote zaak, zoals babypark en ga passen. zonder jasjes ed, want een kind mag niet met jas in een stoel. gewoon 2 of 3 laagjes aantrekken, en je goed laten adviseren. ik weet dat babypark veeeeeeeel meer stoelen heeft dan prenatal en de babydump:)

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jouw indruk, die overigens veel ouders hebben, is valse veiligheid.

Hier een filmpje waarom en het verschil; http://m.youtube.com/watch?v=CNGT9eBL_gg

Daarnaast is bij een ongeluk de drukverdeling bij een (winter)jas niet verdeelt zoals het bedoelt is waardoor je kindje bij een ongeluk meer schade kan oplopen door verkeerd gebruik.
    Bij de klap komt heel veel druk op een plek en je kindje schuift veel meer dan zonder winterjas.

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zo te lezen heeft jouw dochter een heel andere bouw dan mijn zoontje, maar ondanks zijn brede schouders en flink wat spek, glijden de gordels van zn maxi cosi af. Hier gebruiken we ook een handdoek:D

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als het een klein meisje is waarom vervoer je haar dan niet nog in de maxicosi? (tenzij je een hele oude maxicosie hebt) kunnen deze nog tot 11kg tegenwoordig.

Hier ook een klein meisje (maar niet super dun) maar ik zou echt niet weten hoe zij zich uit de gordels zou moeten wrikken:$

Wij hebben wel nog zo'n extra inzet in de nieuwe stoel waardoor er geen ruimte meer vrij zit zeg maar en ze zeer stevig in de stoel zit. Misschien is dat nog een optie?

19. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Iemand ervaringen met zon anti escape systeem? ik heb een een kleine houdini die werkelijk overal uitkomt :0 ook uit een autostoel met indicator of de gordels vast zitten.... (sterker nog, hij wist zich regelmatig uit de maxicosi te wurmen! )

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het 'probleem' lijkt opgelost. Ik heb de hoofdsteun van haar autostoel omhoog gedaan en daarbij ging ook het begin van de gordels een stukje omhoog. Toen ik haar erin deed zaten de gordels ineens een stuk beter en is het voor haar niet mogelijk om eruit te wurmen. Dus dit topic heeft toch iets opgeleverd, en iemand gaf volgens mij die tip ook. Thanks. :)

Deel Deze Pagina