Ik zou ook een fatsoenlijk gesprek met de buurman aanknopen. Proberen er samen uit te komen. Het geluid van een bal tegen je muur of een ijzeren hek kan ook echt irritant zijn...... Misschien dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen als je elkaars verhaal hebt gehoord??
Ik zou eens met de buurman gaan praten, jij kunt er wel geen last van hebben maar zijn huis is anders ingericht als die van jou en daardoor kan het zijn dat hij er wel meer last van ondervind. Kan zomaar zijn dat zijn bank tegen de buitenmuur staat b.v en hij dus de hele tijd die dreun van de bal boven zijn hoofd heeft. Op zich kan ik me je keuze wel voorstellen dat je ze in het gangetje laat spelen omdat het daar gewoon veel veiliger is dan langs de drukke straat. Kan me ook heel goed voorstellen dat de buurman denkt mijn god daar gaan we weer, kunnen ze niet in hun eigen tuin spelen. Uit ervaring weet ik dat hoe langer de situatie duurt (zonder communicatie) hoe korter de lontjes worden
Tja, ook hier een bewoner van een hoekhuis. Overigens stuur ik de kinderen in principe nooit weg, alleen als we gaan barbecuen want dan wil echt geen bal in mijn tuin hebben. Dat snappen de kids trouwens ook wel. En een enkele keer heb ik kinderen weggestuurd omdat de bal meerdere keren op een middag in de tuin kwam en ik had gezegd er niet meer voor te gaan lopen. Vervolgens probeerden ze in de tuin te klimmen. Spelen prima, maar dat ging me te ver. Dat waren trouwens "vreemde" kinderen en niet de eigen buurkinderen. Die waren ook met elkaar veel minder leuk in de omgang! Hoewel ik het geluid verdraag, omdat kinderen buiten moeten kunnen spelen, vind ik het geluid soms erg storend. En laten we wel wezen: zo'n gangetje is nu eenmaal niet om te spelen. Hoewel ik jouw argumenten snap, heb ik ook begrip voor de buurman. Als je keer op keer zegt dat je ergens last van hebt en het blijft maar doorgaan, dan kan ik zelfs begrijpen dat je op een keer je geduld verliest en boos wordt. Ik zou dus toch met hem in gesprek gaan en daarnaast proberen bij de gemeente een fatsoenlijke speelplek af te dwingen. Misschien kunnen jullie wel samen optrekken daarin. Tot die tijd zou ik je knderen daar toch minder vaak daar laten spelen. Je had het eerder over twee keer per dag. Dat vind ik erg veel, als je weet dat een ander er last van heeft. Dan vind ik het al redelijk star overkomen als je je kind er dagelijks laat spelen. Laat staan twee keer. En dan ook nog eens terwijl het regent. Om eerlijk te zeggen ben ik na een lange periode van mooi weer ook wel eens blij met regen, gewoon vanwege de rust in de brandgang. Ik zou dan ook extra balen als ze dan toch weer herrie gaan maken. Dan zou het me meer storen dan op een dag met mooi weer, gek genoeg. Het zijn jouw kinderen en dus jouw veantwoordelijkheid. Neem ze dus vaker mee naar een plek die wel is ingericht als speelplek, waar ze ruimte hebben en geen overlast veroorzaken. Dan kun je de momenten dat je niet anders kunt dan ze in het gangetje te laten spelen misschien tot drie of vier keer per week beperken.
Tja.... dan blijft er niets meer over volgens mij... Overigens vind ik de die je gebruikt niet echt vriendelijk overkomen, alsof je degenen die met die oplossing kwamen een beetje uitlacht. Maar dat kan mijn hormonale toestand zijn hoor, zeg ik er maar vast bij
Je schrijft dat de maat voor jou nu echt vol is, maar ik denk voor de buurman ook. Ik vind dat de kinderen veel in het steegje spelen terwijl jullie weten dat iemand er last van heeft. Probeer met de buurman de tijden dat ze er spelen af te spreken en ga naar de gemeente om het speeltuintje poepvrij te krijgen.
is het DE buurman? volgens mij gaat het dan niet eens om het geluid maar puur omdat het jouw kind is. Zou idd naar de woningstichting gaan en je kids lekker buiten laten spelen. Buurman moet niet zo miepen.
Je bent mij voor, dit wilde ik ook zo ongeveer schrijven. Ik zou met de buurvrouw langsgaan bij buurman met een lekkere taart en rustig met hem om de tafel gaan zitten. Bied jullie excuses aan voor de overlast tot dusver en probeer tot een afspraak te komen waar buurman zich in kan vinden. Mij lijkt 3 à 4 keer per week één uurtje ook wel redelijk. Elke dag 2 à 3 uur kan je gewoon niet maken, logisch dat die man daar helemaal gestoord van wordt. Mocht buurman dit nog steeds te veel vinden dan houdt het gewoon op ben ik bang. Dan idd maar wat vaker ergens met ze heen gaan waar ze lekker kunnen spelen wat verder weg, moet kunnen toch? En ik zou het sowieso eens bij de gemeente aankaarten, je weet maar nooit.
wij wonen ook in een hoekhuis, met een padje tussen de andere huizen, dat pad is echt nog geen anderhalve meter, kan me voorstellen als je in zo een pad voetbalt dat die bal lekker tegen beide muren heen en weer stuitert, een soort pinballmachine. dat hoor je binnen echt goed, hier horen we het al als er een kinderen door het pad heen rennen. mijn voorstel is ook ga in overleg met je buurman, spreek af dat ze alleen nog na 6 uur een half uurtje voetballen. maak er een compromis van wij doen dat hier ook, nou ja daar is niet echt over gesproken, maar ik neem de harde muziek van de buurman voor lief, die draait regelmatig harde muziek savonds, gelukkig slapen mijn kinderen er geen seconde minder om, maar ik accepteer die muziek aangezien mijn jongens smorgens soms om uur al wakker worden en dan echt weleens herrie kunnen maken wat voor de buren dan weer niet leuk is. ik denk dat het geven en nemen is. maar blijft lastige situatie, in ieder geval veel succes. joyce
mag het misschien niet vragen maar hoe oud is jullie barman oudere mensen zijn dat vaker niet meer gewend je weet hoe dat gaat praat er gewoon een keer rustig over met de buurman en dan zal dat vast wel goed komen
Wij wonen ook in een hoekwoning, met hiernaast een breed pad van zo'n 3 meter. Voor ons huis een pleintje, parkeerplaatsen en dan een weg (wonen in een hofje) waar amper verkeer langs komt. Achter onze tuin een pleintje en een enorm grasveld bij een school (staat geen hek omheen). Hier dus ook buurkinderen die keer op keer op keer hier naast het huis aan het voetballen waren, en onze zijmuur als doeltje gebruikten.. Ook al een aantal keren een voetbal keihard tegen het grote raam in de kamer gehad, eerste keer toen m'n dochter van 3 weken in de kinderwagen voor dat raam stond! Als er een bal hier tegen de muur ging dreunde het echt door het hele huis, dus hebben er echt last van! Heb dus ook al tig keer gezegd dat ze maar op 't veldje hier achter moesten gaan, maar dat doen ze niet. Laatste keer dat ze een bal hier weer met volle snelheid tegen de ruit hebben getrapt (tis een raam van 1.80 hoog en 2.50 breed, HR++, dus best duur), ben ik naar buiten gerend en heb tegen die jongens (jaar of 14) staan schreeuwen als een viswijf. Tja, ik had al een enorme kutdag, dochter was de hele dag aan 't janken geweest, kerel was te laat thuis, en dan ook nog zoiets op een moment dat we net rustig zaten te eten... Een half uur later was ik pas weer rustig. Kan me de reactie van je buurman dus wel erg goed voorstellen, dat je er zelf geen last van hebt, prima, maar je buurman wel. Dus moeten je kinderen gewoon die bal niet tegen zijn huis trappen.
Jouw buurman zit vast ook op een forum 'Advies gevraagd (irritante buurkinderen geven lawaaioverlast)' Moeders vinden het vaak vanzelfsprekend dat kinderen lawaai maken onder het mom van 'het zijn kinderen, laat ze toch lekker spelen'. Maar wat als je geen kinderen hebt of kinderen helemaal niet leuk vindt? Of wel? In het huis waar we hier voor woonden hadden we ook 2 jochies die constant aan het voetballen waren, tegen de muur aan trappen en de bal vloog regelmatig bij ons in de tuin. Ik vond dat ook bloedirritant. Ik heb geprobeerd afspraken te maken met de buren, maar dat waren nogal aso's dus is niet gelukt. Ben dan ook erg blij met ons nieuwe huis en buren Ik begrijp jouw buurman dus eigenlijk heel goed en ik vind het ook de beste oplossing om met hem te gaan praten en bij de gemeente te informeren naar een speelveldje. Succes!
hihi, doet me beetje denken aan mn ouwe overbuurman. Die vond het vreselijk als er kinderen met de bal bezig waren op straat omdat ze regelmatig in zn (moes)tuin kwamen. Op den duur had hij de regel dat als er heel de week niet "gebalt" was voor zn huis, trakteerde hij vrijdags op een ijsje als de ijsboer langs kwam. Je begrijpt, vrijdags was het heeeel druk op straat met kindjes En maar goed ook, die moesten ijsboer tegen houden, anders was hij al weg voor de beste man zn portemonee had gepakt! (overigens was er wel ttrapveldje inde buurt en een stuk straat waar oude mensen het allleen maar leuk vonden, lekker kijken vanachter het raam) beetje offtopic, maar moest er ineens weer aan denken.