advies gevraagd: wel of niet inschrijven?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door nana1980, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, dit is mijn eerste concrete stap op adoptie-gebied en misschien nog wat voorbarig maar ik wil het gewoon weten...Willen jullie mij advies geven???

Bij mijn man is azoospermie vastgesteld (geen zaadcellen) en dit najaar is het ''erop of eronder'': word er nog zaad gevonden via een TESE (operatie). De uroloog gaf aan dat we 50% kans hebben en dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het goed genoeg is voor een ICSI. In mijn hoofd spookt van alles rond en omdat we al weten dat we geen gebruik willen maken van een zaaddonor, is er dan nog maar 1 mogelijkheid: adoptie. Ik weet dat er lange wachtlijsten zijn (+ een lang proces met cursus etc etc) maar nu mijn vraag: doe ik er slim aan om me alvast in te schrijven (gezien die wachttijd en onze leeftijd, mijn man is 35 en ik ben 31) en zo ja, hoe werkt dat??

graag jullie advies...

heel erg bedankt alvast!!

liefs nana

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Kort antwoord: JA!

Daarna kun je je altijd nog verder gaan orienteren of je het echt wilt, of er echt geen andere opties zijn en zeker en het meest belangrijke: de beslissing nemen of je écht wilt en kunt adopteren. Want dat is niet mis en heeft nog heel veel denkwerk nodig.

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nana; net als Nicolleta zegt: JA! Doen!

Wij hebben een beetje hetzelfde traject gehad. Wij doen nu ICSI met elke keer mogelijk een acute tese. Nog voor we aan icsi waren begonnen heb ik ons gelijk ingeschreven voor adoptie (oktober '10) na een half jaar (april '11) krijg je de rekening voor de VIA bijeenkomsten (€900,-) maar je mag op dat moment ook nog uitstel vragen van een jaar. Wij hebben dat niet gedaan en wij gaan nu met de bijeenkomsten starten in augustus. Nu ben ik heel blij dat ik mij toen al ingeschreven had, dus nogmaals: doen! Succes en sterkte met alles!

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie voor je reacties!!! Vraagje: waar moet je je inschrijven??.....sorry, beetje lui van mezelf dat ik niet ff verder zoek, maar jullie weten de weg dus.....:)

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
  6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Nada, ja zeker alvast inschrijven! Het duurt nog wel even voor de cursus en je kan altijd uitstellen. Succes!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, je kunt je wel alvast aanmelden. Hier ook gedaan toen we met IVF begonnen. De wachtlijst tot de VIA-bijeenkomsten is in elk geval 1,5 jaar. Hou er wel rekening mee dat je tijdens de daarop volgende gesprekken niet bezig mag zijn met behandelingen. Tegen die tijd moet je er volledig voor kunnen gaan en het medische traject afgesloten hebben. Maar totdat je die gesprekken hebt, mag het nog wel.

Wij hebben 1,5 jaar in het adoptietraject gezeten. Toen we de oproep kregen voor de VIA-bijeenkomsten bleken we net in verwachting te zijn van de ICSI-behandeling. We hebben op dat moment een jaar uitstel aangevraagd, we wilden het nog niet helemaal stop zetten. Je weet immers nooit of het allemaal goed zal gaan met een zwangerschap. Toen onze meid geboren is, hebben we het traject stopgezet.

Wel jammer, want de wens om te adopteren is er nog altijd wel. Maar financieel is het gewoon niet haalbaar. Het was altijd al moeilijk geworden om het geld bijelkaar te krijgen. Maar nu met onze meid erbij, gaat dat helemaal niet meer lukken. Dus helaas moeten stoppen.

Succes!

Deel Deze Pagina