Advies gevraagd? waar eerste loopschoentjes kopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MICH18, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Hallo,

Mijn zoontje loopt nu al aardig en omdat de sale er nog is wil ik graag nu al schoentjes aanschaffen:D
    Alleen heb ik er totaal geen verstand van..
    Welk soort schoentjes/merk zijn goed als eerste schoentjes?
    En waar gaan jullie ze kopen?

Alvast bedankt!

2. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Er zijn een hoop merken (bekend en onbekend) wat betreft kinderschoenen!
    Zal je opbiechten dat ik zelf ook al een aantal jaar in een kinderschoenenwinkel werk, dus ik ben wellicht wat "partijdig". Zou je adviseren om naar een winkel te gaan waar ze er verstand van hebben en goed de voetjes op te laten meten.
    Het ligt eraan hoe goed je kleine kan lopen welke zool je moet hebben. Meestal adviseer ik om alsnog met een flexzool te starten omdat anders de overstap vrij groot is (van helemaal niks naar een hele stevige schoen is best wel heftig).
    Je zit nu idd nog goed wat betreft sale! Houdt er rekening mee dat je dan alsnog 35-60 euro kwijt zal zijn aan een paar schoenen. Dit heeft met een aantal factoren te maken, maar vooral met het materiaal, de meeste schoentjes zijn van binnen (en vaak ook van buiten) helemaal van leer.
    Sommige winkels zijn alleen wel gesloten op maandag.

Een merk dat veel mensen je zullen adviseren is Shoesme, maar dat past niet bij elk kindje. Zo verkopen we in de winkel waar ik werk ook Bobell, Giga, Little David, Timberland, Naturtino, etc. Succes!

3. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Bedankt voor je reactie!
    Weet je toevallig iets over het merk Keq?
    Hij loopt nog niet zolang hoor.. Maar omdat ik toch een aardige buik heb nu zou ik het fijn vinden dat als ik met hem weg ga hem het stukje van mijn huis naar bijvoorbeeld de auto kan laten lopen aan mijn hand.. Vandaar dat ik wat vroeger ga.. binnen laat ik hem gewoon op blote voetjes lopen..

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ga naar een goede schoenenwinkel en laat daar de voeten goed meten voordat je schoenen koopt. Niet zelf gaan meten en klungelen want dan krijg je spijt als de schoenen niet goed zitten straks. Shoesme zijn echt lekkere eerste loopschoentjes maar wel aan de prijzige kant.

5. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    beste Mich18,
    Nee helaas zegt dat merk mij niets, maar ik ben lang niet met elk merk bekend hoor!
    In een goede winkel zal de winkelier het uitkiezen aan jou overlaten en de rest zelf doen ;) ik verwacht ook nooit dat de ouders zelf de schoentjes aantrekken bijv.

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,643
    1,444
    113
    Shoesme heb ik geprobeerd, maar dat past bij mijn zoontje niet. Hij komt met zijn hakje niet op de zool zeg maar. En dat terwijl hij geen hoge wreef heeft. Dus wat ik nu moet kopen en waar.. Geen idee..

7. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Baileyy gewoon langs de speciaalzaak gaan? Duidelijk aangeven dat je niet voor Shoesme wilt gaan.
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met niet op met het hakje op de zool komen, maar er zijn nog vele andere merken die je kunt proberen dus niet getreurd hoor! Gewoon even goed zoeken!
    Mocht je er echt niet uit komen mag je me wel een pb sturen, maar ik ben ook niet in heel Nederland bekend met speciaalzaken, helaas.

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    Van Haren heeft prima schoentjes voor prima prijs. online zijn shoesme en oxxy schoentjes prima te verkrijgen.

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Hier vandaag eht eerste paar gehaald bij van haren..
    Merkje elefanten.. wél met harde zool, maar dit is bij ons op aanraden van de fysiotherapeuten ;)

verder is dokter visser bij Scapino ook aangeraden door de fysio bij ons, alleen die heeft geen schoentjes in de maat die ons dochtertje nodig heeft ;)

10. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Zou zelf nooit online bestellen, al was t al dat t niet handig is qua passen.
    Vanzelfsprekend ben ik meer van de speciaalzaken dan de "vanHarens", ik denk dat wij wel wat meer service bieden en wat meer weten welke schoen om welk voetje past (is voor ouders toch best vaak gissen, kiezen best vaak een breed model voor een smaller voetje of andersom).
    Plus omdat het zo hard knokken voor je zaak is tegenwoordig weet je zeker dat mensen hart voor de zaak hebben. Ik heb echt een supertoffe werkgever en ook in andere speciaalzaken waar ik geweest ben zijn de mensen erg aardig en aanspreekbaar.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Even naar de kinderschoenenwinkel, in ieder geval om te passen. Hier fan van Bardossa, beter betaalbaar dan Shoesme. Shoesme heb ik ook wel eens gekocht, in de uitverkoop, dan heb je ook wel eens mooie aanbiedingen (online ook even kijken).
    Aanrader is trouwens schoenen met klittenband, die kan je zelf smaller of breder maken.

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,643
    1,444
    113
    @BB88 Ik bedoel dat zijn hakje niet de zool vanbinnen raakt. De binnenkant van de schoen sluit dus niet mooi om zijn voetje en dan bij zijn hakje. De verkoopster bij de speciaalzaak begreep dit ook niet. Andere merken had zij niet ( ja adidasjes en Allstars). Echt een andere speciaalzaak kon ik niet vinden. Gelukkig is het mooi weer en kruipt hij veel op blote voeten. Straks nog maar eens proberen, misschien is zijn voetje dan al wat groter

13. misa

misa Niet meer actief

Wij gaan altijd naar een schoenenzaak in de buurt. Zij zijn ook gespecialiceerd in kinderschoenen. (Niet vegelijkbaar met een schuurman oid)

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Als je zoontje alleen nog kruipt heb je toch nog geen schoenen nodig? Dan kan je beter leren slofjes kopen.

Share This Page