We waren er helemaal uit voor zowel een jongen als een meisje qua naam. En nu begin ik te twijfelen over de meisjesnaam. Misschien kunnen jullie wat inspiratie geven. Voor een meisje. We zoeken een naam van 2 lettergrepen. Een naam die niet begint met A/E/T/V. Bij voorkeur niet eindigend op een klinker. En gezien achternaam en uiterlijk van de kleine ook niet te exotisch. Ideeen?
Marit Marleen Rachel Marlin Lisan (Lysan) Best lastig, niet op een kinker eindigend haha! Welke naam hadden jullie in gedachte dan?
Tja, zeker meisjes eindigen gauw op een klinker. Er komen een aantal bekenden van ons op 't forum die weten dat ik dit ben. Hou de naam nog even voor me, want misschien is het maar een bevlieging dat ik 'm niet zo leuk vind.
Maud Liz Roos Robin Ruth Mabel (accent op de E) Britt Mirjam Maureen Kris Kirsten Selin Melis Charrel/ Charell
Al heel wat keus, maar hier mijn favorieten: Karlijn/Carlijn Carlien Katelijn/Kathlijn Florien Sarah Liset Marijn Succes. Ik ben er ook nog niet over uit, maar wel 1 uit dit rijtje denk ik
Robijn Amber Lisette Jasmijn Melissa Nathalie Rosalie Marije Selina Rosanne Naomi Anieke Marieke Rianne Floor/ Fleur
Oooooooooww, het is ZO moeilijk! Het moet maar gewoon een jongetje zijn denk ik. Dan heeft ie tenminste een naam. Meisje zonder naam. Dat klinkt toch niet? Of bij aangifte van geboorte laten we het over aan de ambtenaar?! Heb mannetje inmiddels wel zover dat de naam niet op een medeklinker hoeft te eindigen. Maar de twee lettergrepen houden we aan. Dus we kunnen nog wat ideeen gebruiken.
Ik ben zelf helemaal gek van Lilian. Voor een eerste dochter (als het er ooit van komt ligt de naam al vast, maar voor een tweede hoop ik dat ik mijn man kan overtuigen van Lilian.
Nog meer... Marlot Zonder medeklinker mét twee lettergrepen: Saartje Nienke Lieke Mijke Silke Hanna Paula Iris Lise Una (spreek uit als Jjoena)
Het is gewoon te moeilijk. (Of ik doe te moeilijk ) Saartje of Nienke en nog een paar word al gauw te "lief" Hou wel van een beetje stoer. Jasmijn of Sarah hoor je al zo veel. En drie lettergrepen vinden we te lang. En een lettergreep te kort Jolijn/Karlijn/Lian/Norah/Manon zijn leuk. Maar ik ben nog niet overtuigd. Moet je bij "de" naam niet meteen zoiets hebben van dit is 'm? Hadden degene van jullie die al een kindje hebben dat niet? Of moet ik gewoon wennen aan de naam?
Heleen Tessa Megan Rachel Karo Jodie (Djodie) Lisa Lindsay (Linsie) Lyndi Daphne Elke Veerle Sylke Phoebe (Fiebie) ...
Een kennis van mij heeft hun dochter de naam Nova gegeven. Ze was 1 van een tweeling. Haar broertje heet Boaz. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Nova is echt super leuk. Helaas heb ik het niet alleen voor het zeggen... Karo kan ook op de lijst. Maar heb daarbij nog niet die "klik".