Hoi dames, Ik zit te denken om een fiets via fietsplan te nemen. Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt?. Stel neem een fiets van 1500,00 e-bike wil ik graag gaan uitkiezen. Wat kost dat mij netto per maand? En hoe werkt die fietsplan? Las iets over 10 tot 15% korting op je fiets. en weer zoveel % fiscaal voordeel. enz enz??? Wat ik belangrijk vind is dat ik weet wat het je per maand netto kost. Liefs Sascha
Ik heb dit een paar jaar geleden via mijn werk gedaan. Ik had een fiets van 700,-. Dit betaal je zelf en vervolgens krijg je geld terug via je werkgever. Ik moest aangeven of ik dit bij mijn vakantiegeld of mijn 13e maand uitgekeerd wilde hebben. Omdat mijn salaris nogal eens wisselde i.v.m. extra werken heb ik nooit geweten hoeveel ik nou precies terug heb gekregen. Mijn salarisstrook lijkt namelijk wel chinees...
Wat het je per maand kost is afhankelijk van hoe snel je het af wil gaan lossen Via de werkgever van mijn man hebben wij gebruikt gemaakt van het fietsplan, de fiets kostte 2000,- euro in totaal, 1000,- euro kon via het fietsplan gefinancieerd worden, het andere deel hebben we zelf in 1x ingelegd (wij kregen 5% korting op de fiets geloof ik). Overigens moesten we het hele bedrag eerst zelf voorschieten en kregen we die 1000,- euro van het fietsplan via de werkgever de maand erop bij het salaris gestort Wij konden kiezen voor aflossen binnen 1, 2, of 3 jaar Het netto af te lossen bedrag gaat van het bruto maandloon af, en levert je dus per saldo nog een keer voordeel op onder aan de streep. Wat het jou per maand gaat kosten valt dus zo niet te zeggen
Wij kunnen een fiets van max 750 euro aanschaffen. Alles boven dit bedrag moet ik zelf bij leggen. Daarnaast mogen wij voor 150 euro aan accessoires aanschaffen en je hebt dan nog de keus in 3 of 5 jaar aflossen en dat maakt wat je per maand uiteindelijk betaalt,maar als het goed is kan de salarisadministratie van jouw werk dit allemaal voor jou berekenen
Zo heb ik mijn fiets ook gekocht, . Mag gewoon bij ons bij erkende fietsenwinkel (evt ook online).vooruit betalen. Factuur indienen bij de baas en bij de volgende salaris teruggestort.. Ik heb mijn fiets betaalt van mijn Atv dagen. (Zeer goede regeling werkgever, krijg namelijk 25 dagen extra en in mijn zwangerschap teveel dagen over )
Je hebt een maximaal bedrag wat de fiets kosten mag. Bij mij was het ook 750 en nog 150 accessoires.. Alles daar boven mag je zelf betalen. Ik moest hem binnen een jaar afbetalen omdat ik geen contact had en had ook niet voor het maximale bedrag uitgezocht... Koste mij ong 50 per maand wat er van mijn bruto loon ingehouden werd.
Max bedragen verschillen per werkgever, zeker nu met de nieuwe werkkostenregeling kan er eea anders zijn, ik zou je werkgever/p&o/hrm eens vragen of op jullie intranet lezen.. Want wat het jou netto gaat kosten hangt van allerlei factoren af, dat kunnen wij jou zo niet vertellen.
Het hangt er vanaf in welk belasting tarief je zit. Je betaald bv met je overuren dan betaal je met je bruto uurloon. Dus stel je fiets is 1500 euro dan deel je dat door je bruto uurloon en dan zijn de uren die je moet inleveren. Dat kan je over uren of je vakantie uren zijn. Maar je kunt hem ook van je bruto maandloon af laten gaan. Verspeid over 3 jaar zal dat dacht ik bij een partime dienstverband rond de 15 euro netto zijn. Je kunt ook 1500 delen door bv 36 (maanden)= ongeveer 42 euro bruto per maand.
Zo ging het bij mij ook. Maar ik had ook de optie om de fiets te verrekenen met mijn eindejaarsuitkering.
Wij hebben het tijd terug via mijn mans werkgever gedaan. Konden tot 750 gaan rest moest je zelf bijleggen. Kregen na de tijd nog bepaald bedrag aan kadpbonnen voor bijv. Fiets tassen ofzo. We konden aangeven hoeveel maanden er een bepaald bedrag van zijn brutoloon werd ingehouden. Je mocht ook aantal snipperdagen inleveren. Verschilt dus erg per bedrijf Nu het nationale fietsplan geschrapt is en werkgevers een bepaald budget ervoor hebben is het bij zijn bedrijf gewijzigd na 450 euro maar de voorwaarden zijn het zelfde gebleven
Dank jullie wel dames, Ik neem indd wel contact op met p&o. Wat ik weet is dat wij de keus hebben om het in 1 2 of 3 jaar af te betalen. dat wij tot 1500 of 1750,00 mag gaan. Je kan indd overuren plb uren inleveren vakantie en eindjaaruitkering. Ik werk in de zorg. Weet niet precies wat de regels zijn maar hoor wel even bij p&o Was namelijk wel benieuwd wat het mij netto per maand gaat kosten. Liefs Sascha