Mijn zoontje heeft heel vaak (meer dan 10x per dag) een driftbui, waarmee hij ook zijn hoofd tegen de vloer/bed/verwarming of iets anders wat in de buurt staat gooit. Als je hem vast hebt gooit hij zich met heel zijn gewicht naar achteren zodat hij dus bijna uit je armen valt... Al veel geprobeerd: afleiden, negeren, troosten e.d. niks helpt... Hebben jullie dreumessen dit ook zo erg? en hebben jullie tips?
Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad, en negeren is echt de beste optie. Zodra ze merken dat ze hiermee aandacht krijgen, blijven ze het doen.
Mijn jochie heeft ook zo'n periode gehad dat hij bij bozigheid/frustratie zijn hoofd tegen de muur/vloer tikte.. En negeren was inderdaad de beste oplossing hier. Hoe lastig dat soms ook is. Moet toegeven dat ik ook weleens een kussen onder zijn hoofd gestopt heb. Maar verder dus echt niet op reageren. Als hij een reactie krijgt op dat koppen, is het zinvol en gaan ze door. Als ze geen reactie krijgen is het zinloos en alleen pijnlijk. Dan houdt het snel op. Hier met een paar dagen al minder.. hier kwam het in fases ook nog terug. Maar nooit gereageerd en dan was het na 1a2 dagen al over.
Ik deed het vroeger zelf. Mijn moeder deed exact hetzelfde als hier wordt aangeraden: negeren, hoe moeilijk het ook is. En ik kan je uit ervaring vertellen, je kleine houdt vanzelf wel op omdat het zeer gaat doen
Hier deed 1 van mijn jongens het ook. Heeft ong 4 weken geduurd en toen was het over. Ind nergeren is de beste manier
Ik las laatst de tip: oppakken en meenemen naar een andere ruimte. Dan verliezen ze de reden van de driftbui sneller uit het oog. Hoort er in ieder geval bij en zal als het goed is vanzelf weer overgaan