Advies gevraagd: Wat is dit???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kyrah12, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Omdat hier allemaal mama's zijn dacht ik bij mezelf laat ik hier eens vragen!
    Onze eigen huisarts is met vakantie, en nu is er wel een vervanger maar alleen voor spoedeisende zaken...:$
    Weet iemand van jullie wat die plekjes zijn???:( Ze is er niet ziek van heb niet het idee dat ze jeuken, ze heeft er geen last van... Mijn oudste dochter heeft er ook 2 op haar wang en mijn zoon 1 in zijn nek....
    Mocht het herkenbaar zijn dan hoor ik het graag...
    Ze zitten er nu een dag of 3 dus echt met de warmte begonnen...

Bijgevoegde bestanden:

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik vind het uitzien als ringworm. Zou er toch even mee naar de dokter gaan. Ringworm kan besmettelijk zijn.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd dat vind ik ook

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het op beginnende krentebaard lijken.
    Even huisarts naar laten kijken.

5. Loe

Loe Niet meer actief

ringworm?

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ringworm zijn geen wormen hoor, heet zo door de vorm geloof ik, omdat er een ring om het plekje heen zit. Hoe ik t kan zien vind ik het er ook op lijken, vooral omdat je zegt dat 2 kindjes het hebben. Zelf kun je het ook krijgen. Als het dat is en je gaat naar de huisarts krijg je gewoon een zalfje.

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Voelen de plekjes ruw? (want dan denk je aan eczeem)

Krentenbaard is een bacterie, begint met blaasjes en daarna honing gele korstjes. Het is nu niet het seizoen van de krentenbaard (einde zomer, begin herfst).

Lijkt mij (foto altijd wat lastig) inderdaad een schimmel (ringvorm valt daar ook onder). Je kunt in de winkel gewoon schimmelcreme (miconazolnitraat is de werkende stof) halen (die je ook op je voeten smeert bij voetschimmel) en die proberen (2 maal per dag smeren). Kan wel een weekje duren eer je effect ziet. Als dat niet helpt of het word erger ondanks smeren, dan even langs de (vervangende) huisarts. Schimmels zijn dol op dit weer...

(nb ik ben ook arts ;))

8. knap

knap Niet meer actief

Lijkt idd op ringworm. Misschien toch even na laten kijken. En een zalfje laten uitschrijven.

9. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt dames, het is inderdaad eenschimmel... ik heb miconazolnitraat ervoor gekregen!!

Bedankt voor het kijken!!!

10. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Heb je toevallig ook huisdieren (en dan bedoel ik vooral katten)? Want het kan zijn (maar het hoeft natuurlijk niet) dat de schimmel van de kat afkomstig is. Anders voor de zekerheid ook even langs de dierenarts voor een schimmelkweek van de kat, zodat de kat ook behandeld kan worden als het nodig zou zijn. Anders kan het zijn dat de plekjes steeds blijven terugkomen bij je kinderen (en/of jezelf).

Deel Deze Pagina