Hoi dames, Ik ben bezig om een cv te maken of eigenlijk hij is al af maar na wat voorbeelden te hebben bekeken op internet zie ik dat op veel cv's een persoonlijk profiel staat, dit heb ik nu niet en vraag mij af of ik dit toch niet moet doen? En dan met name om uit te leggen waarom ik een gat van 2 jaar op mijn cv heb staan. Ik hoef geen sollicitatie of motivatie brief te versturen. Een oud collega van mij heeft mij namelijk benaderd voor een functie binnen het bedrijf waar zij nu werkt en heeft mij ook al 'voorgesteld' aan de directeur en hij wil graag mijn cv zien en is dus ook op de hoogte dat ik er 2 jaar tussen uit ben geweest dus het is meer een soort van uitleg wat ik in die 2 jaar heb gedaan (moederschap, studie) Mijn vraag zouden jullie dit doen? of hebben jullie misschien nog tips/adviezen? Super bedankt!
Ik zit regelmatig in sollicitatiecommissies en krijg dus vaak brieven en cv's te zien. Soms doen mensen er inderdaad zo een stukje interesses en hobby's bij. Ik lees daar eerlijk gezegd vaak overheen. Vind dat niet belangrijk. De meerderheid doet het niet.
Het ligt een beetje aan de functie die je gaat doen en wat je voor persoonlijks in je cv zou willen zetten. Misschien is iets wat je in je vrije tijd doet wel ontzetten relevant voor de baan die je wil gaan doen. Maar inderdaad, ik heb ook een aantal keer in sollicitatiecommissies gezeten en ik let er echt niet op of mensen kantklossen of bungeejumpen in hun vrije tijd. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld weer wel. Maar in jouw geval waar je niet echt hoeft te solliciteren, kun je denk ik volstaan met alleen een cv ( en een enthousiaste begeleidende email wanneer je je cv per mail verstuurt). Ik zou wel toelichten heel kort waarom je een break hebt van 2 jaar. Maar ik neem aan dat je studie ook op je cv staat, dus dat komt dan vanzelf naar voren. Succes!!
Ik heb geen interesses en hobbies op mijn cv staan. Vind het niet relevant voor de functies waar ik op reageer. Niet relevant is ook niet interessant voor de potentiële werkgever. Maar dat is mijn mening Wel heb ik een "persoonlijk profiel" op mijn cv. Daar staat in wie ik ben, wat ik wil bereiken en waar ik naar op zoek ben. Soort van elevator pitch maar gericht op de functie en iets leuker aangekleed. Dat wordt tot nu toe altijd wél gewaardeerd
Ik zet het er altijd wel in, en mijn brief werd regelmatig uitgekozen daardoor. Voor functies waarbij je persoonlijkheid ook belangrijk is (adviesfuncties, communicatiefuncties bv) kan het wel meespelen. En voor functies waar heel veel solliciaties op komen ook, om een beetje onderscheidend te zijn (moet je niet koken, lezen en wandelen neerzetten).
Een persoonlijk stukje is wel goed, volgens mij, maar niet zo zeer over je hobby's - meer wat meer verduidelijking bij je persoonlijke benadering van je taken bijv. Zoiets als, als kok vind ik niet alleen de smaak van mijn gerecht belangrijk, maar ook de visuele indruk die het achterlaat. Ofzo (geen idee, ik heb nog nooit een cv van een kok gezien ) Als je een studie hebt gedaan, dan is dat in je cv als het goed is te zien, en is er ook geen 'gat' lijkt mij. Maar het kan geen kwaad om het in een persoonlijk stukje te vermelden. Kort een zin over hoe je was in de banen die je daarvoor had, dan even melden dat je de afgelopen twee jaar fulltime moeder bent geweest en een intensieve studie hebt gevolgd, en nu je graag weer wilt inzetten voor een bedrijf met de kennis die je de afgelopen jaren hebt opgedaan. Ofzo. Dat kun je ook gewoon in je brief zetten natuurlijk. Het voordeel van een heel korte introductie op je cv is, dat vaak op de cv's al een selectie wordt gemaakt en daarna pas bij de overgebleven sollicitaties de brieven goed worden gelezen.
Ik heb er altijd alleen mijn persoonsgegevens en relevante opleidingen met werkervaring (van de laatste 10 jaar) in gezet. Geen persoonlijke zaken verder, daar is een cv niet voor.
Ik zou, zeker gezien je geen motivatiebrief hieft te schrijven, een kort stukje persoonlijk profiel aan je cv toevoegen. Een korte elevator pitch zoals hierboven beschreven.
Cv's zijn de afgelopen tijd wel flink veranderd. Ik werk in een zakelijke niet-creatieve sector waar voorheen echt super saaie standaard cv's naartoe werden gestuurd (qua look). Nu hebben de cv's een mooie lay-out, een professionele foto, kleuraccenten, etc. Los daarvan is één zin waarin je krachtig jouw beste eigenschappen en vaardigheden beschrijft volgens mij altijd al een pluspunt. Als er twee cv's zijn die weinig van elkaar verschillen kan dat de doorslag geven.
Ik ben recruiter in de sales, en ik lees heel erg graag een persoonlijk profiel. Naast dat een ervaring belangrijk is, wil ik ook alvast een klein beetje inzage in een persoonlijkheid om in te kunnen schatten of iemand in het team past. En wees creatief en werk ook aan een lay out. Laat via je CV zien dat je er aandacht, tijd en moeite in hebt gestoken. Enne Succes!
Meestal stuur je een motivatie brief mee dus om bij je cv persoonlijke dingen te vermelden vind ik eigenlijks persoonlijk dubbelop. hier mijn cv ( persoonlijke informatie weggelaten uiteraard) CV opbouw zoals wij naar werkgevers verstuurde vanuit Uitzendbureau. effe knippen en plakken en jpg ding van maken hoop dat je wat kan zien..
ps gebruik kleuren die opvallen maar niet te erg opvallen ( net afwijkend van zwart bijvoorbeeld of donker blauw of donker grijs)
Oké dames hier heb ik zeker wat aan! Top! In mijn cv staat inderdaad mijn opleiding vermeld en dat ik daar nog mee bezig ben. Ik was niet van mijn plan om mijn hobby's oid erin te vermelden want dat vind ik zelf niet relevant.
Een foto daar zat ik ook nog aan te denken wat vinden jullie? Mijn oud collega weet natuurlijk hoe ik eruit ziet maar de werkgever natuurlijk niet.
Ik doe het altijd wel......... Hobby's doe ik trouwens ook wel als ik denk dat ze relevant zijn voor de baan, zoals bergbeklimmen als ze doorzetters zoeken of creatieve bezigheden bij een baan in de kunstsector.