Advies gevraagd: zoontje heeft pijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik hoop dat ze wat kunnen vinden!!!
    hier had onze zoon (was groot geschapen dachten wij) een dubbele liesbreuk en waterbreuk dus 4 open openingen cb en ha etc had dit nooit gezien ook wij niet totdat hij ongeveer bijna anderhalf was en de ene bal nog wat groter werd en een hardnekkige schimmel kreeg toen naar de ha die stuurde ons weer door en daar bleek dubbele liesbreuk en waterbreuken hij is toen in april geopereerd
    (liesbreuken waren even groot en leek vetrolletjes dus nooit opgevallen door niemand en ballen waren ook groter dan normaal maar men dacht groot geschapen) de pijn kwam bij de schimmel en toen de enebal iets groter werd

2. Loe

Loe Niet meer actief

nou, wij troffen een dokter die blijkbaar last had van de hitte. Stelde geen vragen, meteen naar de onderzoeksbank, kneep paar keer in beide balletjes. en zei ik schrijf een andere creme voor (weer anti schimmel). Trouwens, dit is geen spoed, dit kan morgen. Huh????????? Als hij dat vindt moet hij bij de triage zijn. Daarnaast heeft hij onze zoon niet zien kronkelen en krijsen op de grond (hij was daar rustig, had net in een koud-lauw badje gezeten met de bips). We waren allebei overdonderd zeg. Manlief gaat nu netjes terugbellen en zeggen dat dat echt niet kan hoor, hoe hij dat zei. Hij wist notabene niet eens hoe L. zich hier thuis gedroeg.

Maar goed over breuken heeft hij het niet gehad? Vroeg ook hoe hij eraan kwam? Geen idee. En ja, die was het enige dat ongeveer kon voorkomen in 'dat'' gebied, dus dat was ook zijn enige diagnose.

Poe zeg. En bij de apotheek aangekomen hadden ze dat middel niet in huis....... Dus morgen op naar de apotheek. Hebben ze die arts teruggebeld, van wat nu. Had hij gezegd: smeer er maar maizena op...jaja.

Gelukkig hadden we hier die eerdere schimmelcreme nog. Die zit er nu op, maizena eroverheen en in bedje. Hopelijk is schimmel de juiste diagnose.

3. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    het is misschien heel gek gedacht, hoor..
    Maar.. kan het niet zijn dat er van binnen iets niet helemaal goed zit? Dat het hem pijn doet, hij er vaker naar grijpt en daarmee de huid ook irriteerd?
    Heb er geen verstand van maar het is iets waar ik ineens aan dacht?

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nou geweldig zulke dokters!!!! wil wel geloven dat jullie overdonderd zijn, morgen naar eigen ha,
    bij onze oudste kon je de breuk "mooi" zien dat hij schreeuwde bbij de jongste hebben wij het nooit gezien leken gewone vetrolletjes in de liezen maar waren blijkbaar toch pijnlijker

5. Loe

Loe Niet meer actief

ja dat zou ik ook denken. Maar die arts dus niet. Volgens mij kneep hij beide balletjes samen om te zien of er niet eentje gedraaid was oid. Maar verder heeft hij niets bekeken,ook zijn liezen niet.

Manlief heeft nog gebeld, ze hebben aangegeven dat dat niet netjes was van de arts om te melden dat hij het niet zo nodig vond dat we kwamen. De triage ligt bij hen. Dat gingen ze hem ook doorgeven. Mooi, dat is er dan uit.

Ik hoop dat de creme hem helpt. We gaan het zien morgen....

6. knap

knap Niet meer actief

Nou zou het niet zo kunnen zijn als hij plas in zijn luier dat hij dan juist gaat piepen. Lijkt me logies. Zeker als er al luier uitslag zit.

Met beide kinderen wel eens gehad. Maar als mijn dochter zo ging gillen wist ik hoe laat het was. Juist helemaal rood ect.

Trouwens met zoon ook wel eens gehad en ook huilen en idd uitslag. Nu is het lekker weer morgen weer lekker laten lopen in zijn bloten billen of met een onderbroekje aan.

Dat van die ha. Hij heeft ergens gelijk het is geen spoed. Maar ik als moeder begrijp je volkomen je wilt toch zeker weten waar de pijn vandaan komt.

Hoop dat die snel opknapt en eventueel even wat andere luiersproberen ( ben je ondanks veranderd van merk) en geen baby doekjes gebruiken( die ph neutraal zijn) maar een koud washandje met schoonmaken koelt meteen lekker af.

7. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0

8. Loe

Loe Niet meer actief

laat de foto er maar weer heel kort opstaan, maar ik denk dat rechts (voor hem te zien) misschien toch een liesbreukje zit? Hij gilde het weer uit, kan m niet een sin de autostoel krijgen. We moeten zo naar de huisarts.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nogmaals ik zie niets raars aan zijn balletjes aan de buitenkant dan maar ga maar snel naar die dokter en laat je niet wegsturen met een creme zeg!

10. Loe

Loe Niet meer actief

het gaat om de lies, (naast/boven de balletjes) dat die voor hem gezien rechts, dikker is rechts.

11. Loe

Loe Niet meer actief

en omdat die autostoel iets omhoog loopt bij de benen; zou dat dan klem zitten op dat moment?

nou, we gaan!

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jan zeker een stuk dikker indd.!! kan hij op zijn handje blazen?? als er een bobbeltje komt is het zeker een liesbreuk...

13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    succes meid!! ik zie zo op de foto wel iets verdikt maar niet heel erg maar zoals ik al aangaf de jongste hebben we nooit gezien en schrokken toen de arts zei dat hij inwendig compleet open lag. hopelijk schreeuwd hij even keihard bij de ha meestal word het dan wel dikker.
    oja en liggend is het erg moeilijk te zien, bij de oudste kon ik het alleen staand zien en schreeuwend anders kwam hij er niet uit! op de hand blazen staaand kleine verdikking liggend niets te zien

de auto stoel, hij heeft een stootkussen pamper dus dat valt in de regel mee iets losser kan geen kwaad

sterkte

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heeft HAP niet om plas gevraagd?wat sloordig zeg! en trouwens als je belt zeggen ze zelf 'kom nu' of 'het kan wachten' aan de tel. die arts moest met de assistenten praten over of het kon wachten of niet.niet met de ouders.je gaat daar niet voor plezier toch???

15. Loe

Loe Niet meer actief

we zijn terug. Huisarts denkt inderdaad liesbreuk. kinderarts is gebeld en nu wachten op de oproep!
    Nou, ik vind t inderdaad slordig dat zo'n hap dokter het niet ziet hoor en ik als moeder dan wel....

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En hoelang moet je dan wachten als hij zo'n pijn heeft??:$

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb niet alles gelezen alleen beginpost van ts maar ik ben soort van allergisch voor die miconazol en daktarin. Wordt daar nog veel erger van. Misschien kan je zoontje er ook niet tegen?
    Misschien even vragen of fluconazol ook mag voor kinderen...

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    meestal worden ze dezelfde dag nog beoordeeld ivm pijn. je hebt verschillende breuken en als hij beklemt raakt zoals nu waarschijnlij geeft die pijn en word ie snel geholpen.

ik ben blij voor jullie dat de ha het in ieder geval serieus neemt!! sterkte

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    arme jongen veel beterschap!hoop ze jullie snel helpen!

20. Loe

Loe Niet meer actief

ja, nou onzekere ik, dat durfde ik dus niet te vragen hoe lang het zou duren. Als het een liesbreuk is, dan raak hij dus meerdere keren per dag beklemd. Moest hem dan op de kop houden ( ja echt!) en paracetamol geven. Heb hem net een molletje naar bed gedaan. Gelukkig springt die breuk er wel steeds weer uit, we hebben zelfs nog even boodschapjes kunnen doen. Maar het zweet breekt me uit als ik hem in zijn stoel moet zetten, hopen dat het goed gaat.
    Ik kan anders wel even bellen straks naar de poli? of is dat overdreven en kan ik het beter afwachten? Ze hebben al gezegd dat hij opgeroepen zou worden........voel me dan wel erg lastig.

Nou, daar loopt hij dan al sinds vorige maand mee. Die schimmelcreme maakte de boel wel minder rooiig. Maar dat is dus vast een uiting van wat zich daarbinnen afspeelt.

Deel Deze Pagina