Advies gevraagd: zoontje heeft pijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon heeft eind juni tijdens een vakantie ''aanvallen'' gehad met gillen en grijpen naar zijn luier. Zo ineens was het weer even over en dan begon het weer. Krijsen, zo intens, het ging me door merg en been. Hebben toen de desbetreffende huisarts daar gebeld en konden gelukkig meteen terecht: diagnose was schimmelinfectie. (piemeltje en balletjes hadden allemaal rode vlekjes op de huid, dat was schimmel zei hij). In het ziekenhuis zeiden ze dat ook al een keertje (Door antibiotica kwam het) en toen kregen we een creme (weet de naam niet meer, denk daktarin), nou onze zoon begon keihard te krijsen, heb het er meteen afgehaald. Nu kregen we miconazol/hydrocortison en dat ging goed. We hebben twee weken gesmeerd, maar af en toe krabte hij nog wel.

Nu waren we vanochtend op een kinderkleedjesmarkt en opeens, uit het niets, begint hij weer zo te overstrekken en keihard te huilen/krijsen. Ik rook poep, dus ik dacht combinatie warmte/poepluier, die is niet blij. Snel naar huis. Maar in de auto ging hij weer zo tekeer, vond het echt zo zielig om te zien. Ik zei maar mama is er bijna, mama is er bijna, dan kijkt mama naar jouw pijn. Ik heb m thuis maar een speentje gegeven en meteen op het aankleedkussen neergelegd. Billetjes waren iets rood gevlekt (denk wel van de warmte) en heb zijn piemeltje/balletjes ingesmeerd weer met de miconazol. Het zag ietsie rood, maar niet knalrood oid.

Wat moet ik nu? Als het nog gaat vanmiddag, maar aanzien? Wel of niet blijven smeren? Het gaat door mijn hoofd, dat het misschien geen schimmel is, maar een ontsteking? Of zou dat niet kunnen?

Iemand een advies? Mijn huisarts bellen s middags is echt niet de bedoeling, dus dat is wel moeilijk, dan moet het wel heel zeker zijn. Hij slaapt nu lekker, heb m nogmaal een schone luier omgedaan, zodat de zaak droog blijft. Helemaal uit kan echt niet, hij is 0% zindelijk zeg maar.;)

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Lekker in zijn naakie door de tuin (als je die hebt) laten lopen en zo min mogelijk de luier lang aanhouden zodat het niet verder smet...ik zou morgen ff de ha bellen

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Idd even bellen en lekker bloot laten spelen, droger dan bloot wordt het niet :)
    "opeens" krijsen van een schimmeltje klinkt een beetje vreemd. Heb je de indruk dat het een pijnscheut geeft? Dan lijkt een ontsteking mij aannemelijker. Dring er bij de ha maar op aan dat hij er goed naar kijkt, een maand is lang.

4. Loe

Loe Niet meer actief

ja daarom. heb al zolang die schimmelzalf gesmeerd. t rode ging toen wel weg, dus misschien toch. Maar dan toch nu niet alweer? hij heeft ook geen ab gehad in e tussentijd. straks maar gewoon wat droog afvegen en inderdaad in de blote billen dan. Ja het zijn pijnscheuten of jeukaanvallen ik weet het niet, maar volgens mij pijn. Kan natuurlijk ook dat je van de jeuk bij een schimmel (Dat brandt/jeuk tegelijkertijd) ineens gaat krijsen.

HEt is echt krijsen, hij kronkelt dan en is echt heel verdrietig, klampt zich aan me vast of kronkelt alle kanten op. En nu is er dus weer niets aan de hand. Hij slaapt. Onrustig, maar hij slaapt. Hoe kan het dan dat het nu weer minder is? Wist ik maar wat het was.
    ........... liesbreukje? ontsteking?

nou hij is alweer wakker, dus niet zo'n goed teken.

5. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien urine opvangen en laten nakijken? Dat kan zeer pijnlijk zijn!!!

6. Loe

Loe Niet meer actief

dat kan ook zijn, maar dan was het in de tussentijd toch niet weggeweest, die pijnklachten? zal ook even temp opmeten.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Misschien een hele gekke gedachte maar kan het niet een stijf piemeltje zijn wat hij als pijn ervaart? Of denk je echt dat het van de uislag is?

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kan het geen blaasontsteking zijn? Dat het pijn doet als hij plast?

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    schimmel kan wel erg hardnekkig zijn en zeker met deze warmte in een broeierige omgeving weer terug komen. maar als je zoontje er zo'n last van heeft zou ik ook zeker langs de HA gaan!

10. Loe

Loe Niet meer actief

het zijn echt ineens pijnscheuten volgens mij. Maar dat had ik bij een schimmelinfectie zelf ook wel, dat het ineens even extra veel last was. Een stijf piemeltje is het niet. hij grijpt echt naar zijn balletjes. ben nu een beetje aan het opletten of ik iets zie als hij buiten speelt, maar het shirt is nogal lang haha. Hij schijnt nu trouwens weer nergens last van te hebben. Dan zou je denken dat hetmet de broererigheid te maken heeft, niet? Heel misschien dacht ik te zien dat zijn rechter balletje wat groter/roder is. Nog maar even kijken.

11. Loe

Loe Niet meer actief

#11 Loe, 24 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2012
    heb even een fotootje gemaakt buiten, want inmiddels zijn we weer binnen. Als jullie willen kijken of je iets bijzonders ziet? Is dit roder dan gewoonlijk? Ik haal er hem met een half uurtje weer af, de foto, want je weet nooit wat voor gekken er meekijken.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ziet er in mijn ogen niet raar uit...en ik zou nu de foto weghalen hoor!! weet jij veel wie er kijkt!

Morgen maar de dokter bellen want miss is er inwendig iets niet goed?

13. Loe

Loe Niet meer actief

heb m goed afgedroogd en hij heeft nu een luierbroekje aan dus ben benieuwd hoe het nu het komende uur gaat.

14. Loe

Loe Niet meer actief

correctie hij zit al te krabben (maar geen huilen oid, wel vrolijk)........ik snap er niets meer van. Hij heeft de luier nog geen minuut aan.

15. Loe

Loe Niet meer actief

cynnie je vindt het dus niet rood?

16. Loe

Loe Niet meer actief

hoe krijg ik nu de foto weer weg?

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Is al gelukt zie ik :)

Nee Timo zijn balletjes zien er net zo uit eigenlijk ik zie niets raars...

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier was het onstoken piemel bij het plassen erg pijnlijk. ze willen dan dat je ook plas laat testen op blaasontsteking. het geeft ook schimmel infectie. ik zou wel naar ha bellen. want vr piemel onsteking krijg je wel n AB kuur. wat ha aanraadde was in bad of in een emmer zitten met lauw water. het geeft niet als hij er in plast. het neemt de pijn weg en helpt genezen.

19. Loe

Loe Niet meer actief

We hebben net de huisartsenpost gebeld. Zoontje moet af en toe gigantisch hard huilen van de pijn en als ik de luier dan losmaak schiet hij met zijn hand naar het stukje huid tussen zijn billen en balletjes. Zo sneu. We mochten komen, tien over half acht moeten we er zijn.

20. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    succes, hoop dat ze het kunnen vinden

Deel Deze Pagina