Wat een k*t school!

Discussion in 'De lounge' started by Opening, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Heey meiden,

Moet even mijn frustratie kwijt hoor. Ik doe hbo opleiding SPH en zit in mijn laatste jaar. Ik raakte vorige jaar zwanger en moet nu dus inhalen wat ik vorig jaar gemist hebt dus dat wil zeggen dat ik in januari klaar ben.

Nu is het zo dat we een opdracht leiden, begeleiden en coachen moeten doen. Ik had een eerste en tweede keus ingevuld waar ik uiteindelijk niet bij ingedeeld ben. Geen probleem zou je zeggen. Nu wil het zo zijn dat ik ergens anders bij ben ingedeeld maar degene die deze opdracht begeleiden hebben nooit mijn naam doorgekregen. Aangezien deze opdracht al begonnen is kan ik hier dus niet meer aan mee doen en verwacht de school van mij dat ik 4 maanden lang naar amsterdam reis om daar studenten te begleiden die niet gemotiveerd zijn en eigenlijk nooit verschijnen.

Ik heb school dus gemailed dat ik dit niet van plan ben en dat het hun schuld is dat ik nu iets anders moet doen en hoe we dit gaan oplossen. Niet letterlijk zo gezegd maar dat kwam het wel op neer;)

Hun wisten het ook niet behalve dan dat ik deze opdracht moest doen anders kon ik niet afstuderen. Nu ben ik zelf met het idee gekomen om MBO studenten te begeleiden hier in mijn woonplaats maar nu is de vraag wat ik eventueel met hun zou kunnen doen.

Ik kwam zelf al op voorlichting over het hbo, helpen met huiswerk, helpen bij de stage en reflecties schrijven. Is er iemand die misschien nog een idee hebt?

Ik moet het nu dus zelf oplossen en het is niet de eerste keer dat er iets fout gegaan is.

liefs arianne

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je studeert zeker SPH in eindhoven? :D

toen ik studenten begeleidde heb ik de volgende onderwerpen behandeld:
    - clientparticipatie
    - kernkwadranten (als het goed is heeft je studie daar een spel voor)
    - voorbereiding op de jaarstage, in jouw geval niet heel relevant
    en ze moesten iedere keer een situatie uit de praktijk meenemen die ik dan behandelde.

als je echt in eindhoven studeert wens ik je heel veel sterkte, de SPH opleiding daar is idd een zooitje.

3. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kun je niet stage lopen bij een particuliere hulpverlener? mijn man doet dat werk als zelfstandige en heeft heel wat clienten die hij begeleid in hun dagelijks leven... is dus ook begeleiden van mensen... misschien dat je daar wat mee kan?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja maar het gaat erom dat ze studenten moet begeleiden denk ik? dat is namelijk deel van het laatste jaar SPH, dat je studenten uit een lager jaar of van het MBO begeleidt, en geen clienten.

5. Opening

Opening Niet meer actief

Hoi
    Het gaat er inderdaad om dat ik studenten begeleidt en geen clienten.
    Marieke met jouw opties kan ik inderdaad wat. Dank je wel. Ik zit niet in Eindhoven op school maar in Alkmaar. Misschien dezelfde school maar andre locatie? Weet eigenlijk niet of mijn school daar een locatie heeft.

6. Opening

Opening Niet meer actief

iemand anders nog ideeen?
    Dan zijn ze welkom hoor!

Share This Page