Mijn dochtertje heeft nu ong een week rode pukkeltjes rond haar mond en op haar schaamlippen. Ze is ook verkouden. Ik vraag me af of het krentenbaard kan zijn. Ik smeer er bepanthen op en sochtends ziet het er beter uit (minder pukkeltjes en minder rood). Zodra ze eet of gewassen wordt of veel snottert of kwijlt komt het weer helemaal terug. Kan dat bij krentenbaard of wordt dat na "rust" niet even minder? Ook jeukt het.
Hier was krentenbaard echt een wondje, of tja een grote wond zelfs. Begon als een heel klein wondje en 2 dagen later was het een grote vieze dikke wonde met een hele vieze korst. Hier werd het niet minder en dan weer meer, het werd gewoon groter en viezer met het uur. Na het bezoekje bij de huisarts kregen we iets mee en toen kon je het letterlijk zien genezen. Na de eerste dag viel de korst er al af. Heb je een foto?
Is het een soort korstje dat op een wondje zit? Het kan krentenbaard zijn, Google wat foto's van krentenbaard!
Als het af en toe wegtrekt is het geen krentenbaard. dat heeft dikke gele korstjes en mijn dochter had met haar exceemhuidje pech en zat over haar hele lijfje onder de open plekken, blazen en korsten.
Zo heftig ziet het er niet uit. Ik heb inderdaad gegoogled, daarom twijfelde ik. heb zinkzalf gekocht, hopelijk helpt dat.
Dochter had er erg veel last van, heeft twee AB-kuren gehad en na twee maanden was het laatste plekje pas genezen. gele korsten en blaasjes zijn vooral kenmerkend voor krentenbaard. Ik wist van te voren echt niet dat het zo erg kon worden. Korstjes om je mond dacht ik altijd maar open plekken onder oksels waardoor we haar na de nacht onder de douche moesten zetten om haar shirtje los te krijgen was echt heftig ( we waren ook nog op vakantie )
Jeetje, sneu zeg. Inmiddels zinkzalf van daro gekocht en paar x per dag goed ingesmeerd. Op de plasser is het nu weg, sochtends ziet haar gezicht er ook weer beter uit, maar zodra ze iets eet is het terug. Maar iig geen krentenbaard.
Toevallig is onze dochter net herstellende van oa krentenbaard. De plekken zagen er net zo uit als bij het kindje in de link eerder geplaatst, maar dan erger. We zijn begonnen met een antibiotica crème, na een paar dagen toch een kuurtje gekregen. Dus misschien toch even langs de huisarts? Krentenbaard moet sowieso behandeld worden, is ook erg besmettelijk.
Hier ook krentenbaard en dan ook echt over haar hele lijf, pijnlijk en ontstoken. Nu met de tweede AB kuur bezig oraal en daarnaast smeer ik de grootste plekken en die in haar gezicht ook met een AB-zalf. Nu gaat het gelukkig beter en heeft ze nog een paar plekjes zichtbaar. Als het echt krentenbaard is, dan kan je eigenlijk niet zonder AB en omdat het zo besmettelijk is blijf je verspreiden naar jezelf, kindje en anderen... hier begon het eigenlijk als een soort waterpokken, we dachten ook dat dit het was omdat het erg heerst in directe omgeving, maar het ontwikkelde heel anders. Dus ben blij dat ik toch nog een keer naar de huisarts ben gegaan voor AB en toen zag je het meteen beter worden!